شناسهٔ خبر: 62851672 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تشدید تنش در جبهه شمالی فلسطین اشغالی

منابع رسانه‌ای از تشدید تنش در جبهه شمالی فلسطین اشغالی، هدف قرار گرفتن یک نقطه نظامی اسرائیلی در چند ده متری مرز لبنان و تبادل آتش میان دو طرف خبر می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های صهیونیستی، امروز (چهارشنبه، ۱۱ اکتبر)، در پنجمین روز عملیات «طوفان الاقصی» حماس در حمایت از بیت‌المقدس و مسجدالاقصی، از هدف قرار گرفتن یک نقطه نظامی رژیم اشغالگر در «عرب العرامشه» در فاصله چند ده متری با مرز لبنان با چند موشک خبر دادند. 

 

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» گزارش داد که چندین خمپاره از جنوب لبنان به سوی اراضی اشغالی شلیک شد.

برخی منابع رسانه‌ای نیز از ظن نفوذ مقاومت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی مرز لبنان و شلیک موشک به سوی پایگاه نظامی «افیمیم» خبر دادند. 

 

 

 

منابع لبنانی نیز از هدف قرار گرفتن برخی مناطق در جنوب لبنان با گلوله‌های توپخانه‌ای خبر دادند. ارتش رژیم صهیونیستی نیز تایید کرد که گلوله‌های ضد تانک از سوی اراضی لبنان به سمت یک منطقه نظامی مرزی شلیک شده است و سایت اسرائیلی «الضهیره» در جنوب لبنان با دو راکت هدایت شونده هدف قرار گرفته است. 

پس از انتشار این خبر، شبکه المیادین نیز نوشت که ارتش اشغالگر با خمپاره‌های فسفری شهرک‌های الضهیره و یارین را در جنوب لبنان هدف قرار داده بود و الجزیره نیز از هدف قرار گرفتن چند منطقه در داخل اراضی لبنان از سوی رژیم صهیونیستی با گلوله‌های توپخانه خبر داد و نوشت که جبهه داخلی این رژیم، از ساکنان مناطق مرزی در شمال اراضی اشغالی خواسته تا به پناهگاه بروند. 

رسانه‌های اسرائیلی سپس از احتمال عملیات نفوذ به منطقه مرزی «رأس الناقوره» خبر دادند و با انتشار خبرهایی از اصابت یک موشک دوش‌پرتاب به یک تانک در مرز لبنان و اراضی اشغالی گزارش دادند که دستور ممنوعیت انتشار خبر از اتفاقات جبههٔ شمالی صادر شده و از ساکنان رأس ناقوره [در لبنان] خواسته شده به مکان‌های امن پناه ببرند.کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که اخباری از نفوذ افراد مسلح از لبنان به «اسرائیل» در دست است.

منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند بر خلاف دفعات قبل، این‌بار نیروی هوایی این رژیم در حال حمله به مرز لبنان است. خبرنگار الجزیره هم گزارش کرده پهپادهای رژیم صهیونیستی در حمله به خاک لبنان که در واکنش به شلیک موشک ضدتانک است مشارکت می‌کنند.

یک منبع بلندپایه صهیونیستی در گفت‌وگو با کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز تصریح کرد: اتفاقی که اکنون در جبههٔ شمالی رخ داده قواعد درگیری را تغییر خواهد داد.

هرچند که منابع محلی و شاهدان عینی همچنان از شنیده شدن صدای تیراندازی در مرزهای فلسطین اشغالی و لبنان و هدف قرار گرفتن مواضع ارتش اشغالگر از جنوب لبنان خبر دادند.  

عملیات طوفان الاقصی کتائب شهید عز‌الدین القسام شاخه نظامی حماس، روز شنبه (۷ اکتبر) در حمایت از قدس و مسجدالاقصی و در سایه تداوم اجرای سیاست تقسیم و تجزیه بیت‌المقدس و یهودی‌سازی آن آغاز شد. اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو، اشدود و عسقلان با صدها موشک و راکت هدف قرار گرفت و حملات دو طرف همچنان ادامه دارد. 

در چنین فضای پرتنشی، منابع خبری صهیونیستی شب گذشته نیز از شلیک یک موشک هدایت شونده از سمت لبنان به سوی یک تانک اسرائیلی خبر دادند. رسانه‌های لبنانی نیز تایید کردند که چند فروند موشک، دو تانک اسرائیلی را در نزدیکی مارون الرأس هدف قرار داده که باعث انهدام آن شده است.

پیش از این هم، حملات شدید راکتی از لبنان به اراضی اشغالی فلسطین صورت گرفته بود.

کانال تلگرامی صابرین نیوز گزارش داد که ده ها موشک از جنوب لبنان به سمت اراضی اشغالی فلسطین شلیک شده است و برخی از منابع، تعداد موشکهای شلیک شده را ۳۰ عدد اعلام کرده‌اند.

پایان پیام/
 

برچسب‌ها:

نظر شما