شناسهٔ خبر: 62598969 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بازی‌های آسیایی هانگژو| پایان روز چهارم با نقره کیانی و ۳ برنز تکواندو و ناکامی تیراندازان/ از صعود هندبال و فوتبال تا ۵ فینالیست ووشو

کاروان ورزشی ایران در چهارمین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو در ۱۰ رشته به مصاف حریفانشان رفتند که حاصل آن کسب یک مدال نقره و ۴‌ برنز بود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - کاروان ورزشی ایران سرانجام در سومین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو توسط تیم ملی والیبال به مدال طلا رسید. همچنین یک مدال نقره توسط علیرضا حسین‌پور در تکواندو کسب شد تا بدین ترتیب مجموع مدال‌های ایران به عدد ۱۰ برسد.

در چهارمین روز از این رقابت‌ها ورزشکاران ایران در ۱۰ رشته ورزشی از جمله تیراندازی، تکواندو، ووشو، تنیس‌روی میز و فوتبال به مصاف رقبای خود رفتند که حاصل آن کسب یک مدال نقره و ۴ برنز بود. 

ووشوکاران ایران نیز که روز گذشته با صعود به نیمه‌نهایی و قطعی کردن مدال‌های برنز خود روز درخشانی را پشت سر گذاشتند، امروز برای حضور در فینال به مصاف حریفان خود رفتند. از ۶ ووشوکار کشورمان در بخش ساندا که امروز به رقابت پرداختند ۵ نفر به دیدار فینال رسیدند و شهربانو منصوریان به مدال برنز بسنده کرد.

از سوی دیگر تکواندوکاران ایران که تا پیش از این موفق به کسب ۴ مدال نقره و برنز شده بودند امروز در ۳ وزن دیگر به میدان رفتند که بازهم طلسم کسب مدال طلا در این رشته شکسته نشد و نمایندگان کشورمان با ۳ مدال برنز به کار خود پایان دادند.

تیم ملی فوتبال امید نیز با پیروزی ۲ بر صفر برابر تایلند در مرحله یک‌چهارم نهایی جواز حضور در نیمه‌نهایی را کسب کرد و حریف هنگ‌کنگ شد.

*نتایج روز چهارم ورزشکاران ایران در بازی‌های هانگژو به شرح زیر است: 

تکواندو| میرحسینی، رضایی و برخورداری به برنز بسنده کردند/ همچنان در حسرت طلا!

در ادامه رقابت‌های تکواندو نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو امروز (چهارشنبه، پنجم مهر ماه) متین رضایی، نماینده وزن ۶۸- کیلوگرم کشورمان پس از یک دور استراحت در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۲ بر صفر کورمانالیف از قرقیزستان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در مرحله با نتیجه ۲ بر ۱ مقابل «چنمینگ ژیائو» از چین به پیروزی رسید و صعودش به مرحله نیمه نهایی را در کمتر چند ثانیه مانده به پایان مبارزه قطعی کرد. رضایی راند اول این مبارزه را ۱۷ بر ۷ به حریف واگذار کرد و در راند دوم با نتیجه  ۱۲ بر ۱۲ بازی را به راند سوم کشاند، رضایی در راند سوم هم ۱۵ بر ۱۴ به پیروزی رسید.

رضایی در مرحله نیمه نهایی مقابل زید عبدالکریم از اردن قرار گرفت و با نتیجه ۲ بر ۱ شکست خورد تا از صعود به فینال باز بماند تا با شکست در این مبارزه به مدال برنز بازی‌های آسیایی بسنده کند. وی راند اول این مبارزه را ۱۴ بر ۱۰ به حریف واگذار کرد، در راند دوم با نتیجه ۷ بر ۶ به پیروزی رسید راند سوم را ۸ بر ۵ به حریف واگذار کرد.

در وزن ۸۰- کیلوگرم مهران برخورداری پس از استراحت در دور نخست به مصاف «امید سهاک» از افغانستان رفت و با پیروزی ۲ بر صفر راهی مرحله یک نیمه نهایی شد. او در راند نخست این مبارزه ۷ بر صفر پیروز شد و در راند دوم نیز ۱۵ بر ۲ برنده شد.

نماینده وزن ۸۰- کیلوگرم در راند اول مبارزه نیمه نهایی برابر پارک از کره جنوبی و قهرمان جهان در سال ۲۰۲۲، با نتیجه ۶ بر ۳ باخت، راند دوم ۱۱ بر ۸ پیروز شد، ۱۰ بر ۱۰ در راند سوم و به دلیل اخطار بیشتر نتیجه را واگذار کرد تا در مجموعا ۲ بر یک شکست بخورد و به نشان برنز دست یافت.

در بخش بانوان و در وزن ۶۷- کیلوگرم، ملیکا میرحسینی در دور نخست به مصاف «باس نت» از نپال رفت و با برتری ۲ بر صفر گام به مرحله یک هشتم نهایی گذاشت. وی در راند نخست این مبارزه ۱۴ بر یک پیروز شد و در راند دوم نیز ۹ بر صفر به پیروزی رسید. میرحسنی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل جولیانا الصادق از اردن با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسید تا به جمع چهار نفر پایانی صعود کند. او در راند نخست این مبارزه ۵ بر ۴ پیروز شد و در راند دوم نیز ۳ بر ۳ برنده میدان بود.

میرحسینی در مرحله نیمه نهایی برابر فروزا سادیکووا از ازبکستان قرار گفت و در حالی که راند اول ۳ بر ۲ پیروز شده بود در راند دوم ۱۳ بر ۱۰ و در راند سوم با نتیجه ۱۸ بر ۶ شکست خورد تا با قبول باخت ۲ بر یک ضمن ناکامی در رسیده به فینال بازی‌های آسیایی، به مدال برنز این بازی‌ها دست پیدا کرد.

شنا| سیزدهمی افقری در ۱۰۰ متر پروانه/ سهران در ۲۰۰ متر آزاد بیستم شد

مسابقات شنا نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو با برگزاری ماده ۱۰۰ متر پروانه پیگیری شد و مهرشاد افقری شناگر ۲۱ ساله تیم ملی در گروه چهارم مقدماتی با زمان ۵۴.۰۷ بین ۸ شناگر پنجم شد.  

افقری با ثبت این زمان در میان ۲۹ شناگر ماده ۱۰۰ متر پروانه در جایگاه سیزدهم قرار گرفت و از صعود به فینال بازماند. او اگر رکورد شخصی خود را تکرار می‌کرد می‌توانست یکی از فینالیست‌های بعدازظهر باشد. 

در ادامه مسابقات شنا متین سهران، شناگر ۲۱ ساله تیم ملی در گروه سوم مقدماتی ماده ۲۰۰ متر آزاد با زمان ۱:۵۳.۵۷ بین ۸ شناگر ششم شد.  در این گروه ۴ شناگر زیر یک دقیقه و ۵۰ ثانیه رکورد زدند که بهتر از رکورد ایران (۱:۵۰.۷۱) محسوب می‌شود.  سهران با ثبت زمان ۱:۵۳.۵۷ در میان ۳۶ شناگر ماده ۲۰۰ متر آزاد در جایگاه بیستم قرار گرفت و از صعود به فینال بازماند.

به این ترتیب در فینال‌های امروز در ماده‌های ۱۰۰ متر پروانه و ۲۰۰ متر آزاد مردان، نماینده‌ای از ایران حضور نخواهد داشت. 

مسابقات شنا نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۳ دوم الی هفتم مهر ماه ۱۴۰۲ در سالن ورزش‌های آبی مرکز المپیک هانگژو برگزار می‌شود.

تیراندازی| ناکامی بانوان تیرانداز در تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت/ رستمیان در تپانچه ۲۵ متر ششم شد

چهارمین روز از مسابقات تیراندازی بازی‌های آسیایی به برگزاری رقابت‌های تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت زنان اختصاص داشت.

نجمه خدمتی، الهه احمدی و آرمینا صادقیان نمایندگان ایران در بخش از مسابقات بودند که نتوانستند از مرحله مقدماتی صعود کنند.

در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها که با حضور ۴۴ نفر برگزار شد، آرمینا صادقیان با ۵۸۵ امتیاز گرفت و در جایگاه یازدهم ایستاد. نجمه خدمتی با امتیاز ۵۸۲ در جایگاه ۱۵ ایستاد. الهه احمدی با مجموع ۵۷۵ امتیاز صاحب جایگاه ۲۹ شد. همچنین در بخش تیمی، تیم ایران با ۱۷۷۴ امتیاز ششم شد. 

بدین ترتیب نمایندگان ایران در تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت زنان از صعود به فینال این بخش بازمانده و پایان زودهنگامی در بازی‌ها داشتند. 

همچنین در پایان بخش سرعت و دقت تپانچه ۲۵ متر بانوان، هانیه رستمیان با امتیاز ۵۸۴ در رده ششم ایستاد و فینالیست شد. رستميان نماينده ايران در اين بخش از مسابقات بود كه با نمايندگان هفت كشور چين (٢نفر)، هند (٢ نفر)، كره جنوبي، چين تايپه و سنگاپور به رقابت پرداخت و در نهایت در جايگاه ششم ايستاد تا از دستيابی به مدال بازماند.

گلنوش سبقت‌الهی هم با ۵۶۶ امتیاز سی و یکم و زینب طوماری با ۵۴۳ امتیاز در رده سی و نهم ایستاد.

