شناسهٔ خبر: 62843192 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

همراه با خبرنگاران نوجوان؛

سفری به تاریکی در دل تاریخ

پویانمایی «سفر به تاریکی» روایتی از پسر بچه‌ای است که به دل تاریخ سفر می‌کند و با یکی از وقایع تاریخی کشورمان مواجه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، سفر به تاریکی روایتی از پسر بچه‌ای است که به دل تاریخ سفر می‌کند و با یکی از وقایع تاریخی کشورمان مواجه می‌شود و در قالب یک داستان روایت واقعه قیام‌خونین گوهرشاد به تصویر کشیده می‌شود.

پس از اتمام فیلم خبرنگاران نوجوان با سحر قناعتی در سالن حافظ پردیس سینمای ساحل آماده پرسش‌های خود از کارگردان و تهیه‌کننده پویانمایی سفر به تاریکی بودند؛ در ابتدا علی بصیری نیک کارگردان فیلم در مورد نظرهای مختلف داوران کودک اظهار کرد: این چالشی است که ما در اکثر تولید فیلم‌ها داریم و معمولاً مخاطب کودک یا ارتباط برقرار می‌کند یا نمی‌کند، مخاطب پویانمایی ما کودکان و نوجوانان ۹ تا ۱۵ سال بود.

وی درباره انتخاب این موضوع افزود: ما تمام تلاشمان را کردیم که در کنار مخاطب کودک، تماشاگر بزرگسال هم جذب کنیم زیرا بسیاری از بزرگ‌ترهای ما اطلاعی درباره نحوه وقوع قیام گوهرشاد نداشتند و امیدوارم در اطلاع رسانی موفق بوده باشیم.

کارگردان پویانمایی سفر به تاریکی در جواب سوال خبرنگار نوجوان در ارتباط با ایده این انیمیشن توضیح داد: علاوه بر نشان دادن واقعه گوهرشاد هدف دیگر ما نمایش سبک زندگی و فرهنگ آن منطقه در گذشته بود، ما خواستیم مخاطبان با هنر نمدبافی آشنا بشوند اما امکانات مناسب فرهنگی برای نمایش محصولات نمدی نبود.

وی درباره اطلاعاتی که در این کار کسب کرده است، اظهار کرد: در روند ساخت این پویانمایی نکته جالب این بود که گروه کار درباره شناسنامه لباس‌های نمدی تحقیق کردند و دایره آگاهی ما وسیع‌تر شد که در ادامه سعی کردیم آن را به دیگران هم اطلاع دهیم.

بصیری‌نیک با اشاره به نقص‌هایی در استفاده تکنیک‌های پویانمایی در این انیمیشن افزود: یکی از مشکلات ما در تدوین فیلم رسیدن نسخه نهایی پویانمایی تا قبل از اکران در جشنواره بود اما متأسفانه زمان کم بود و این نقص‌ها اکنون در حال رفع است.

خبرنگار نوجوان: نگار اخلاقی

نظر شما