شناسهٔ خبر: 62775054 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

با استفاده از ارفاقات قانونی؛

حدود دو هزار زندانی قزوینی به آغوش خانواده بازگشتند

رئیس کل دادگستری استان قزوین از آزادی یک‌هزار و 988 زندانی با استفاده از تاسیسات ارفاقات قانونی در 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علی شعبانی با بیان اینکه کاهش جمعیت زندان‌ها یکی از اولویت‌های مهم دستگاه قضا است، گفت: تاسیسات ارفاقی قانونی مواردی است که زندانیان می‌توانند در صورت داشتن شرایط از آن بهره‌مند شده و به آغوش گرم خانواده باز گردند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: این تاسیسات ارفاقی شامل آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات، عفو و مرخصی منجر به آزادی است؛ البته این موارد به مجرمانی که مشمول جرایم خشن هستند تعلق نخواهد گرفت.

وی افزود: در سال جاری برنامه حضور قضات در زندان و بررسی مسائل و مشکلات مددجویان به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و قطعاً این دیدارها روند آزادی زندانیان را تسریع خواهد کرد.

مقام ارشد قضایی استان قزوین بیان کرد: افزایش صدور آرای جایگزین حبس و استفاده از نهادهای ارفاقی به منظور کاهش جمعیت کیفری هدف‌گذاری شده و قضات استان در راستای تحقق این امر اهتمام ویژه دارند.

وی خاطرنشان کرد: رفتار مددجویان در دوران تحمل حبس در روند آزادی آن‌ها موثر است و هرچقدر در مسیر اصلاح قرار گیرند قطعاً دستگاه قضایی نیز برای آزادی آن‌ها تلاش خواهد کرد.

نظر شما