شناسهٔ خبر: 62619502 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

لحظه به لحظه با روز پنجم بازی‌های آسیایی هانگژو/ روز پرمدال برای ووشوکاران/ ناداوری سلیمی را نقره دار کرد

بازی‌های آسیایی هانگژو امروز ششم مهرماه با برگزاری چندین مسابقه در رشته‌های مختلف ادامه یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی برنا، روز ششم مهرماه، پنجمین روز رسمی از بازی‌های آسیایی هانگژو است که گزارش مسابقات رشته‌های مختلف آن را می‌توانید لحظه به لحظه از اینجا پیگیری کنید:

والیبال ساحلی

۱۱:۵۸/ والیبال ساحلی از مدال برنز بازماند

مسابقات والیبال ساحلی نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی که با شرکت ۲۷ تیم از روز دوشنبه ۲۸ شهریور آغاز شده بود، امروز (پنجشنبه 6 مهرماه) با دو دیدار ‌نهایی پیگیری می‌شود. در دیدار رده‌بندی این رقابت‌ها تیم‌ ملی والیبال ساحلی ایران ب (عباس پورعسگری – علیرضا آقاجانی) به مصاف قزاقستان یک (دیمیتری یاکوولو – سرگی بوگاتو) رفت و دو بر صفر مغلوب حریف شد. ملی‌پوشان ساحلی ایران با امتیازهای 25  بر 23 و 30 بر 28 نتیجه را واگذار کردند تا از دریافت مدال برنز بازبمانند و این جدال دشوار به نفع قزاقستان به پایان برسد.

دیگر تیم ملی والیبال ساحلی ایران (بهمن سالمی – سینا شوکتی) در مرحله مقدماتی این بازی‌ها موفق به شکست تاجیکستان، عمان دو و ماکائو دو شد و به عنوان صدرنشین گروه به مرحله حذفی صعود کرد. آن‌ها در مرحله نخست حذفی موفق به شکست ژاپن شدند اما در مرحله دوم با پذیرش شکست برابر قطر از راه‌یابی به جمع چهار تیم برتر مسابقات بازماند.

کبدی

۱۱:۵۵/ کاروان کبدی ایران عازم هانگژو شد

 تیم اعزامی کبدی ایران با ۳۵ شرکت کننده به عنوان پر تعداد ترین تیم اعزامی ایران در بین ۳۴ رشته ورزشی، امشب از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی، تهران را به مقصد هانگژو ترک کرد.

 کاروان کبدی ایران با ۲۴ بازیکن (۱۲ آقا و ۱۲ خانم)، ۶ نفر کادر فنی (۳ نفر آقا و ۳ نفر خانم) و ۴ داور (۲ نفر داور آقا و ۲ نفر داور خانم) و همچنین دکتر عباس اورسجی به عنوان رئیس کنفدراسیون کبدی آسیا و رئیس ستاد برگزاری مسابقات کبدی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین، جمعا با ۳۵ شرکت کننده عازم محل برگزاری مسابقات شد.

photo_2023-09-28_11-50-45

دوچرخه سواری

۱۰:۳۵/ استارت کار نماینده دوچرخه‌سواری کشورمان با دو مقام ششمی و دهمی

از امروز صبح پنجشنبه مسابقات دوچرخه‌سواری پیست بازیهای آسیایی هانگژو آغاز شده و تنها نماینده کشورمان در بخش آقایان رقابت خود را در ماده اومنیوم استارت زد. رشته اومنیوم شامل ۴ ماده اسکرچ، ممپوریس، دورحذفی و دور امتیازی می باشد، علی لبیب تا این لحظه در ماده اسکرچ دهم شده و در تمپوریس نیز به مقام ششمی رسیده است. دو مسابقه دیگر لبیب از یکساعت دیگر آغاز خواهد شد.

13:35/ لبیب در خلق شگفتی ناکام ماند/چهارمی باارزش لبیب در اومنیوم بازی های آسیایی

علی لبیب نماینده دوچرخه‌سواری کشورمان در بازی های آسیایی به مقام باارزش چهارمی بازی های آسیایی رسید. در دومین روز مسابقات دوچرخه‌سواری در هانگژو چین علی لبیب تنها نماینده دوچرخه‌سواری آقایان در رشته اومنیوم که متشکل از ۴ رشته می باشد مصاف رقبای قدرتمند خود رفت و به مقام چهارمی دست یافت. چهارمی لبیب در شرایطی رخ داد که ابتدا عنوان شد نماینده کشورمان صاحب مدال برنز شده اما پس از بازنگری امتیازات خط ها توسط داوران امتیاز یکی از خط ها به رکابزن اماراتی داده شد و نماینده کشورمان را از کسب مدال برنز به مقام چهارمی تبدیل کردند. 

تیم دوچرخه‌سواری کشورمان با دو نماینده اعزامی خود به بازی های آسیایی تاکنون به یک مدال باارزش برنز توسط فرانک پرتوآذر و چهارمی توسط علی لبیب دست یافته است.

بوکس

۱۱:۱۵/ موسوی و شریفی فردا روی رینگ می‌روند‌

طوفان شریفی دارنده مدال برنز آسیا که روز گذشته برابر نایب قهرمان قاره کهن از اردن پیروز شد، فردا و از حدود ساعت ۱۲:۱۵ دقیقه به وقت تهران در مرحله یک‌چهارم وزن ۹۲ کیلوگرم با "توگمبایف‌" از قزاقستان مصاف می‌دهد.

تیراندازی

۶:۳۰/ تیراندازان کشورمان حذف شدند

تیراندازان ایران در پنجمین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو در تپانچه ۱۰ متر مردان به مصاف حریفانشان رفتند که در پایان موفق به کسب جواز حضور در فینال این رقابت‌ها نشدند. جواد فروغی، امیر جوهری‌خو و سجاد پورحسینی نمایندگان ایران در این بخش بودند که جوهری‌خو، نهم، پورحسینی، هجدهم و فروغی بیست‌وششم شدند. جوهری‌خو با امتیاز ۵۷۸ در رده نهم ایستاد و شانس حضور در فینال را از دست داد. پورحسینی و فروغی هم به ترتیب ۵۷۵ و ۵۷۳ امتیاز کسب کردند.

photo_2023-09-28_06-08-08

۷:۴۳/ امیر جوهری‌خو: تلاش‌های من کم بود

امیر جوهری‌خو ملی‌پوش کشورمان که در بخش تپانچه ۱۰ متر  در جایگاه نهم قرار گرفت و از رسیدن به فینال بازماند درباره عملکردش در این رقابت‌ها گفت: متاسفانه تلاش‌های من کم بود و آن هم تقصیر خودم است. یک مقدار کسل و سرماخورده بودم. بخاطر همین زیاد روی کارم تمرکز نداشتم. حیف شد با اختلاف یک امتیاز نتوانستم به فینال برسم. سطح مسابقات خیلی بالا بود و فشار زیادی که روی ورزشکاران بود سبب می‌شد تا امتیازها زیاد بالا و پایین شود واقعا متاسفم نشد.

