شناسهٔ خبر: 62827500 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

عقب‌نشینی اتحادیه اروپا از تصمیم برای تعلیق کمک به فلسطین، افزایش شمار شهدای غزه به ۶۸۷ نفر و رایزنی بایدن با متحدان اروپایی درباره حمایت از اسرائیل از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، وزارت بهداشت فلسطین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار شهدای حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۶۸۷ نفر رسیده است که ۱۴۰ نفر آنها کودک هستند.

- دو مقام غربی اعلام کردند که رئیس‌جمهوری ایالات متحده قصد دارد با رهبران فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس تماس بگیرد تا درباره واکنش هماهنگ به درگیری‌های جاری میان طرفین اسرائیل و فلسطینی گفت‌وگو کند.

- وزیر امور خارجه ایران با جوزف بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد تحولات جاری فلسطین به صورت تلفنی رایزنی و گفت وگو کرد.

- حماس طی بیانیه‌ای ویدئویی اعلام کرد که تا زمانی که فلسطین زیر آتش رژیم صهیونیستی باشد، درباره مسأله گروگان‌ها مذاکره نخواهیم کرد.

- اتحادیه اروپا در واکنش به اظهارنظر یکی از مقام‌های این اتحادیه که از تعلیق کمک‌های اروپا به فلسطین خبر داده بود، اعلام کرد که این کمک‌ها ادامه خواهد یافت.

- رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین از سازمان ملل متحد خواست تا اقدامی فوری علیه ادامه تجاوزات اسرائیل به فلسطینی‌ها انجام دهد.
- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل همچنان روزهای سختی در پیش دارد.
- کاخ سفید اعلام کرد که برنامه‌ای برای اعزام نیروهای آمریکایی به سرزمین‌های اشغالی ندارد.
- سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که هیچ‌گونه اطلاعات یا شواهدی مبنی بر مشارکت مستقیم ایران در حملات فلسطین به اسرائیل وجود ندارد.
- رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که از ایران می‌خواهیم درگیر بحران اسرائیل نشود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما