شناسهٔ خبر: 62838491 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

جنبش حماس اعلام کرد؛

اعلام بسیج عمومی برای حمایت از فلسطین در «جمعه طوفان الاقصی»

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای روز جمعه را به عنوان «جمعه طوفان الاقصی» و بسیج عمومی برای نجات مسجدالاقصی و حمایت از فلسطین اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، جنبش حماس امروز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که روز جمعه آتی را به عنوان روز بسیج عمومی در جهان عرب و اسلام برای حمایت از قدس و مسجدالاقصی و غزه اعلام می‌کند.

در این بیانیه آمده است: دست خود را در دست جوانان انقلابی‌مان در سراسر کرانه باختری و قدس اشغالی برای خیزش در برابر دشمن صهیونیستی و مبارزه با اشغالگران در هر جایی می‌فشاریم.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما بر لزوم اتحاد مسیر به سمت قدس و مسجدالاقصی و آزادسازی آن‌ها از لوث اشغالگران فاشیست تاکید داریم. ما خطاب به ساکنان اراضی اشغالی سال ۴۸ می‌گوئیم که امروز روز شماست تا متحد شده و به پا خیزید و به سمت مسجدالاقصی رفته و با فرزندان ملت خود در غزه و کرانه باختری متحد شوید.

در بیانیه جنبش حماس آمده است: مقاومت فلسطین و در رأس آن گردان‌های عزالدین القسام روشن‌ترین حماسه‌های قهرمانی و فداکاری در برابر دشمن صهیونیستی و دفاع از فلسطین، قدس و مسجدالاقصی را رقم زدند. ما در مسیر حمایت از آزادگان فلسطینی و یاری رساندن به زنان و مردان اسیر خود به نیابت از امتمان حرکت می‌کنیم.

این جنبش از تمام آزادگان جهان خواست برای حمایت از ملت فلسطین و مقاومت آن‌ها در برابر دشمن صهیونیستی وارد عمل شوند و روز جمعه را به عنوان روز حمایت از فلسطینی‌ها تعیین کنند.

جنبش حماس همچنین از امت عربی و اسلامی و ملت فلسطین در هر جایی و در تمام اردوگاه‌ها خواست به سمت مرز‌های فلسطین حرکت کرده و حمایت خود را از قدس و مسجدالاقصی نشان دهند و کسانی که بُعد مکانی دارند در نزدیک‌ترین محل به قدس اشغالی تجمع کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما