شناسهٔ خبر: 62827563 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نورنیوز | لینک خبر

چهارمین روز «طوفان الاقصی»

تظاهرات مردم کشورهای مختلف در محکومیت کشتار بیگناهان در غزه و حمایت از مقاومت فلسطین

با افزایش موج حملات رژیم اشغالگر قدس و به خاک و خوش کشیدن بیش از 700 انسان در نوار غزه که 300 تن از آنان زن و کودک بودند، مردم کشورهای مختلف در حمایت از ساکنان غزه و همچنین نیروهای مقاومت تظاهرات کردند و از جامعه بین الملل خواستند که سکوت خود را در مقابل جنایت رژیم صهیونیستی بشکنند.

صاحب‌خبر -

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: شهروندان دیاربکر ترکیه دوشنبه در تظاهراتی به خیابان‌ها آمده و حمایت خود را از مردم غزه اعلام کردند

همچنین شهروندان آمریکایی نیز در در ایالات سانفرانسیسکو به خیابان‌ها آمده و حمایت خود را از مردم بی‌دفاع غزه و محکومیت جنایتکاران صهیونیست اعلام کردند.

از سوی دیگر هواداران تیم پرطرفدار الاهلی مصر نیز با سردادن شعار " باخون و با روحمان، فدای فلسطین می‌شویم" حمایت خود را از فلسطین و مردم غزه اعلام کردند.

صدها نفر از اقشار مختلف مردم انگلیس نیز روز دوشنبه در حمایت از عملیات طوفان الاقصی و برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین، مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در لندن تجمع کردند.
 

تظاهرات حامیان ملت فلسطین در لندن در محکوم کردن جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه

* شمار شهدای غزه به ۷۰۴ نفر افزایش یافت

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بامداد سه شنبه اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه به ۷۰۴ نفر افزایش یافته است.

از مجموع شهدای فلسطینی، ۱۴۳ نفر را کودک و ۱۰۵ نفر را نیز زنان تشکیل می‌دهند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که شمار مجروحان نیز به حدود چهار هزار نفر رسیده است.

صحنه‌های هولناک از قتل عام مردم منطقه الترنس در جبلیه در شمال نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی


* بیانیه جانبدارانه آمریکا و چهار کشور اروپایی در مورد تحولات فلسطین اشغالی

 آمریکا، بریتانیا، آلمان، فرانسه و ایتالیا در بیانیه مشترکی که آشکارا از جنایت مستمر صهیونیست‌ها بر علیه مردم مظلوم فلسطین چشم پوشی کرده، تداوم وحشی‌گری‌های اسراییل حمایت کردند.

در این بیانیه دفاع مشروع مردم فلسطین بر علیه ظلم و تجاوز رژیم صهیونیستی مجکوم و گفته شده؛ ما حماس و اقدامات تروریستی وحشتناک آن را محکوم می‌کنیم.
 

تعداد تلفات صهیونیست‌ ها به یکهزار نفر رسید

منابع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از افزایش تعداد تلفات صهیونیست‌ها در عملیات «طوفان الاقصی» به یکهزار نفر خبر دادند.
 

* بایدن:  دستکم ۱۱ شهروند آمریکایی در حملات اخیر حماس به اسرائیل کشته شده‌اند

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز دوشنبه اعلام کرد که دستکم ۱۱ شهروند آمریکایی در حملات اخیر حماس به اسرائیل کشته شده‌اند.

بایدن همچنین گفت که «احتمال دارد» شهروندان آمریکایی در میان گروگان‌های حماس باشند اما دولت او در «هر جنبه‌ای از بحران گروگان‌گیری» آماده همکاری با مقامات اسرائیل است.

* تصاویر حملات موشکی امروز گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس به شهرک ها و پایگاه های رژیم صهیونیستی در اطراف غزه
 

* شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی

منابع خبری شامگاه امروز سه‌شنبه از حملات شدید راکتی از لبنان به اراضی اشغالی خبر دادند.

برخی از منابع، تعداد موشکهای شلیک شده را ۳۰ عدد اعلام کردند.

* حملات موشکی گسترده مقاومت در واکنش به بمباران غزه؛ هرتزلیا، عسقلان و تل‌آویو هدف قرار گرفتند

گروه مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» عصر امروز در واکنش به حملات کور رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار غیرنظامیان، بسیاری از مناطق اراضی اشغالی از جمله تل آویو، عسقلان و هرتزلیا را هدف حملات راکتی خود قرار دادند.

 
 


نورنیوز

نظر شما