شناسهٔ خبر: 62876795 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

مشکل مدل جدید پلی استیشن چیست؟

مشکلات مدل جدید پلی استیشن ۵!

صاحب‌خبر -

بعد از گذشت چهار سال از رونمایی پلی استیشن ۵، کمپانی سونی مدل جدیدی از این کنسول را معرفی کرده است. در این مدل تغییر سخت افزاری جدیدی مشاهده نمی‌کنیم. تغییرات کنسول جدید، تنها شامل قیمت و خصوصیات ظاهری آن می‌شود. اما این محصول، بی‌نقص نیست و در این مقاله از ویجیاتو به بررسی ویژگی‌ها و مشکلات آن می‌پردازیم.

ویژگی‌های مدل جدید پلی استیشن چیست؟

طبق گفته کمپانی سونی (Sony) این کنسول جدید آبان ماه در بازار جهانی عرضه می‌شود. تغییرات ظاهری این نسخه، بسیار چشم‌گیر است. پنل‌های کناری این کنسول توسط یک خط مشکی رنگ، از یکدیگر جدا می‌شوند. پنل‌های بالایی براق و پنل‌های پایینی مات هستند.

تصویر دو نسخه از مدل جدید پلی استیشن تصویر دو نسخه از مدل جدید پلی استیشن

ابعاد این کنسول جدید، ۳۰ درصد کوچک‌تر از مدل‌های قبلی است. همچنین از دیگر تغییرات آن می‌توانیم به کاهش ۱۸ و ۲۴ درصدی وزن کنسول اشاره کنیم. در آخر برای اضافه کردن درایو نوری به کنسول، باید پنل کناری را جدا و درایو را نصب کنید.

مدل جدید پلی استیشن ۵ چه مشکلاتی دارد؟

درحال حاضر کاربران قادر به قرار دادن کنسول‌های پلی استیشن به دو صورت افقی و عمودی هستند. اما مدل‌ جدید پلی استیشن ۵ برای قرار گیری در حالت ایستاده، به یک پایه جداگانه به قیمت ۳۰ دلار نیاز دارد. در بسته بندی جدید تنها یک پایه فلزی برای قراردان کنسول در حالت افقی وجود دارد.

تصویری از پایه ۳۰ دلاری کنسول پلی استیشن تصویری از پایه ۳۰ دلاری کنسول پلی استیشن

برای ارتقای کنسول‌های دیجیتال، باید درایو نوری با قیمت ۷۹.۹۹ دلار تهیه کنید. با توجه به قیمت پایه ۴۴۹.۹۹ دلاری این مدل، خرید نسخه دیجیتال و ارتقای آن گزینه‌ای به صرفه محسوب نمی‌شود. همچنین قیمت نسخه استاندارد، افزایش نداشته و با قیمت ۴۹۹.۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

تصویر مدل جدید پلی استیشن تصویر مدل جدید پلی استیشن

در طول زمان کاهش وزن کنسول‌های پلی استیشن با کوچک‌تر شدن هیت سینک و فن‌ خنک کننده همراه بوده. همچنین کاهش وزن ۱۸ درصدی مدل جدید پلی استیشن، می‌تواند به دلیل کم شدن مس‌ به‌کار رفته در هیت سینک باشد. کوچک‌تر شدن فن‌های خنک کننده می‌تواند باعث افزایش دمای کنسول هنگام اجرای بازی‌ها شود.

تصویر درایو نوری پلی استیشن تصویر درایو نوری پلی استیشن

پنل‌های کناری کنسول‌ جدید، مانند مدل‌های قبلی یک پارچه نیستند و قسمت بالایی و پاینی پنل باهم متفاوت هستند. بخش براق پنل‌ها، در برابر خط و خش بسیار آسیب پذیر است. با مرور زمان ایجاد خط و خش بر قسمت‌های براق کنسول باعث کاهش زیبایی آن‌ می‌شود.

سخن پایانی

یکی از تغییرات اصلی مدل جدید پلی استیشن درایو نوری آن است. همچنین وزن و ابعاد کنسول نیز دچار تغییراتی شده است. همچنین به‌گفته کمپانی سونی، از ماه آبان تنها مدل جدید کنسول‌ها تولید و عرضه می‌شود. در این مقاله به بررسی ویژگی‌ها و مشکلات مدل جدید پلی استیشن ۵ پرداختیم.

آیا مدل جدید پلی استیشن کوچک‌تر از مدل‌های قبلی است؟

بله، ابعاد این کنسول جدید ۳۰ درصد کوچک‌تر از مدل‌های قبلی است.

چگونه نسخه جدید پلی استیشن را ایستاده قرار بدیم؟

برای قراردان کنسول در حالت ایستاده، نیاز به تهیه یک پایه مخصوص با قیمت ۳۰ دلار دارید.

چه زمانی کنسول‌های جدید پلی استیشن عرضه می‌شوند؟

کنسول‌های جدید پلی استیشن از آبان ماه در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

آیا مدل جدید پلی استیشن قدرتمندتر از کنسول‌های قدیمی است؟

خیر، تغییرات کنسول جدید، تنها شامل قیمت و خصوصیات ظاهری آن می‌شود.

نظر شما