شناسهٔ خبر: 62840300 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دستگیری ۷۴ متخلف شکار و صید در خراسان جنوبی

خبرگزاری صدا و سیما

۷۴ نفر متخلف شکار و صید در نیمه نخست امسال در خراسان جنوبی دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: از متخلفاندستگیری ۷۴ متخلف شکار و صید در خراسان جنوبی دستگیر شده، ۳۱ رأس انواع پستانداران شامل قوچ و میش، آهو، جبیر و...، ۵۱ قطعه انواع پرندگان وحشی (کبک، تیهو، عقاب و...) کشف و ضبط شده است.

ارشادی افزود: در این مدت ۲۹ قبضه سلاح مجاز که استفاده غیر مجاز از آن‌ها شده و همچنین ۵ قبضه سلاح غیر مجاز به همراه ۱۰۲ عد فشنگ از متخلفان شکار و صید کشف و ضبط شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گفت: دو میلیون و ۶ هزار و ۲۱۳ هکتار از خاک استان در قالب مناطق چهارگانه محیط زیست مدیریت می‌شوند که شامل سه پناهگاه حیات وحش اعم از پناه گاه حیات وحش نایبندان طبس، پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار نهبندان و پناه گاه حیات وحش رباط شور و هفت منطقه حفاظت شده اعم از شاسکوه در قاین، باقران در بیرجند، آرک و گرنگ در خوسف، مظفری در فردوس، کمرسرخ در سرایان، پطرگان در زیرکوه، درمیان سربیشه بصورت مشترک در دو شهرستان درمیان و سربیشه) است.

کار حفاظت و حراست از این مناطق بصورت شبانه روزی توسط محیط بانان و سبز پوش یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی انجام می‌شود.

نظر شما