۸:۲۵/ مربی تیم ملی تیراندازی: باید نقاط ضعف‌مان را پیدا کنیم

احمد ظفر جعفرزاده مربی تیم ملی درباره عملکرد ملی‌پوشان در تپانچه ۱۰ متر گفت: ما ابتدا باید ببینیم چه هدفی را برای خودمان گذاشتیم و چقدر سمت این هدف رفتیم. هدفی که من برای تیراندازی کشورم در نظر گرفتم بالا بردن همزمان پرچم در سه بخش است. کار واقعا سختی است ولی غیرممکن نیست. لازمه اینکار این است که عملکردمان در این مسابقات را بررسی کنیم، سپس نقاط ضعف‌مان را پیدا و روی آن کار کنیم. در نهایت هم خودمان را برای رسیدن به هدفمان آماده کنیم.

 مربی تیم ملی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود کمبود تجهیزات تاثیر زیادی روی عملکرد شاگردانش در این دور از مسابقات داشته است گفت:  بنظرتان می‌تواند بی‌تاثیر باشد؟ کشور میزبان بهترین ساچمه را دارد یا کشور هند بهترین تجهیزات را دارد و ما در کشورمان متاسفانه برای ساچمه هم به مشکل برمیخوریم‌. کمبود تجهیزات  می‌تواند اثرگذار باشد  ولی نمیتواند ما را از مسیرمان باز بدارد. با این شرایط راه‌مان سخت‌تر و دست انداز بیشتری دارد. کسب سهمیه المپیک پاریس؟ از همین امروز باید تلاش کنیم برای کسب ورودی المپیک و بعد از آن باید برای کسب مدال المپیک برنامه‌ریزی کنیم.

ووشو

۶:۱۵/ الهه منصوریان به مدال نقره رسید

در فینال وزن 52- کیلوگرم ووشو بانوان، الهه منصوریان ملی‌پوش کشورمان به مصاف «یائه یائو لی» دارنده طلای دوره قبلی بازی‌ها از چین رفت و با شکست مقابل نماینده کشور میزبان، به مدال نقره بسنده کرد.

۶:۳۵/ پناهی هم صاحب مدال نقره شد

در فینال وزن ۶۰ کیلوگرم مردان، شجاع پناهی ملی‌پوش کشورمان به مصاف وانگ شوتائو از چین رفت و با شکست مقابل نماینده کشور میزبان، به مدال نقره رسید.

۶:۴۰/ افشین سلیمی اولین طلای ووشو و دومین طلای کاروان ایران را کسب کرد

سلیمی در ادامه مسابقات ووشو در روز پنجم از بازی‌های آسیایی هانگژو، در فینال وزن 65- کیلوگرم مردان به مصاف «ساموئل ماربون» از اندونزی رفت و حریفش را ناک اوت کرد. او با این برتری صاحب مدال طلا شد.

photo_2023-09-28_05-10-56

۷:۱۳/ سیفی هم نقره‌ای شد

 در فینال وزن 70- کیلوگرم مسابقات ووشو در بازی‌های آسیایی هانگژو، محسن محمدسیفی پرافتخارترین ووشوکار ایران در تاریخ این بازی‌ها مقابل «فنگ هی» از چین قرار گرفت و با شکست مقابل نماینده کشور میزبان صاحب مدال نقره شد.

۷:۱۵/ برنز آرین سلیمی مسجل شد

 آرین سلیمی در وزن مثبت 80 کیلو گرم موفق شد با شکست صادق آناس از اردن مدال برنزش را مسجل کند. وی در راند اول 12بر9 برنده شد ولی در راند دوم 4بر2 پیروز شد تا آنرژی خود را برای مبارزه پای فینال بگذارد.

۷:۲۵/ صبری طلا گرفت

یوسف صبری با کسب مدال طلا، روز درخشان ووشوی ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو را تداوم بخشید. صبری که طلای مسابقات قهرمانی جهان را در کارنامه دارد، در فینال وزن 75- کیلوگرم به مصاف «فی لونگ کای» از ماکائو رفت و با شکست این حریف صاحب مدال طلا شد.

۷:۴۰/ صدیقی: از درخشش دوباره ووشو خوشحالیم

امیر صدیقی، رئیس فدراسیون ووشو در پایان رقابت‌های ووشو در بازی‌های آسیایی اظهار داشت: روز، روز درخشان ووشو بود و و خوشحال شدیم که این رشته دوباره درخشید و نتیجه خوبی گرفت. به ملی‌پوشان و کادر فنی خدا قوت می‌گویم و این مدال‌ها را به ملت ایران تقدیم می‌کنم. این 2 طلا و 4 نقره و یک برنزی که کسب کردیم، حاصل یک تلاش شبانه‌روزی بود که فدراسیون انجام داد. امیدوارم کاروان ایران در ادامه نیز مدال‌های خوبی بگیرد. بچه‌ها تلاش زیادی برای کسب این مدال‌ها کردند و مسیر سختی را طی کردیم. روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم و بچه‌ها خیلی با شجاعت و همت کار کردند. ما از ووشو یاد گرفتیم که صبور باشیم، تلاش کنیم و بجنگیم.

photo_2023-09-28_07-23-09

۷:۴۵/ سلیمی: با این طلا پاسخ زحماتی که برایم کشیده شد را دادم

 افشین سلیمی پس از کسب مدال طلای بازی های آسیایی اظهار داشت: خوشحالم که با این طلا توانستم جواب زحماتی که برایم کشیده شده بود را بدهم. همه حریفان قوی بودند و بازیکن ضعیفی وجود نداشت. بازی اول با ویتنام بعد کره جنوبی و در فینال هم با حریف اندونزیایی مبارزه کردم‌ و برنده شدن. طبق برنامه ریزی که با مربیان کرده بودیم، خوشبختانه توانستم در اولین حضورم در بازی‌های آسیایی طلا بگیرم. ما ۴ فینالیست داشتیم که ۲ طلا دو نقره گرفتیم، خوشبختانه همه تلاش کردند که تیم بهترین نتیجه را بگیرد.

۷:۵۹/ پناهی: داوری به سمت میزبان چربید

شجاع پناهی دارنده مدال نقره مسابقات ووشو بازی‌های آسیایی هانگژو در ارزیابی از تقابل امروزش با حریف جینی گفت: رقابت فینال با حریفی از کشور میزبان حساسیت خاص خودش را دارد. در این چند وقت خیلی سختی کشیدیم و برای مدال طلا آماده بودیم ولی متاسفانه این اتفاق رخ نداد و شرمنده شدیم. وضعیت داوری؟ قطعا داوری‌ها به سمت میزبان می‌چربید ولی به شخصه معتقدم بابد بیشتر تلاش می‌کردیم.

پناهی عملکرد تیم ایران را هم این‌طور ارزیابی کرد: تمام بچه‌ها هر چه داشتند، گذاشتند. من و همه ملی‌پوشان تلاش زیادی کردیم و من با چشم خودم شاهد تلاش همه بودم. متاسفانه ووشو ورزش لحظه‌هاست. ممکن است یک جا ضریه‌ای را بزنی و جای دیگر نه. انشاا… در قهرمانی جهان و رقابت‌های بعدی اتفاقات بهتری رخ دهد.

