شناسهٔ خبر: 62751508 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

حمله تروریستی پهپادی به مراسم دانشکده افسری ارتش سوریه در حمص+ فیلم/ بیش از 300 نفر کشته و زخمی شدند

حمله تروریستی پهپادی به مراسم فارغ التحصیلی دانشکده افسری در استان حمص سوریه ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت. رسانه‌های سوریه از افزایش حمله تروریستی پهپادی به مراسم فارغ التحصیلی دانشکده افسری استان حمص به 80 کشته و 240 زخمی خبر دادند.

صاحب‌خبر -

حمله تروریستی پهپادی به مراسم دانشکده افسری ارتش سوریه در حمص+ فیلم/ بیش از 300 نفر کشته و زخمی شدند

بین الملل تابناک: حمله تروریستی پهپادی به مراسم فارغ التحصیلی دانشکده افسری در استان حمص سوریه ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت.  رسانه‌های سوریه از افزایش حمله تروریستی پهپادی به مراسم فارغ التحصیلی دانشکده افسری استان حمص به 80 کشته و 240 زخمی خبر دادند.
ایران حمله تروریستی در سوریه را محکوم کرد
۱۴۰۲/۰۷/۱۳ - ۲۲:۱۸
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه به دولت، ارتش و ملت کشور دوست و برادر جمهوری عربی سوریه و کلیه خانواده‌ها و بازماندگان شهدا تسلیت گفت و برای مجروحان شفای عاجل مسالت کرد.
 
کنعانی مسئولیت این رخداد غم‌انگیز را متوجه حامیان خارجی گروه‌های تروریستی دانست و از نهادهای مسئول بین‌المللی بویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست به مسؤلیت خود در این زمینه عمل کنند.
ابراز همدردی امیرعبداللهیان با دولت و ملت سوریه
۱۴۰۲/۰۷/۱۳ - ۲۱:۵۹
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه، ضمن محکومیت قوی حادثه تروریستی امروز در سوریه که به شهادت و مجروح شدن دهها تن از افراد نظامی و غیر نظامی سوری انجامید، این حادثه را به رییس جمهور بشار اسد، دولت، ارتش و ملت مقاوم سوریه تسلیت گفت و با بازماندگان ابراز همدردی کرد.
 
وزیر خارجه سوریه ضمن تشکر از تماس تلفنی وزیر امور خارجه، توضیحاتی در خصوص ابعاد حادثه حمله تروریستی به مراسم فارغ التحصیلی افسران ارتش سوریه در استان حمص ارائه کرد.
 
فیصل مقداد گروههای تروریستی مورد حمایت آمریکا را در ورای این گونه اقدامات دانست.
 
طرفین در این گفت‌وگو بر ضرورت عزم‌ جدی جامعه جهانی و همکاری کشورهای منطقه برای مبارزه قاطع و موثر با پدیده شوم تروریسم، تاکید کردند.
سازمان ملل محکوم کرد
۱۴۰۲/۰۷/۱۳ - ۲۱:۵۰

 سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل به شدت نگران حمله پهپادی به یک دانشکده نظامی در حمص سوریه است و تمام خشونت ها را در این کشور محکوم می کند.

 استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی برابر با ۵ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۳ مهرماه جاری در جمع خبرنگاران درباره حمله پهپادی به دانشکده نظامی در حمص سوریه گفت: دبیرکل سازمان ملل به شدت نگران یک‌ حمله پهپادی به یک دانشکده نظامی در حمص است. این حمله منجر به کشته شدن ده ها نفر از جمله غیرنظامیان و مجروح شدن دیگران شد.

دوجاریک تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل همچنین نگران گلوله باران متقابل نیروهای حامی دولت سوریه در مناطق مختلف شمال غرب سوریه و تلافت انسانی این حملات است. حفظ آتش بس برای یک پیشرفت سیاسی معنادار و اجرا کردن قطعنامه شورای امنیت ۲۲۵۴ ( ۲۰۱۵) حیاتی است.

