شناسهٔ خبر: 52728173 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

کشته شدن یک سرباز اوکراینی در جریان درگیری‌های مناطق شرقی/ حمله موشکی رژیم صهیونیستی به قنیطره/ توافق اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم علیه روسیه

کشته شدن یک سرباز اوکراینی در جریان درگیری‌های مناطق شرقی، حمله موشکی رژیم صهیونیستی به قنیطره و توافق اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم علیه روسیه از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، وزیر خارجه فرانسه از لغو دیدار برنامه‌ریزی شده با همتای روس خود خبر داد.

- در پی تصمیم روسیه برای به رسمین شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک، اتحادیه اروپا بر سر تحریم ۳۵۱ نماینده مجلس دومای روسیه به توافق رسید.

- رئیس‌جمهوری آمریکا با انتقاد تصمیم رئیس‌جمهوری روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال مناطق دونتسک و لوهانسک، آن را نقض تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین خواست.

- آژانس شبکه فدرال آلمان اعلام کرد که در پی تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک، صدور مجوز بهره‌برداری از پروژه گازی نورد استریم-۲ را به حالت تعلیق درآورده است.

-  وزیر خارجه آمریکا در پی تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال مناطق دونتسک و لوهانسک، اعلام کرد که دیدار با وزیر خارجه این کشور را لغو می‌کند.

-  رژیم صهیونیستی بامداد امروز -چهارشنبه- قنیطره را هدف حمله قرار داد.

- رئیس‌جمهوری اوکراین در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که سربازان ذخیره را برای یک دوره خاص فرا می‌خواند.

- ارتش اوکراین از کشته شدن یک سرباز این کشور در جریان درگیری‌های در شرق این کشور خبر داد.

- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، مدعی شد که ایران برای مجهز کردن پهپادهای عرضه‌شده به ونزوئلا به مهمات هدایت‌شونده تلاش می‌کند.

- معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که کشورش بر اساس مواضع اصولی خود از به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک توسط روسیه حمایت می‌کند.

 

 

نظر شما