۸:۱۵/ سیفی: داور وسط اذیتم کرد

محسن سیفی بعد از شکست در فینال وزن 70- کیلوگرم بازی های آسیایی هانگژو اظهار داشت: بازی خوبی بود و توانستم همه برنامه‌هایی که می‌خواستم را پیاده کنم. در راند دوم مقداری اشتباه داشتم ولی در راند اول و سوم عالی بودم. تمام تلاش خود را به کار گرفتم اما متأسفانه نشد که بشود. ناداوری؟ نمی‌خواهم توجیه کنم. بازی را باخته‌ام، تمام شده است و مدال نقره‌ام را گرفته‌ام اما داوران واقعا اذیت کردند، به‌ویژه داور وسط خیلی اذیتم کرد. او به سرعت استپ می‌داد و نمی‌گذاشت کارم را انجام دهم. از نظر امتیازی نیز فکر می‌کنم امتیازاتم را نمی‌دادند. در کل خدا را شکر می‌کنم.

ملی‌پوش ووشو ایران در خصوص ضربات حریف چینی که به نظر خطا می‌رسید، تصریح کرد: او راند اول ضربه بدی زد که داور نیز اخطار داد. راند دوم همان ضربه را تکرار کرد که ضربه خطا بود ولی دیگر به او اخطار ندادند؛ آنجا نیز می‌توانست دو امتیاز داشته باشد. آیا در دوره بعدی بازی‌های آسیایی نیز شرکت می‌کنم؟ فعلا می‌خواهم از این مدال لذت ببرم تا ببینم چه می‌شود. دو ماه دیگر مسابقات قهرمانی جهان در آمریکا برگزار می‌شود. من هم عضو تیم ملی هستم و امیدوارم ششمین مدال طلای جهانی خود را کسب کنم.

۸:۴۵/ صبری: برای کسب طلا خیلی سختی کشیدم

 یوسف صبری پس از کسب مدال طلای ووشو بازی های آسیایی در وزن ۷۵- کیلوگرم اظهار داشت: خدا را شکر توانستم مدال طلای این دوره از بازی های آسیایی را کسب کنم. زحمت و سختی زیادی کشیدم. به نوعی می‌توان گفت کمترین سختی‌ام این بود که برای این رقابت‌ها ۲۰ کیلو وزن کم کردم. دو سال زحمت کشیدم و خدا را شکر توانستم این مدال را به دست بیاورم. خدا خیلی به من لطف داشت و مردم عزیزمان به ویژه همشهریانم در شهر «آبی بیگلو» و استان اردبیل نیز پشتیبان من بودند.  از فدراسیون ووشو و همچنین خانواده‌ام به خصوص همسر عزیزم هم تشکر می‌کنم. آنها نیز همیشه پشتیبان من بودند، سختی‌ها را تحمل کردند و به من روحیه دادند.

۸:۴۷/ اوجاقی: داوری‌ها به حق بود جز درخصوص سیفی!

امیر اوجاقی سرمربی مربی تیم ملی ساندا مردان در ارزیابی از عملکرد شاگردانش در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی گفت: در فینال بازی‌های آسیایی ۴ نماینده داشتیم و توانستیم ۲ طلا و ۲ نقره کسب کنیم. البته انتظارات‌مان کمی بالاتر بود و به کسب ۴ مدال طلا هم فکر می‌کردیم ولی متاسفانه این اتفاق رخ نداد. برای نخستین بار بود که ۴ فینالیست در بازی‌های آسیایی داشتیم و امیدوارم مردم خوشحال شده باشند.  عملکرد داورها؟ در مجموع داوری‌ها خوب و به حق بود اما در مبارزه محسن سیفی داوری کمی تاثیرگذار بود و به ضربات پای او امتیاز نمی‌دادند.

وی در واکنش به فاصله کم سیفی برای کسب چهارمین مدال طلا و ثبت یک رکورد تاریخی که محقق نشد، گفت: با تمام وجود دوست داشتیم که این اتفاق بیفند و تمام تلاش‌مان را هم کردیم ولی نشد. امیدواریم در آینده اتفاقات خوبی برایش رخ دهد.

۹:۱۸/ طهماسبی‌فر: از طلایی نشدن خواهران منصوریان ناراحتم

راضیه طهماسبی‌فر سرمربی تیم ملی ساندای بانوان درخصوص کسب یک نقره و یک برنز توسط الهه و شهربانو منصوریان در بازی‌های آسیایی گفت: نمی‌خواهم نتیجه مبارزه الهه منصوریان را  توجیه کنم و از داوری حرف بزنم اما با توجه به مانیتوری که در کنارمان بود به همه ضربات الهه امتیاز نمی‌دادند. شاید این از نگاه من مربی باشد اما همه تمام‌ تلاش‌مان را به‌کار گرفتیم. حریف الهه قدر بود. همه او را می‌شناسند. یک برند ورزشی در کشور چین است اما الهه نشان داد می‌تواند او را به چالش بکشد و با اختلاف یک یا دو امتیاز در هر راند بازی را واگذار کرد.

طهماسبی درباره عملکرد شهربانو منصوریان گفت: شهربانو تمام انرژی خود را گذاشت. من کمی ناراحتم چون دوست داشتم این دو خواهر طلا بگیرند. برای تحقق این هدف هرکاری باید در اردوها انجام می‌دادیم، انجام دادیم و با توجه به تکنیک حریفان، آن‌ها را آنالیز کردیم. اما زمانی که بچه‌ها روی سکو می‌روند باید خود را جمع کنند و نتیجه لازم را بگیرند. ولی باز هم خدا را شکر که دست خالی برنمی‌گردیم؛ ۲ نمایده داشتیم و ۲ مدال.

تکواندو

۵:۰۰/ برنامه تکواندوکاران

در وزن مثبت 80 کیلوگرم مردان آرین سلیمی در مبارزه نخست خود می بایست به مصاف توماس هارپر از فیلیپین برود و در صورت برد با برنده دیدار اردن و نپال مسابقه خواهد داشت.

همچنین آناهیتا توکلی آخرین نماینده بانوان کشورمان در این رقابت‌ها در وزن مثبت 67 کیلوگرم در مبارزه نخست با آلن کریستی از فیلیپین مسابقه داشته و در صورت برد با اوسیپوا از ازبکستان روبرو‌می شود که در دور اول استراحت داشت.

۶:۰۰/ صعود توکلی

آناهیتا توکلی نماینده وزن مثبت 67 کیلو گرم کشورمان مقابل حریف فیلیپینی، یک سر و گردن بلند‌تر بود و با ضربات متعدد سه امتیازی 9بر2 نتیجه را به نفع خود در راند اول تمام کرد. در راند دوم حریف فیلیپینی به تاکتیک ضربات از دور و خطا روی آورد که 2بر0 جلو افتاد اما توکلی با زدن دو ضربه سه امتیازی به حریف در نهایت 7بر2 برنده این راند شد تا در نهایت پیروز هر دو رانده شده و در ادامه برای مسجل شدن برنزش به مصاف اوسی پو وا ازبکستانی برود.

photo_2023-09-28_10-42-58

۶:۱۰/ سلیمی با برد آغاز کرد

آرین سلیمی نماینده وزن مثبت 80 کیلو گرم مردان در مبارزه نخست خود توماس هارپر فیلیپینی را از سد راه خود برداشت. سلیمی در راند اول 19 بر7 حریف را برد و در راند دوم نیز در حالی که مسلط بر مبارزه بود با ضربات سهمگین خود در نهایت حریف را وادار به تسلیم شدن کرد تا داور مسابقه خیلی زود دست خود را به عنوان برنده بودن تکواندو کار ایرانی بالا ببرد تا بمصاف برنده بازی اردن و نپال برود.

