شناسهٔ خبر: 62824416 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بایدن:

حداقل ۱۱ آمریکایی در حمله اخیر به اسرائیل کشته شدند

آریا فشتمی

رئیس‌جمهوری آمریکا در اظهاراتی مجددا بر حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به حملات اخیر به رژیم صهیونیستی اعلام کرد: متاسفانه می‌دانیم که حداقل ۱۱ شهروند آمریکایی در میان کشته‌شدگان بوده‌اند.

وی در ادامه عنوان کرد که واشنگتن همچنان از وضعیت برخی از آمریکایی‌ها در اراضی اشغالی اطلاعی ندارد و با مقامات صهیونیستی برای دریافت اطلاعات در این‌باره همکاری می‌کند.

بایدن با تاکید بر اینکه امنیت آمریکایی‌ها از اولویت‌های اصلی وی است، گفت: ما باور داریم که احتمالا شهروندان آمریکایی ازجمله اشخاصی باشند که حماس آن‌ها را به گروگان گرفته است. ما در تلاشیم این مسئله را تایید کنیم.

وی عنوان کرد که وزارت خارجه آمریکا به شهروندان آمریکایی که همچنان در اراضی اشغالی هستند، کمک‌های کنسولی ارائه می‌دهد.

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که شهروندان آمریکایی همچنان می‌تواند با پرواز یا از طریق مسیرهای زمینی از اراضی اشغالی خارج شوند.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای پلیس آمریکا امنیت پیرامون مراکز زندگی یهودیان را افزایش داده‌اند عنوان کرد که وزارت امنیت میهن، اداره تحقیقات فدرال و نیروهای امنیتی آمریکا از نزدیک بر تهدیدات داخلی پیرو حملات به رژیم صهیونیستی نظارت خواهند کرد.

بایدن با تاکید بر اینکه مردم آمریکا پشت رژیم صهیونیستی هستند، عنوان کرد: ایالات متحده و اسرائیل شرکای جدایی‌ناپذیری هستند. من در گفت‌وگوی روز گذشته خود با نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو تاکید کردم که ایالات متحده اطمینان حاصل خواهد کرد که اسرائیل هرچه که برای دفاع از خود و مردمش نیاز دارد، در اختیار داشته باشد.

صبح شنبه حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه را هدف قرار داده و «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» خبر داد. عملیات طوفان الاقصی پس از آن آغاز شد که مسجد الاقصی طی روزهای گذشته با یورش‌های گسترده شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست مواجه شد.

درگیری‌ها در سومین روز از عملیات طوفان الاقصی توسط گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) علیه اشغالگران ادامه یافت و صهیونیست‌ها نیز به حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه دادند. در پی حملات رژیم صهیونیستی، چندین غیرنظامی به شهادت رسیده و منازل و مساجد تخریب شده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما