شناسهٔ خبر: 62866127 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

انتقاد کارگران مشاغل سخت از سنگ‌اندازی تامین اجتماعی برای بازنشستگی

برخی کارگران مستقر در واحدهای صنعتی گیلان از سنگ‌اندازی‌های بی‌مورد در تایید سخت و زیان‌آوری مشاغل خود ازسوی تامین اجتماعی که موجب سرگردانی کارگران شده، انتقاد کردند.

صاحب‌خبر -

شماری از کارگران مستقر در واحدهای صنعتی گیلان با انتقاد از سنگ اندازی‌های اداره تامین اجتماعی در مسیر تایید سخت و زیان آوری شغلشان به خبرنگار ایلنا گفتند: همسویی منافع بین کارفرمایان و سازمان تأمین اجتماعی، بخش زیادی از کارگرانِ مشاغل سخت و زیان‌آور را از حقوق ارفاقی خود محروم و بلاتکلیف کرده است.

این کارگران مدعی‌اند: «درجِ عنوان شغلیِ کارگر ساده» و «عدم پرداخت ۴ درصدِ سخت و زیان‌آور برای کارگران مشاغل سخت» از سوی کارفرمایان تخلفات آشکارا و محرزی است که مقابل چشم تامین اجتماعی در کارگاه‌های کوچک و متوسط بسیاری در حال رخ دادن است.

به گفته آنها؛ بخش دیگری از مشکلات ما کارگران مشاغل سخت گیلانی فرم شماره یک است که بعد از تایید کمیته بدوی سخت و زیان‌آور در سازمان تأمین اجتماعی گیر می‌کند و سازمان به بهانه محرمانه بودن آن را پیش خود نگه می‌دارد و باز پس نمی‌دهد.

طبق اظهارت این کارگران؛ درج عنوان شغلی کارگر ساده، پاک شدن صفت سخت و زیان آوری از کارگاه‌های مشاغل سخت، طولانی بودن پروسه تایید مشاغل سخت و همدستیِ برخی مأمورانِ تأمین اجتماعی در آلاینده‌سنجی به نفع کارفرمایان نمونه دیگری از مشکلات کارگران مشاغل سخت استان گیلان است که موجب نارضایتی آنها شده.

نظر شما