تنیس روی میز| پیروزی آسان هدایی مقابل حریف تاجیکستانی

مسابقات بخش انفرادی تنیس روی میز بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو امروز (چهارشنبه پنجم مهر ۱۴۰۲) آغاز شد که امیرحسین هدایی در مرحله یک‌سی‌ودوم نهایی مسابقات انفرادی مقابل عبیدالله سلطانف از تاجیکستان در ۴ گیم متوالی به برتری رسید.

هدایی به ترتیب با نتایج ۱۱ بر ۴، ۱۱ بر ۵، ۱۱ بر ۸ و ۱۱ بر ۶ تنها در ۲۶ دقیقه صاحب برتری شد و به مرحله یک‌شانزدهم نهایی راه یافت.

تیم ملی تنیس روی میز کشورمان پیش‌تر موفق شده بود با پیروزی سه بر صفر برابر ژاپن به مدال برنز تیمی برسد و این مدال را بعد از ۶۵ سال تکرار کند.

تیم سه نفره نوشاد و نیما عالمیان به همراه امیرحسین هدایی در مرحله نیمه‌نهایی مقابل کره جنوبی شکست خورد و از صعود به فینال و تاریخ‌سازی بازماند.

بازی‌های آسیایی هانگژو| شروع کاروان ایران در روز چهارم با پیروزی‌های تکواندو/ برتری بسکتبال ۳ نفره مقابل ژاپن

بسکتبال ۳ نفره| صعود ایران به رده دوم گروه با شکست سامورایی‌ها

تیم ملی بسکتبال ۳ نفره در سومین دیدار خود از دور گروهی بازی‌های آسیایی موفق شد با نتیجه ۲۲ بر۱۳ از سد تیم ملی ژاپن بگذرد تا با کسب دومین برد خود به رده دوم گروه صعود کنند.

ملی‌پوشان ایران روز گذشته در نخستین بازی دور گروهی مغلوب کره‌جنوبی شدند، اما در ادامه توانستند تیم ملی مالدیو را از پیش رو بردارند.

تیم ایران با ترکیب علیرضا شریفی، احسان دلیرزهان، محمد رحیمی و امیر حسین یازرلو در این دوره از بازی‌های آسیایی شرکت کرده است.

بازی‌های آسیایی هانگژو| شروع کاروان ایران در روز چهارم با پیروزی‌های تکواندو/ برتری بسکتبال ۳ نفره مقابل ژاپن

*ووشو|

تالو/ دست قبله‌نما به مدال تالو نرسید/ زهرا کیانی نقره‌ای شد

در روز چهارم پیکار‌های ووشو بازی‎های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو، حسین قبله‌نما در فرم "دائوشو_گوئن‌شو" مردان به مصاف حریفان خود رفت و در پایان با نمره ۱۹.۱۱۹ در رده ششم قرار گرفت و موفق به کسب مدال نشد.

در این فرم ورزشکاری از چین با نمره ۱۹.۶۲۶ به عنوان نخست دست یافت و ورزشکارانی از سنگاپور و اندونزی با امتیاز‌های ۱۹.۴۷۶ و ۱۹.۴۶۶ دوم و سوم شدند.

زهرا کیانی در فرم "جین‌شو-چیانگ‌شو" به مصاف حریفان خود رفت و با عملکردی درخشان و با نمره ۱۹.۴۳۶ به مدال نقره تالو بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو دست یافت. در این فرم ورزشکار چینی با امتیاز ۱۹.۶۰۰ اول شد و نماینده ویتنام ۱۹.۴۲۶ با نمره در رتبه دوم ایستاد.

کیانی در کارنامه خود مدال نقره بازی‎های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را دارد.

محبوبه کریمی سرمربیگری تیم ملی تالو زنان را بر عهده دارد.

ساندا/ ۵ نماینده ایران فینالیست شدند/ شهربانو به برنز بسنده کرد

الهه منصوریان، ملی‌پوش وزن ۵۲- کیلوگرم تیم ووشو ایران، بعد از ظهر امروز در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات ساندا بازی‌های آسیایی هانگژو مقابل تاریسا دی فلورنتینا از اندونزی قرار گرفت و این حریف را با ناک‌اوت شکست داد و راهی دیدار نهایی شد.

منصوریان پیش از این موفق به شکست حریفانی از نپال و پاکستان شده بود. ملی‌پوش کشورمان صبح فردا (پنج‌شنبه) در فینال به مصاف نماینده چین خواهد رفت.

همچنین شهربانو منصوریان در مرحله نیمه‌نهایی وزن ۶۰ کیلوگرم به مصاف ژو ژیاووی از چین رفت، اما در پایان با نتیجه ۲ بر صفر مقابل حریف خود شکست خورد و‌ به مدال برنز بسنده کرد.