۶:۳۰/ توکلی حذف شد

آناهیتا توکلی نماینده وزن مثبت 67 کیلوگرم زنان کشورمان برای مسجل شدن مدال برنزش باید از سد حریف قدرتمند ازبکستانی خود اوسی پوا می گذشت اما به رغم اجرای یک مسابقه نفس گیر از پس حریف قدرتمند ازبکی خود بر نیامد تا در نهایت با قبول شکست در دو راند از سه راند از دور رقابت ها حذف شود.

۱۰:۴۵/ سلیمی فینالیست شد

در آخرین روز از رقابت های تکواندو بازیهای آسیایی هانگژو آرین سلیمی در وزن مثبت 80 کیلو گرم مردان موفق شد در مبارزه پای فینال با شکست لی مینگ از چین تایپه به فینال راه یابد. او در راند اول ۱۴ بر10 پیروز شد و راند دوم را هم در حالیکه تکواندو کار چین تایپه ای به شدت از سوی تماشاگران تشویق می شد 16بر13 برنده شد تا راهی فینال شود. وی در مسابقه فینال باید با برنده چین و قزاقستان مسابقه دهد.

۱۱:۴۵/ سلیمی نقره گرفت

آرین سلیمی، تکواندوکار وزن ۸۰ + کیلوگرم ایران با شکست ۲ - ۱ مقابل رقیب چینی در فینال به مدال نقره رسید.

وی در این مسابقه حساس در حالیکه جو سالن و تماشاگران و حتی نگاه مهربانانه داوری بنفع  حریف چینی اش بود در راند اول در حالیکه پیش افتاده بود ولی داوران سه امتیاز وی را پاک کرده  بودند در نهایت 17بر11 نتیجه را واگذار کند. در راند دوم وقتی آرین مطمئن شد داوران همچون مسابقه قبلی فینال زنان قصد دارند با ناداوری دست نماینده چین را بالا ببرند مصمم تر به مبارزه خود ادامه داد تا در نهایت 19 بر 13 این راند را ببرد و کار را به راند سوم بکشد.در راند سوم آرین سلیمی در حالیکه از نظر فنی و بدنی یک سر و گردن از حریف چینی سرتر بود ضربات جانانه ای را حریف وارد کرد تا 5بر3 جلو بیفتد ولی طی یک رفت و برگشت حریف چینی 7 امتیازه شد. آرین دوباره امتیاز خود را به 13 رساند ولی داوران دوباره امتیاز وی را پاک کردند تا هر دو مساوی شوند در ادامه تکواندو کار چینی با حمایت داوران راند سوم را 21بر15 بنفع خود تمام کرد تا شاهد داوری غیر عادلانه ای در این وزن باشیم.

۱۲:۲۵/ مجید افلاکی: نسل جدید تکواندو ایران در راه است

مربی تیم ملی تکواندو  گفت: کسب 8 مدال در هانگژو از سوی تکواندو کاران کم نیست و اگر داوری‌های بی عیب و نقصی داشتیم قطعا رنگ مدال های ما بهتر بود بخصوص که یکی جوانترین تیم های تکواندو را راهی بازیهای آسیایی کردیم و با تیمی کم سن و سال و‌کم تجربه داشتن سه فینالیست بد نیست. هم کادر اجرایی فدراسیون و هم بازیکنان جوان و با انگیزه هستند و شک نکنید در آینده نزدیک از بازیکنانی که در این رقابت ها حضور داشتند بیشتر خواهید شنید چون جوان و با انگیزه و جویای نام هستند.

افلاکی تصریح کرد: باید این واقعیت را پذیرفت که تکواندو در حال تغییر از نسلی به نسل دیگر است و با برنامه ریزی که آقای ساعی و کادر اجرایی فدراسیون و کادر فنی دارند آینده خوبی در انتظار این رشته همیشه افتخار آفرین خواهد بود ولی در این دوره هم حتما طلا می گرفتیم ولی داوران نگذاشتند.

13: مقانلو:واقعا نمی دانم در خصوص داوری چه بگویم!

سرمربی تیم ملی تکواندو مردان ایران گفت: اینکه تیمی با معدل سنی پایین و بسیار جوان آوردم شکی نیست و از آن دفاع می‌کنم ولی نمی دانم چرا در مسابقات مهم همه امتیازات به نمایندگان میزبان ختم می‌شد.

مقانلو تاکیدکرد: همه دیدند در مسابقه فینال آرین بارها ضربه زد و امتیاز گرفت و داوران پاک کردند همین داور وسط عربستانی سر مسابقه مهران هم همین اشتباه را کرد و بی دلیل به بچه ها اخطار می‌داد واقعا تعجب می‌کنم، اینها فینال بازی قبل بانوان بین چین و کره جنوبی را هم نماینده کره جنوبی را بازاندند  به هر حال میزبانند و از امتیاز میزبانی نهایت استفاده را می برند.

وی ادامه داد: میزبان در چند جا ضعیف عمل کرد یکی اینکه میزبان مکان خوبی را برای رقابت‌های تکواندو انتخاب نکرد و مهمتر اینکه بسیاری از مربیان جدای از مسافت زیاد به انتخاب داوران هم اعتراض داشتند و عنوان می کردند برخی داوران الان دو سال است در هیچ رویدادی نبودند چطور ممکن است برای چنین مسابقه مهمی آنهم در سطح جهانی انتخاب شوند.

سرمربی تیم ملی تکواندو خاطر نشان کرد: حق‌مان طلا بود اما داوران نگذاشتند ولی اصلا از عملکرد بچه ها ناراضی نیستم آنها با تمام وجود مبارزه کردند و اصلا پا پس نکشیدند بخاطر همین از این به بعد به رقابت‌های گرند پری فکر می کنیم که در پیش داریم ولی این نوع داوری‌ها به تکواندو صدمه خواهد زد.

مقانلو در خاتمه گفت: اهمیت کسب امتیاز این رقابت‌ها و در پیش بودن مسابقات کسب سهمیه باعث شد تا کشورها با بهترین‌های خود بیایند ولی در میان این همه قهرمان المپیک و جهان و رنکینگ دار عملکرد تیم ملی پسران رضایت بخش بود و به بچه‌ها خدا قوت می گویم.

13:15/اصغر رحیمی: نوع برگزاری و داوری با روح بازی‌ها منافات دارد

اصغر رحیمی گفت: هدف از برگزاری بازی‌های آسیایی و المپیک جمع شدن کشورها به دور هم و افزایش دوستی میان ملت‌هاست اینکه داوری ها اینگونه جانبدارانه باشد و برخی رشته ها صدها کیلومتر از محل برگزاری بازی‌ها و شهر میزبان فاصله داشته باشد با فلسفه و‌روح برگزاری بازیها منافات دارد.

 سرپرست و مدیر فنی تیم های ملی تکواندو تاکیدکرد:مرتبط بودن امتیازات بازی‌های آسیایی در کسب سهمیه المپیک پیش رو تاثیر بسیاری بر حساسیت و کیفیت برگزاری چنین مسابقاتی گذاشت و طبیعی است هر چقدر هم این حساسیت بالاتر برود انتظار حضور داوران خوب و بی نقص بودن سیستم الکترونیکی داوری را داریم ولی متاسفانه اینگونه نبود.

