شناسهٔ خبر: 67503776 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

مرد مصری 23 سال شبیه فیلم‌های هالیوودی زندگی کرد مرد مصری 23 سال شبیه فیلم‌های هالیوودی زندگی کرد

در حادثه‌ای شبیه سناریوهای فیلم‌های هالیوودی یک مرد مصری توانست با جعل مدارک مختلف برای خود، به بالاترین درجات علمی در این کشور برسد و زندگی مرفهی بسازد. به گزارش اعتمادآنلاین، رفعت فیاض روزنامه‌نگار مصری در گزارشی در این باره که در تلویزیون مصر منتشر شد و رسانه‌های مختلف آن را بازنشر دادند اعلام

صاحب‌خبر -

در حادثه‌ای شبیه سناریوهای فیلم‌های هالیوودی یک مرد مصری توانست با جعل مدارک مختلف برای خود، به بالاترین درجات علمی در این کشور برسد و زندگی مرفهی بسازد.

به گزارش اعتمادآنلاین، رفعت فیاض روزنامه‌نگار مصری در گزارشی در این باره که در تلویزیون مصر منتشر شد و رسانه‌های مختلف آن را بازنشر دادند اعلام کرد، این مرد مصری طی 23 سال گذشته موفق شد با استفاده از مدارک علمی جعلی، خود را به بالاترین مدارج علمی کشور برساند و طی این مدت همگان را فریب بدهد.

در این ماجرای شبیه به داستان‌های تخیلی، فرد مذکور حتی رئیس یکی از مراکز تحقیقاتی هم شد و با استفاده از مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری جعلی خود به مقام دانشیار دانشگاه نیز رسید.

به گفته این روزنامه‌نگار، داستان کشف این کلاهبرداری از زمانی آغاز شد که یکی از دوستانش به او اطلاعاتی در این زمینه داد؛ همین باعث شد او تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کند و از مدرک لیسانس این فرد که از دانشکده کامپیوتر و داده‌های دانشگاه عین‌الشمس صادر شده، کار خود را آغاز کرد. مدرک مذکور به طور کاملاً اصولی امضا و مهر شده بود و در وهله اول کاملاً صحیح به نظر می‌آمد اما هنگامی که دبیرخانه دانشگاه تایید صحت این مدرک را درخواست کرد، متوجه شد این مدرک هیچ سابقه‌ای در دانشگاه نداشته و فرد مزبور هیچ‌وقت در آنجا تحصیل نکرده است.

بعد از آن به سراغ مدارک فوق لیسانس و دکتری این فرد که از دانشگاه زقازیق صادر شده رفت و در آنجا نیز رئیس دانشگاه به او اطلاع داد هر دوی آنها جعلی بوده، اما برای اطمینان بیشتر به سراغ شورای عالی دانشگاه‌های مصر رفت و باز همین نتیجه را گرفت.

این اتفاق در حالی افشا می‌شود که فرد کلاهبردار به شکلی کاملاً رسمی ارتقای شغلی پیدا کرده و احکام وزارتی با امضای وزرای مختلف وقت را برای ارتقای شغلی خود کسب کرده است.

به گفته این خبرنگار، نهادهای امنیتی مصر پیگرد این فرد را به اتهام جعل اسناد و کلاهبرداری آغاز کرده‌اند اما ظاهراً او قبل از آن به خارج از مصر گریخته و فعلاً از محاکمه و مجازات جان سالم به در برده است.

 

منبع: etemadonline-665451

نظر شما