شناسهٔ خبر: 62819977 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تلاش دستگاه قضایی و دولت، داشتن پلیسی مقتدر و سالم است

وزیر دادگستری گفت: پلیس به لحاظ امکانات، بودجه و ابزار کشف حقیقت در مضیقه است و باید تلاش کرد این کمبود‌ها برای داشتن پلیسی مقتدر و سلامت جبران شود.

صاحب‌خبر -

تلاش دستگاه قضایی و دولت، داشتن پلیسی مقتدر و سالم استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امین حسین رحیمی با حضور در محل فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ (فاتب) با فرماندهان و نیرو‌های مستقر در این مرکز دیدار کرد.

وزیر دادگستری در این دیدار با تبریک هفته نیروی انتظامی و در سخنانی با اشاره به نقش بسزا و اثرگذار نیروی انتظامی در حفظ و ارتقای امنیت کشور گفت: رئیس قوه قضائیه بر امنیت قضایی در جامعه تاکید دارد و نقش نیروی انتظامی به عنوان ضابط در این زمینه بسیار مهم و محوری است.

رحیمی تصریح کرد: پلیس به‌ عنوان حافظ نظم عمومی، وظایف متنوع و زیادی به‌ عهده دارد که نقش ضابط در این میان با توجه به ارتباط مستقیم و موثر با ایجاد امنیت قضایی در جامعه که منجر به احساس آرامش مردم می‌شود، بسیار مهم است.

وی گفت: منظور از امنیت قضایی همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این است که مردم، قوه قضائیه را ملجا و پناهگاه خود بدانند و اگر به کسی ظلم شد به پلیس و نیروی انتظامی به‌ عنوان نقطه امیدی برای احقاق حق خود نگاه کرده و احساس بی‌پناهی نکند، نقش پلیس در این زمینه بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وزیر دادگستری اظهار کرد: هرچند عامه مردم و جامعه به قانون تمکین می‌کنند، اما پلیس باید به‌ گونه‌ای رفتار کند که موجبات آرامش‌خاطر مردم در جامعه فراهم آید، امنیت قضایی در کشور ما برقرار است باید تلاش کنیم با هم‌افزایی و همکاری این حس امنیت را گسترش داده و تثبیت کنیم.

رحیمی گفت: پلیس به‌ لحاظ امکانات، بودجه و ابزار کشف حقیقت در مضیقه است و کمبود‌هایی وجود دارد، باید تلاش کرد این کمبود‌ها جبران شود، تلاش دولت و دستگاه قضایی کمک به رفع مشکلات و داشتن پلیسی مقتدر و سلامت است.

سردار محمدیان، رئیس پلیس تهران بزرگ نیز در این دیدار، پلیس را مایه آرامش و امنیت جامعه و خادم مردم برشمرد و گفت: همه تلاش و استعداد خود و همکارانم در جهت حفظ امنیت جامعه و اجرای قانون و مقررات صرف می‌شود.

وی گفت: به‌ عنوان ضابط قوه قضائیه، تثبیت و گسترش امنیت قضایی را امری مهم و اثرگذار در مجموعه وظایف پلیس مدنظر داریم.

نظر شما