شناسهٔ خبر: 62830228 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درخواست حماس برای اعلام روز جمعه به عنوان روز «بسیج عمومی» در جهان عرب و اسلام

زینب غلامی

جنبش حماس خواهان اعلام روز جمعه به عنوان روز بسیج عمومی در سرتاسر جهان عرب و اسلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، جنبش حماس در بیانیه‌ای از جوانان انقلابی در کرانه باختری و قدس خواست در راستای تأکید بر وحدت سرنوشت و مسیر به خیابان‌ها بیایند و به نیروهای اشغالگر و شهرک‌نشینان حمله کرده و در هر مکانی با آن‌ها درگیر شوند.

حماس همچنین از ساکنان اراضی اشغالی ۱۹۴۸ خواست در الاقصی تجمع کنند و مانع یورش شهرک نشینان به آن شوند.

این جنبش همچنین از ملت‌های عربی و اسلامی و فلسطینی‌های آواره در این کشورها خواست با تجمعات گسترده به مرزهای فلسطین رفته و همبستگی خود را با فلسطین، قدس و الاقصی اعلام کنند.

این جنبش همچنین آزادگان جهان را به آماده باش و بسیج عمومی و همبستگی فراخواند.

حماس تأکید کرد که روز جمعه (جمعه طوفان الاقصی) روز بسیج عمومی در جهان عربی و اسلامی برای همبستگی با ملت و مقاومت فلسطین و روز حمایت و مشارکت و رسوا کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی و ناکام گذاشتن طرح‌های متجاوزانه آن است.

درگیری‌ها میان اعضای مقاومت فلسطین و نیروهای رژیم صهیونیستی در شهرک‌های اطراف غزه همچنان ادامه دارد و مقاومت در واکنش به حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در غزه تل‌آویو، قدس، عسقلان، اسدود و شهرهای دیگر اراضی اشغالی را هدف حملات موشکی قرار داده است.

در عملیات طوفان الاقصی که از روز شنبه توسط گردان‌های القسام علیه رژیم صهیونیستی آغاز شده است، تاکنون بیش از ۱۰۰۰ صهیونیست کشته و بیش از ۲۰۰۰ تن نیز زخمی شده‌اند. صدها فلسطینی نیز در حملات متجاوزانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه شهید و زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما