شناسهٔ خبر: 62863662 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سازمان ملل خواستار ایجاد کریدور بشردوستانه در غزه شد

نیویورک - ایرنا- در حالی که حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی منجر به آواره شدن ۲۶۳ هزار نفر در غزه شده است, سازمان ملل اعلام کرد که  خواهان ایجاد یک کریدور بشردوستانه در نوار غزه است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا از نیویورک، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سازمان ملل در حال کار بر روی یک کریدور بشردوستانه است، گفت: "ما می خواهیم یک کریدور بشردوستانه ایجاد کنیم."

دوجاریک گفت تور ونسلند هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل و فیلیپ لازارینی کمیسر آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی برای گفتگو در مورد این موضوع به مصر سفر کرده اند.

وی افزود: «ما از دیدن تصمیم دولت مصر بسیار خرسند بودیم و امیدواریم این تصمیم اتخاذ شود، زیرا باید گام‌های بیشتری برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه برداشته شود.»

دوجاریک اضافه کرد: دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان می گوید که تعداد افراد آواره در سراسر غزه اکنون به ۲۶۳ هزار مرد، زن و کودک رسیده است که نسبت به دیروز ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: بیش از یک هزار واحد مسکونی در غزه ویران شده و حدود ۵۶۰ واحد مسکونی به شدت آسیب دیده و غیرقابل سکونت شده است. همچنین ۱۲ هزار ۶۳۰ ساختمان دیگر آسیب کمتری دیده اند.

سخنگوی سازمان ملل گفت: تمام ۱۳ بیمارستان و سایر مراکز بهداشتی در غزه به دلیل کمبود عرضه و سهمیه بندی سوخت، به صورت محدود فعال هستند. بیمارستان بیت حانون نیز به دلیل آسیب به اطراف آن غیرقابل دسترسی است.

دوجاریک ادامه داد: با قطع آب از اسرائیل به غزه، کمبود شدید آب آشامیدنی وجود دارد که بر ۶۵۰ هزار نفر تأثیر گذاشته است. همچنین حملات هوایی اسرائیل به هفت تاسیسات آسیب رسانده است که این تاسیسات، خدمات آب و فاضلاب را به بیش از یک میلیون نفر ارائه می کردند. در برخی مناطق، فاضلاب و زباله‌ در خیابان‌ها جمع شده اند که خطر جدی سلامتی را به همراه دارد.

در حال تکمیل است

نظر شما