وی تصریح کرد: ما با نفراتی جوان‌و با میانگین سنی بسیار پایین راهی بازی‌های آسیایی شدیم که خیلی هایشان تازه دو سال است از نونهالان آمدند بزرگسالان ولی در مسابقات دیدیم جنگنده و با انگیزه ظاهر شدند و از این بابت ناراحت هستیم اینکه جوانترین تیم را ببرید بازی‌های آسیایی که در خود از کشورهای مختلف قهرمان جهان و المپیک دارد و سه تا فینالیست داشته باشید عملکرد بدی نیست و قطعا اگر داوری‌ها عادلانه بود رنگ مدالمان بهتر بود چون ما پس از سال‌ها حضور در میادین ورزشی می دانیم اشتباهات داوری حزئی از ورزش است ولی این دیگر اشتباهات داوری نبود.

مدیر فنی تیم های ملی تصریح کرد:البته انتظارات ما از تیم ملی بانوان بیشتر بود و قطعا پس از بازگشت به تهران در این باره جلسه گذاشته و تصمیمات تازه‌ای خواهیم گرفت.

رحیمی که خود تجربه سرپرستی کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی و المپیک را دارد در خصوص میزبانی این رقابت‌ها گفت: ببینید هدف از برگزاری بازی‌های آسیایی و المپیک مشارکت و در کنار هم بودن ورزشکاران و افزایش دوستی است اما مگر می‌شود شما بگوییم فلان شهر میزبان است بعد محل مسابقاتشان چند ده کیلومتر خارج از شهر باشد تازه چینی ها در برگزاری بازی‌ها خوب عمل می کنند و یا برای گرفتن طلا هر ناداوری داشته باشید.

13:20/ یوسف کرمی:بچه ها با وجود جوانی خوب عمل کردند

عضو اسبق تیم ملی تکواندو، با توانمند توصیف کردن  تکواندو کاران کشورمان، عملکرد آنها در نوزدهمین روزه بازی های آسیایی را مثبت ارزیابی کرد.

 یوسف کرمی عضو اسبق تیم ملی تکواندو کشورمان و سرمربی تکواندو  پاکستان  از صبح امروز در کنار کادر فنی و هم تیمی های سابق خود هادی ساعی ، فرزاد عبدالهی، مجید افلاکی و... حضور داشت و از نزدیک ضمن تماشای  مسابقات ملی پوشان کشورمان، آنها را  تشویق کرد .

وی پس از مصاف آرین سلیمی و حریف چینی اش با مثبت ارزیابی کردن عملکردن تیم های ملی بانوان و آقایان حاضر در هانگژو اظهار داشت : سطح این مسابقات  بسیار بالاست و ورزشکاران عنوان داری در آن شرکت کرده اند.

وی با اشاره به نتایجی که بانوان تکواندو کارمان در این رویداد بزرگ به دست آوردند بیان کرد : نتیجه ها می بایست  بررسی و اختلاف باخت ها مورد ارزیابی قرار بگیرد،اختلاف نتایج بسیار اندک است ،می توان مشکلاتی که وجود دارد رفع کرد تا ملی پوشان تکواندو کشورمان در  رویدادهای آتی  قوی تر ظاهر شوند.

سرمربی تیم ملی پاکستان در بخش دیگری از سخنانش از تکواندوکارانی ایرانی به عنوان ورزشکارانی توانمند یاد کرد و گفت : بچه های ما به لحاظ فنی، تکنیکی و تاکتیکی  در شرایط خوبی قرار دارند اما باید برروی مهارتهای ذهنی شأن بیشتر کارکنند تکواندو فقط داشتن آمادگی بدنی و تکنیک نیست.

وی با قدرتمند توصیف کردن حریفان آرین سلیمی متذکر شد : این ورزشکار جوان کشورمان مسابقات سختی را با خریفان بسیار قدرتمندی پشت سر گذاشته  و  حتما باتلاش  آینده درخشانی پیش رو خواهد داشت.

سرمربی تیم ملی پاکستان در خصوص وضعیت تکواندو کاران پاکستانی گفت: پیشرفت خوبی صورت گرفته اما چون کسب مدال صورت نگرفته این تغییرات به چشم نمی آید ولی باید تلاش بیشتری کنند بخصوص که الان تکواندو جهان مورد توجه همه کشورها قرار گرفته است.

14:14آرین سلیمی:می‌توانستم بهتر از این باشم 

عضو تیم ملی تکواندو کشورمان  گفت: از خودم راضی نیستم ، می‌توانستم بهتر از این باشم از مردم وکادر فنی عذرخواهی می کنم.

آرین سلیمی که امروز مدال نقره نوزدهمین دوره بازی های آسیایی را کسب کرد، گفت:  می‌توانستم بهتر از این باشم و نتیجه بهتری بگیریم ، به همین دلیل از مردم و کادر فنی عذر خواهی می‌کنم .

وی در ادامه سخنانش با تاکید براینکه در رویدادهای بعدی قطعا خوش رنگ‌ترین  مدال را برای مردم کشورم کسب خواهم کرد، گفت: مطمئن باشید با تلاش بیشتر مدال طلا از آن من خواهد بود 

عضو تیم ملی تکواندو با رضایت بخش خواندن مدال نقره ای که در برابر حریف چینی کسب شده ، اظهار داشت : باید  آنچه را که کادر فنی  به من گفتند باید اجرا می کردم،متاسفانه در شرایط مسابقه گاهی تمرکز را از دست می دهی، در واقع عدم تمرکز در ثانیه های پایانی راند نخست و راند  آخر، نتیجه را تغییر داد.

وی در بخش دیگری از  صحبت‌هایش ناداوری این مسابقه را مورد توجه قرارداد و تصریح کرد: در راند نخست و راند آخر ۶ امتیاز در شرایط حساس از من کسر کردند که خود باعث تا به لحاظ امتیاز عقب بیفتم.

سلیمی ادامه داد: در رقابت‌های دانشجویان جهان هم این اتفاق افتاد من حریف چینی ام را برده بودم  که ناداوری و کسر امتیاز، نتیجه را از من سلب کرد.

وی  در خصوص  تکنیکی اختصاصی که در مسابقات انجام می دهد توضیحاتی را ارائه کرد : در خصوص تکنیکی که در مسابقات انجام می دهم و متاسفانه ملکه ذهنم  شده است داوران اتفاق نظر ندارند گاهی امتیاز می دهند و گاهی هم  امتیازاتم را کسر  می کنند، متاسفانه این فن ، شگرد  شخصی من است که باید تلاش کنم کمتر در مسابقات از آن بهره بگیرم.

14:40/داور بین المللی تکواندو:سیستم الکترونیکی داوری ایراد داشت

البته اشتباهات داوری جز جدایی ناپذیر ورزش است ولی سیستم الکترونیکی داوری ایراد هم داشت. شهرام اربابی و حمید اسدالهی دو داور تکواندو ایرانی بودند که در این مسابقات حضور داشتند.شهرام اربابی اما در این باره گفت :خیلی ها آمده بودند تا از این مسابقات برای المپیک امتیاز کسب کنند البته سیستم الکترونیکی داوری آنها دی دو و قدیمی بود که نقص هم داشت.

