شناسهٔ خبر: 62762231 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حمله پهپادی به سوریه تاکنون حدود ۳۲۰ شهید و زخمی بجا گذاشته است

در حمله تروریستی دو پهپاد بمبگذاری شده، شرکت کنندگان در مراسم جشن فارغ التحصیلان دانشکده افسری سوریه را مورد حمله قرار دادند که تا این لحظه شمار شهدا و زخمی‌ها به ترتیب ۸۰ و ۲۴۰ نفر اعلام شده است.

صاحب‌خبر -

  به گزارش­ ­سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، از دمشق، وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، حمله پهپادی به مراسمی در دانشکده افسری سوریه در شهر حمص ده‌ها شهید و زخمی در پی داشت.

<div id="video-display-embed-code_10235382"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4004300/10235382?width=600&height=350"></script></div>

در این حمله تروریستی که پیش از ظهر پنجشنبه رخ داد، دو پهپاد بمبگذاری شده شرکت کنندگان در مراسم جشن فارغ التحصیلان دانشکده افسری را مورد حمله قرار دادند.

در این مراسم افزون بر دانشجویان، خانواده‌های آن‌ها نیز حضور داشتند و دقایقی پس از پایان مراسم، خانواده‌ها برای تبریک موفقیت فرزندانشان در میدان رژه تجمع کرده بودند. به همین علت این حمله تروریستی تعداد زیادی قربانی گرفت.

وزیر بهداشت سوریه در آخرین آمار از قربانیان این حمله تروریستی تعداد شهدا را ۸۰ نفر و تعداد زخمی‌ها را ۲۴۰ نفر اعلام کرد.

حسن غباش در عین حال گفت این آمار نهایی نیست و در ساعت‌های آینده ممکن است افزایش یابد.

در همین ارتباط، وزارت امور خارجه و وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌های جداگانه‌ای این جنایت دلخراش را محکوم کردند و انگشت اتهام را به سوی گروه‌های تروریستی نشانه رفتند. اما ناظران در سوریه می‌گویند، بدون حمایت کشور‌های حامی تروریست‌ها، این گروه‌ها قادر به انجام چنین حمله‌ای نیستند. از این رو کارشناسان سوری احتمال می‌دهند، این حمله از سمت مرز‌های شرقی سوریه و با استفاده از پهپاد‌های پیشرفته آمریکایی صورت گرفته است.

وزارت خارجه سوریه خطاب به جامعه جهانی خواستار بازخواست کشور‌های حامی تروریسم به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی شد.

پرواز شناسایی مکرر هواپیما‌های آمریکا چه در منطقه کویری شرق سوریه یا در سواحل دریای مدیترانه در غرب این کشور، اتهام دست داشتن نیرو‌های اشغالگر آمریکایی را در این حمله مضاعف می‌سازد.

دولت سوریه نیز به مدت سه روز عزای عمومی اعلام کرد و پرچم این کشور در تمام نهاد‌ها به حالت نیمی برافراشته در آمد.

 

نظر شما