شناسهٔ خبر: 62759417 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حمله پهپادی تروریستی به دانشکده افسری حمص در سوریه

اداره بهداشت حمص در سوریه از کشته شدن ۶۷ نفر و زخمی شدن ۲۱۱ نفر در حمله به دانشکده نظامی حمص خبر داد.

صاحب‌خبر -

حمله پهپادی تروریستی به دانشکده افسری حمص در سوریه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از اداره بهداشت حمص در سوریه از کشته شدن شصت و هفت نفر و زخمی شدن دویست و یازده نفر دیگر در حمله به دانشکده نظامی خبر داد.

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» نیز گزارش داد، در پی حمله تروریستی با پهپاد به مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده افسری در حمص چندین نفر به شهادت رسیدند.
وزارت دفاع سوریه با انتشار بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: گروه‌های تروریستی مورد حمایت طرف‌های شناخته شده بین المللی با هدف تشدید شیوه جنایتکارانه خود و ریختن خون مردم سوریه امروز مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده افسری در حمص را با پهپاد‌های حامل مواد منفجره هدف قرار دادند که به شهادت شماری از غیرنظامیان، نظامیان و همچنین زخمی شدن ده‌ها تن دیگر منجر شد که حال برخی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.
در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است: فرماندهی کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه این اقدام تروریستی بزدلانه را یک اقدام جنایتکارانه بی سابقه می‌داند و تاکید می‌کند با تمام قوا و قاطعیت به این گروه‌های تروریستی در هر کجا که حضور پیدا کنند پاسخ خواهد داد و همچنین طراحان و عاملان این عمل جنایتکارانه را مجازات خواهد کرد وآن‌ها تاوان سنگینی را پرداخت خواهند کرد.

نظر شما