وی در خصوص  تکواندو کاران کشورمان  نیز گفت :  در این رویداد تکواندو کاران کشورمان تمام تلاش خود را کردند و در این رویداد به خوبی ظاهر شدند.

داور بین المللی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور داوران آسیایی در نوزدهمین دوره بازی های آسیایی : اینها کسانی هستند که در جهان و آسیا به بهترین نحو قضاوت کرده بودند.

داور بین المللی تکواندو‌ در ادامه توضیح داد: قرار است از میان 50 داور حاضر در این بازیها ۶ نفر به بازی های  المپیک پیش رو اعزام شوند.

وی در خصوص خرابی سیستم امتیاز دهی الکترونیکی داور نیز گفت :سیستم داوری الکترونیکی مشکلات جدی دارد واز گذشته نیز داوران حاضر در سالن با شرایط پیش آمده برای دستگاه جانبدارانه قضاوت می کنند.

شهرام اربابی همچنین تصریح کرد :به خصوص این رقابت‌ها برای برخی از کشورها حساس است و طبیعی است که کمی جانبدارانه قضاوت‌ها صورت بگیرد یا برخی داوران چون ضعیف هستند برای ماندن در کادر دا‌وری همان کاری را بکنند که آنها می خواهند و شما دیدید چطور آن داور حاشیه خلیج فارس بی جهت امتیازات آرین را پاک کرد و تازه اخطار هم داد.

شنا

۶:۱۵/ افقری در شنای ۵۰ متر پروانه ششم شد

مهرشاد افقری  نماینده شنای ایران در بخش ۵۰ متر پروانه با ثبت زمان   24:67 ششم شد.   افقری در خط ۲ گروه خود با رقبایی از کشورهای آسیایی قطر، قزاقستان، ژاپن،کره جنوبی، تایلند،اردن،و هنگ کنگ همگروه بود. ملی پوش کشورمان  در کورس رقابت با شناگران قدرتمند آسیایی که عنواندار جهان و المپیک هستند اگرچه استارت خوبی در آب زد اما نهایتا نتوانست بجز ششمی عنوان بالاتری کسب کند.

photo_2023-09-28_06-13-50

شمشیربازی

۶:۳۰/ برنز تیمی سابر قطعی شد

تیم ملی شمشیربازی سابر ایران متشکل از محمد رهبری، علی پاکدامن، فرزاد باهر ارسباران و محمد فتوحی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بازی های آسیایی هانگژو با نتیجه ۴۵ بر ۳۹ برابر هنگ کنک به برتری رسید تا ضمن صعود به نیمه نهایی مدال برنز خود را قطعی کند. چین حریف نیمه نهایی ایران خواهد بود.

۶:۳۵/ پورسلمان: دلم برای داوری شمشیربازی تنگ شده است

علیرضا پورسلمان، رییس فدراسیون شمشیربازی در واکنش به این موضوع که آیا دلش برای داوری شمشیربازی تنگ شده است یا خیر گفت: بله قطعا. همکارانم را می بینم که با من شروع کردند و من زمان دبیرکلی به عنوان داور انتخابشان کردم الان کار قضاوت انجام می دهند. فضای قضاوت همیشه برای من خوشایند بود و حالا مسوولیت سنگین تری بر عهده دارم. تیم‌مان هم اینجاست و مسوولیستش با من است. حریفان تیم ملی شمشیربازی؟ کار کار سختی است. تمامی تیم هایی که در 8 تیم برتر حضور دارند صاحب قدرت هستند. ژاپنی ها در فرانسه و آمریکا تمرین می کنند. کره ای ها تا دندان مسلح اند و رتبه اول رده بندی جهان را دارند. کوله باری از تجربه و مدال در اختیارشان است. البته با غیرت و همدلی که بچه های ما دارند امروز به امید خدا مدال خوشرنگی خواهیم داشت.

۷:۱۹/ سابر ایران به فینال هانگژو نرسید

تیم ملی شمشیربازی سابر ایران نبرد حساسی را در نیمه نهایی نوزدهمین دوره بازی های آسیایی برابر چین میزبان پشت سر گذاشت. شاگردان امین قربانی در حالی که تا هشت امتیاز هم عقب افتاده بودند در امتیاز ۲۸ به تساوی رسیدند و سپس حتی از شمشیربازان میزبان با وجود جو سالن و تشویق بی امان تماشاگران پیش افتادند. اما پس از تساوی دوباره در امتیاز سی ام، تیم چین با تعویض ملی پوش خود ضربه های موفق تری زد. در نهایت این مبارزه ۴۵ بر  ۴۰ تمام شد. پیش از این تیم ملی ایران مدال برنز مشترک خود را قطعی کرده بود.

photo_2023-09-28_06-20-34

۷:۴۵/ فتوحی: اگر روز خوبمان بود شاید نتایج بهتری رقم می‌زدیم

محمد فتوحی، ملی پوش سابر کشورمان پس از مسابقه با چین و شکست در نیمه نهایی بازی های آسیایی عنوان کرد: قرعه سختی داشتیم. هنگ کنگ از تیم های خوب این دوره از مسابقات بود و بازی با این تیم هم سنگین بود. انتظارمان این بود که بتوانیم چین را شکست دهیم. میزبان بودند و روز خوب ما هم نبود. حیف شد. هم خودمان مدال نقره را می خواستیم و هم تیممان استحقاقش را داشت اما شرمنده شدیم. اعتراضاتی داشتیم و داوری جاهای حساس بازی تاثیرگذار بود اما چین میزبانند و توقع بیشتری هم نمی‌رود. ماهم می توانستیم بهتر بازی کنیم و اگر روز خوبمان بود شاید نتایج بهتری رقم می‌زدیم.

فتوحی در مورد برنامه تیم برای کسب سهمیه المپیک گفت: بلافاصله بعد از این مسابقات باید برای مسابقات سهمیه المپیک به الجزایر برویم. رقبایمان همین چین  ژاپن و... هستند. امتیازاتمان خوب است اما آسیا تیم های قوی دارد و امیدوارم در الجزایر بتوانیم این ناکامی را جبران کنیم.

تنیس روی میز

۷:۵۰/ شیما صفایی حذف شد

شیما صفایی تنها نماینده دختر تنیس روی ایران در بازی های آسیایی امروز پنجشنبه برای برگزاری نخستین دیدار خود در بازی های آسیایی به مصاف «هایاتا» از ژاپن رفت.

در پایان این دیدار که از مرحله یک شانزدهم نهایی برگزار شد، صفایی با نتیجه ٤ به صفر شکست خورد ‌و از دور رقابت ها کنار رفت. صفایی چهار گیم این دیدار را با نتایج ١١ به یک، ١١ به ٤ و ١١ به ٦ و ١١ به ٣ به پایان رساند.

photo_2023-09-28_07-58-01

۸:۳۰/ صفایی: خودم را برای انتخابی المپیک آماده می‌کنم

شیما صفایی ملی پوش تنیس روی میز ایران پس از دیدار با حریف ژاپنی که با شکست و حذف از بازی های آسیایی همراه بود، گفت: بعد از چین که مقام اول را در تنیس روی میز جهان دارد، پینگ پنگ بازان ژاپنی از بهترین های جهان هستند، حریفی هم که من امروز با او دیدار داشتم از میان ٤٠ بازیکن صاحب سید چهارم بود. حریفم بسیار قدرتمند و شناخته شده است، در بخش تیمی هم تیم ژاپن نایب قهرمان شد، در واقع یکی از سخت ترین قرعه ها به من خورد. تنها ١٩ سال دارم و برای نخستین بار در بازی های آسیایی شرکت می کنم. از این بازی ها تجربه خوبی گرفتم و امیدوارم در دوره های بعد بهتر بازی کنم.