سخنگوی سازمان ملل گفت: دبیرکل سازمان ملل تمام خشونت ها در سوریه را محکوم می کند و از طرف ها می‌خواهد بر اساس قوانین بین‌المللی به تعهدات خود عمل کنند.

او ادامه داد: دبیر کل سازمان ملل همچنین تاکید می کند بر اساس قوانین بین‌المللی غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی باید محافظت شوند.

دولت سوریه سه روز عزای عمومی اعلام کرد
۱۴۰۲/۰۷/۱۳ - ۲۱:۴۹

 دولت سوریه به منظور بزرگداشت قربانیان حمله تروریستی به دانشکده جنگ سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

 دولت این کشور شامگاه پنجشنبه دربیانیه ای به منظور بزرگداشت قربانیان حمله تروریستی به مراسم دانش آموختگی افسران دانشکده جنگ در استان «حمص» از روز جمعه سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

براساس این بیانیه، پرچم ها در این مدت، در سراسر سوریه و همه سفارت ها و نمایندگی های دیپلماتیک این کشور درخارج به حالت نیمه افراشته در می آید.

 
شبکه الاخباریه سوریه بعد از ظهر امروز گزارش داد که عناصر تروریستی در شمال غرب سوریه اقدام به ارسال پهپاد انتحاری کرده و این پهپاد در نزدیکی مراسم مذکور اصابت کرده و شماری از نظامیان و غیرنظامیان هدف این حمله قرار گرفته‌اند.

در همین راستا وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های تروریستی تحت حمایت طرف‌های بین‌المللی، مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده نظامی در حمص را با پهپادهای حامل مهمات انفجاری هدف قرار دادند.

گروه‌های تروریستی تحت حمایت طرف‌های بین‌المللی، مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده نظامی در حمص را با پهپادهای حامل مهمات انفجاری هدف قرار دادند.

وزارت دفاع سوریه گزارش داد: هدف قرار دادن جشن فارغ التحصیلی در حمص، منجر به شهادت تعدادی غیرنظامی و نظامی شده و صدها زخمی در میان غیرنظامیان بر جای گذاشته است.

در این بیانیه آمده است: هدف قرار دادن جشن فارغ التحصیلی در حمص یک اقدام تروریستی بی‌سابقه است و ما با تمام قوا به این گروه‌های تروریستی پاسخ خواهیم داد.

وزارت دفاع سوریه ادامه داد: تاکید می‌کنیم که طراحان و مجریان این اقدام جنایتکارانه پاسخگو خواهند بود و تاوان سنگینی خواهند داد.

این اطلاعیه به نام و سمت افسران کشته‌شده در این حمله اشاره نکرده است.

پیشتر، دیدبان حقوق بشر سوریه اطلاع داد که در حمله مذکور دست‌کم 7 نظامی کشته و 20 نفر دیگر زخمی شدند.

شاهدان به دیدبان گفتند که این حمله با پهپاد انجام شده است و پس از آن، آمبولانس‌های زیادی برای انتقال زخمی‌ها به مکان حادثه اعزام شدند.

این جشن با حضور وزیر دفاع سوریه و فرماندهان ارشد ارتش این کشور برگزار شد.

خبرنگار شبکه خبری العالم در حمص گزارش داد که هنوز آمار نهایی و رسمی درباره تعداد قربانیان حمله پهبادی تروریستی به دانشکده افسری در استان حمص سوریه اعلام نشده است.
 
سعدالله خلیل افزود که دانشجویانی از سرتاسر سوریه در این دانشکده تحصیل می کنند و اکثر قربانیان که نامشان در شبکه‌های اجتماعی اعلام شده غیرنظامیان و از بستگان افسران فارغ‌التحصیل هستند.
 
بنا به این گزارش، همه در انتظار آمار رسمی و نهایی کشته ها و مجروحان هستند که امکان دارد امشب یا فردا اعلام شود.
 

نظر شما