وی افزود: من عضو تیم فنرباغچه ترکیه هستم که تیم اول ترکیه به حساب می آید، چندماه دیگر هم باید در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنیم. باید برای این رقابت ها آماده می شوم.

۸:۴۰/ ایرانمش: تجربه صفایی می‌تواند برای کسب سهمیه المپیک انگیزه باشد

مریم ایرانمنش سرمربی تیم ملی تنیس روی بانوان پس از پایان کار تنها بازیکن این تیم در بازی های آسیایی گفت: فقط در بخش انفرادی شرکت داشتیم، شیما صفایی هم تنها نماینده ما در این بازی ها بود که در جدول ٦٤ نفره با قرعه استراحت روبرو شد. او در مرحله یک شانزدهم با بازیکن ژاپنی که یکی از بهترین جهان و دارای رنکینگ ٩ دنیا و همچنین دارنده مدال نفره المپیک و جهان است، دیدار کرد. شرایط برای شیما صفایی سخت بود به خصوص که تجربه ای نداشت و در اولین بازی خود در این بازی ها به این حریف قدرتمند خورد.  با همه اینها شیما صفایی عملکرد خوبی داشت و همه توانش را نشان داد. تجربه‌ای که به دست آورد می تواند کمک حالش باشد و در کل همین حضور می تواند انگیزه‌ای باشد برای کسب سهمیه المپیک.

۹:۲۳/ صعود تیم دوبل برادران عالمیان به جمع ١٦ تیم برتر

در بازی‌های دوبل تنیس روی میز، ترکیب نوشاد و نیما عالمیان امروز و پس از استراحت در جدول ٦٤ نفره، به مصاف تیم دوبل تایلند رفت و با نتیجه ٣ بر صفر پیروز شد و به مرحله یک هشتم صعود کرد. گیم نخست این دیدار با برتری ١١ بر ٨ برادران عالمیان به پایان رسید، آنها در گیم دوم هم ١٤ بر ١٢ پیروز شدند و گیم سوم را هم با برتری ١٢ بر ١٠ خود تمام کردند.

عصر امروز نیز نوشاد عالمیان در مرحله یک شانزدهم‌ انفرادی به مصاف «علی نور» از عربستان می رود و امیرحسین هدایی با «آیساک کوئنک» از سنگاپور رقابت خواهد داشت.

photo_2023-09-28_09-22-29

۲۲:۳۰/ سرمربی تیم ملی تنیس روی میز: امیدواریم در دوبل هم روی سکو برویم

جمیل لطف الله نسبی، سرمربی تیم ملی تنیس روی میز پس از صعود تیم دوبل برادران عالمیان به جمع 16 تیم برتر گفت: خوشبختانه بازی سختی بود اگرچه نتیجه 3  بر صفر شد ولی نزدیک بود در گیم‌های دوم و سوم این بازی گره بخورد. البته بچه‌ها خیلی عالی بازی کردند و توانستند این بازی را جمع کنند و برنده این بازی شوند. فردا بازی بعدی با چین تایپه خواهد بود، اما هنوز ساعت آن مشخص نیست. این بازی سخت تر است. امیدوارم ما برنده بازی شویم. هدف بچه‌ها این است که در دوبل هم تاریخ سازی کنیم. پیش‌بینی مدال در اسیا سخت است، اما ما با تمام توان حاضر می‌شویم و خیلی امیدوار هستیم که در دوبل هم روی سکو برویم.

13:40/پیروزی نوشاد عالمیان در نخستین گام

 نوشاد عالمیان در نخستین بازی خود در مرحله ۱/۱۶ پایانی به مصاف الخدراوی از عربستان رفت و مقتدرانه ۴ بر ۱ به برتری دست یافت.

عالمیان در گیم نخست ۱۱ بر ۵ پیروز شد، گیم دوم را با نتیجه ۱۱ بر ۷ به این حریف واگذار کرد و در ادامه در سه گیم متوالی با نتایج ۱۱ بر ۶ و ۱۱ بر ۴ و ۱۱ بر ۳ توانست پیروز این میدان باشد و گام به مرحله ۱/۸ نهایی مسابقات انفرادی بازی های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ بگذارد.

نوشاد عالمیان در این مرحله به مصاف هاریموتو دارنده رنکینگ چهار دنیا از ژاپن خواهد رفت.

15:20/ هدایی در یک هشتم نهایی

در ادامه مسابقات تنیس روی بازی های آسیایی در مرحله یک شانزدهم نهایی بخش انفرادی، امیر حسین هدایی به مصاف "ایساگ کونگ" از سنگاپور رفت و با نتیجه ٤ بر ٢ به برتری دست یافت.

هدایی که روز گذشته حریف تاجیکستانی را شکست داده بود، با کسب برتری در رقابت امروز به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد. هدایی در این مرحله با برنده بازی "ظهور فیضان" از پاکستان و "لی یانگ جو" از چین تایپه رقابت خواهد داشت.

 

بسکتبال سه نفره

14:35/ صعود ایران پس از غلبه بر ترکمنستان

14

 تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران با برتری مقابل ترکمنستان به مرحله بعد رقابت ها صعود کرد.شاگردان لوکا کاروالیو این بار موفق شدند ترکمنستان را با نتیجه ۱۹ بر  ۱۳شکست دهند و به دور بعد راه یابند. تیم ایران در بازی اول به کره جنوبی باخته بود اما پس از آن ژاپن و مالدیو را شکست داد. در نهایت نیز پس از غلبه بر ترکمنستان راهی دور بعد شد. حریف بعدی ایران فردا مشخص می شود.

تیم بسکتبال سه نفره ایران با ترکیب احسان دلیرزهان، محمدمهدی رحیمی، علیرضا شریفی و امیرحسین یازرلو در نوزدهمین دوره بازی های آسیایی شرکت کرده است. تیم کشورمان در گره B این رقابت‌ها با تیم‌های کره‌ جنوبی، مالدیو، ژاپن و ترکمنستان هم‌گروه بود.

15:25/ رحیمی: فقط از قهرمانی حرف می زنیم، نه دومی و سومی آسیا

  محمدمهدی رحیمی پیروزی برابر ترکمنستان را سخت خواند و گفت: بازی سختی با ترکمنستان داشتیم. ترکمنستان تیم بسیار خوبی است و مقابل ژاپن هم با اختلاف دو سه امتیاز شکست خورد. تا لحظات آخر بازی تیم برنده مشخص نبود. خوشبختانه بردیم و صعود کردیم. حریف مان هم فردا مشخص می شود. هدف مان کسب عنوان قهرمانی است. در بین خودمان فقط از قهرمانی حرف می زنیم و اصلا به دومی و سومی آسیا فکر نمی کنیم.

بسکتبال 

15:15/عربستان مغلوب بزرگ ایران شد

تیم ملی بسکتبال در دومین بازی خود از سری بازیهای آسیایی هانگژو با نتیجه 81- 66 عربستان را شکست داد. ایران با ترکیب متین آقاجانپور،ارسلان کاظمی،سجاد مشایخی،نوید رضایی فرو میثم میرزایی به میدان آمدند.تیمی که امروزبرعکس دیدار قبلی از همان ابتدا در یک بازی منسجم و با دفاع خوب مسیر حمله عربستان را بستند و با کارتیمی خیلی زود به اختلاف امتیاز خوب رسیدند . تعویض های هاکان دمیر،سرمربی تیم ملی کشورمان هم برای هماهنگ تر کردن بازیکنان جوان ایران را در امتیاز 21- 11 پیروز این کوارتر کرد.

کوارتر دوم به مدت 4 دقیقه ایران امتیازنگرفت تا اینکه هاکان بالاجبار مجبور به گرفتن تایم شد.دقایقی هم دو تیم در کسب امتیاز بالا و پایین شدند و در نهایت با همکاری زوج سجاد مشایخی و سینا واحدی در کنار سجاد پذیرفته تیم کشورمان با برتری 38 – 28 به رختکن رفت.نیمه دوم را هم بازیکنان ایران طوفانی آغاز کردند و اختلاف را به 23 امتیاز رساندند و هاکان دمیرو شاگردانش 61- 38 پیش افتادند.وقت چهارم بازی هم رد و بد امتیازات به سختی انجام شد،حتی محمدترابی هم پنج فوله شد ولی در پایان ایران رقیب خود را  81- 66  شکست داد.نوید رضایی فر در این بازی با کسب 15 پوئن امتیازاورترین بازیکن میدان شد.

15:15/شریفی: برای کسب طلا تلاش می کنیم

علیرضا شریفی بازیکن تیم ملی سه نفره ایران پس از صعود به دور بعد بر تلاش همه بازیکنان برای رسیدن به مدال بازی های آسیایی تاکید کرد: در مرحله گروهی چهار بازی انجام دادیم و سه پیروزی کسب کردیم و در یک بازی هم شکست خوردیم. اگرچه بازی با ترکمنستان را نیز بردیم اما خودمان نبودیم و خیلی خوب بازی نکردیم. همه بازیکنان تلاش کردند و توانستیم به دور بعدی صعود کنیم. امیدوارم در مراحل بعدی هم موفق باشیم و مدال طلا را به دست بیاوریم.

15:18/یازرلو:بازی نه چندان خوبی انجام دادیم اما صعود کردیم

 امیرحسین یازرلو در خصوص عملکرد تیم ملی بسکتبال سه نفره مقابل ترکمنستان گفت: بازی نه چندان خوبی انجام دادیم. سرمربی تیم با ما صحبت کرده بود و بعضی از دستوراتش را توانستیم انجام دهیم. خدا را شکر که بازی را بردیم. در گروه پنج تیمی بودیم و چهار بازی را با پیروزی پشت سر گذاشتیم. صعود کردیم و امیدوارم در مراحل بعدی هم عملکرد خوبی داشته باشیم. صد در صد به رسیدن به سکوی بازی های آسیایی فکر می کنیم

15:20سرمربی بسکتبال: در نیمه دوم به خودمان آمدیم

هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال بعد از برد برابر عربستان گفت: ما در ابتدا بازی را خیلی خوب شروع کردیم و خیلی خوب دفاع کردیم و بازی را خوب کنترل کردیم ولی در کواتر دوم با توجه به تعویض های انجام شده ان ها  برای لحظاتی بازی را در دست گرفتند و نیمه اول  اختلاف را زیاد کردند ولی در نیمه دوم بازی ما به خودمان آمدیم و سعی کردیم با شرایط بازی خودمان را وفق دهیم و عملکرد خوبی داشتیم. هنگامی که ما هم به  اختلاف بالای 20 رسیدیم، تعویض هایی انجام دادیم چراکه خیالمان راحت تر شده بود اما آن ها هم تیم خوبی بودند و کیفیت خودشان را نشان دادند اما ما با دفاع های خوب و کنترل کردن مسابقه در دفاع ها توانستیم بازی را با برد تمام کنیم.

وی افزود: تیم من یکبار دیگر در خط دفاعی و واکنش خوبی نشان داد و کیفیت تیم خودمان را نشان دادیم. تیم عربستان هم تیم خوبی بود و خوب شوت پرتاب می کرد اما در نهایت تیم ما با عملکرد بهتر پیروز شد.

15:55مشایخی:با تمرکز بالایی بازی کردم

سجاد مشایخی بازیکن تیم ملی بسکتبال کشورمان نفش مهمی در برد ایران برابر عربستان داشت.او بعد از این پیروزی در دومین دیدار از بازی‌های آسیایی می گوید:«به نظرم همه بازیکنان با تمرکز بالایی بازی کردند و باید تیمی بازی کردن را ادامه بدهیم.بازی سختی بود و مدتی است برابر این تیم بازیهای پایاپایی را پشت سرگذاشتیم.اما در این مسابقه خداراشکر رفته رفته جا افتادیم و اعتماد به نفس خوبی پیدا کردیم و توانستیم پیروز شویم.از حالا باید به برد مقابل قزاقستان فکر کنیم و اینکه صدرنشین شویم.ببینیم در مرحله بعدی با چه تیمی روبرو می شویم.»

او در ادامه با توجه به حضور متوالی در بازی‌های جام جهانی و حالا در بازی‌های آسیایی  گفت:«ما اکنون چهارماه است در اردو بوده و ارز خانواده دوریم ولی باید تمرکز خود را استفاده و با نتایج عالی دهکده راترک کنیم.»

15:56واحدی: امیدوارم مدال بگیریم

سینا واحدی بازیکن جوانی که این روزها جایگزین زوج بهنام یخچالی و سجاد مشایخی شده و توانسته با گارد خوش استایل ایران سجاد به بهترین نحو میدان داری کنند.او بعد از پیروزی تیم ملی بسکتبال کشورمان برابر عربستان می گوید:«بازیکنان تمام تلاش خود را در میدان انجام دادند.البته یکسری نوسان‌هایی داشتیم که طبیعی است و امیدوارم بازی به بازی بهتر شده و مدال بگیریم.»

او در خصوص میزبانی چینی ها هم تاکید می کند:«میزبانی آنها خوب است و بر اساس گفته های بازیکنان قدیمی چینی ها نسبت به برگزارکنندگان دوره قبلی بهتر عمل کرده اند.»

سایر اخبار

۹:۱۰/ برخی مسئولین و تیم های ملی جودو و شطرنج امروز عازم تهران می شوند

در ادامه برنامه پروازی بازگشت تیم‌های ملی ورزشی کشورمان که رقابت‌های‌شان در هانگژو پایان یافته است مسئولان و ورزشکاران تیم ملی جودو و شطرنج (مبینا علی نسب)ساعت 14 امروز هانگژو را به مقصد تهران ترک می کنند.

همچنین بطور همزمان و با هماهنگی های به عمل آمده از سوی تشریفات کمیته ملی المپیک ساعت 9 امشب به وقت تهران مسئولین و ورزشکاران رشته های کبدی،واترپلو،وزنه برداری،سنگ نوردی،دوومیدانی،سواری کاری و رییس فدراسیون اسکیت راهی هانگژو محل برگزاری نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی خواهند شد.

 انتهای پیام/ 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نظر شما