شجاع پناهی هم در مرحله نیمه‌نهایی وزن ۶۰- کیلوگرم ساندا به دلیل حاضر نشدن «فِرد گیدئون پادوآ» از فیلیپین به دیدار فینال بازی‌های آسیایی رسید.

افشین سلیمی، ملی‌پوش  وزن ۶۵- کیلوگرم ساندا در مرحله نیمه نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو، مقابل سئونگ جین جئون از کره جنوبی قرار گرفت و موفق به شکست این حریف شد و به دیدار نهایی صعود کرد. وی پیش از این، پس از یک دور استراحت، حریفی از ویتنام را مغلوب کرده بود، در فینال مقابل برنده جدال نمایندگان فیلیپین و اندونزی قرار می‌گیرد.

محسن محمدسیفی، چهره درخشان ووشوی ایران در تاریخ بازی‌های آسیایی که سابقه کسب ۳ طلا در این رویداد را دارد، بعد از ظهر امروز در مبارزه «هوان یی ژانگ» از چین تایپه که از مرحله نیمه نهایی برگزار شد، به برتری دست یافت و با اقتدار به فینال صعود کرد.

محمدسیفی در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ نیز قهرمان شده بود و حالا این فرصت را دارد که چهارمین طلای خود در بازی‌های آسیایی را بر گردن بیاویزد. او برای رسیدن به این مهم، باید در فینال به مصاف برنده جدال نمایندگان چین و افغانستان برود.

یوسف صبری هم در مرحله نیمه نهایی وزن ۷۵- کیلوگرم و در مصاف با نصرت‌الله حبیبی از افغانستان به برتری دست یافت و فینالیست شد.

صبری برای حضور در این مبارزه موفق به شکست حریفانی از قزاقستان و ازبکستان شده بود.

ملی‌پوش ساندای ایران در دیدار نهایی به مصاف برنده نمایندگان ماکائو و قرقیزستان خواهد رفت.

پیش از این الهه منصوریان، افشین سلیمی، شجاع پناهی و محسن محمدسیفی راهی فینال شده بودند.

*هندبال| صعود هندبال ایران به یک چهارم نهایی با شکست میلی‌متری عربستان

تیم ملی هندبال ایران امروز(چهارشنبه) در سومین و حساس‌ترین بازی خود در مرحله گروهی مسابقات هندبال بازی‌های آسیایی با نتیجه ۳۸ بر ۳۷ مقابل عربستان به پیروزی رسید و راهی مرحله یک‌ چهارم نهایی شد. 

بازی‌های آسیایی هانگژو| شروع روز چهارم با ۲ برنز تکواندو و تداوم ناکامی تیراندازان/ از برتری بسکتبال ۳ نفره تا صعود هندبال

*فوتبال| صعود تیم امید ایران به یک چهارم نهایی با گلزنی سرخابی‌ها

مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های فوتبال بازی‌های آسیایی هانگژو امروز (چهارشنبه) با برگزاری چهار دیدار پیگیری می‌شود که در نخستین بازی تیم امید ایران از ساعت ۱۲ به مصاف تیم ملی تایلند رفت که این بازی در پایان با اشتباه مهلک دروازه‌بان تایلند و گلزنی دو بازیکن استقلال و پرسپولیس با نتیجه ۲ بر صفر شاگردان رضا عنایتی خاتمه یافت.

ارسلان مطهری در دقیقه ۱۴ و یاسین سلمانی در دقیقه ۸۲ از روی نقطه پنالتی، گل‌های تیم امید ایران را به ثمر رساندند تا شاگردان رضا عنایتی با کسب این برد به مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی صعود کنند.

بازی‌های آسیایی هانگژو| شروع روز چهارم با ۳ برنز تکواندو و ناکامی تیراندازان/ از صعود هندبال تا نقره بانو تالوکار

*شطرنج| سوپراستاد بزرگ شطرنج ایران به مدال نرسید/ علی‌نسب چهاردهم شد

رقابت‌های رپید شطرنج بازی‌های آسیایی هانگژو پس از برگزاری ۹ دور در حالی به پایان رسید که سوپر استاد بزرگ سید محمد امین طباطبایی در عین شایستگی از کسب مدال باز ماند و به جایگاه چهارم رسید.

دیگر سوپر استاد بزرگ ایران، پرهام مقصودلو به دلیل انصراف از دور‌های هشتم و نهم، جایگاهی بهتر از ۲۵ کسب نکرد.

در بخش زنان نیز استاد بزرگ مبینا علی‌نسب با کسب ۴.۵ امتیاز در میان ۳۰ ورزشکار توانست جایگاه ۱۴ را به خود اختصاص دهد.

بوکس| «طوفانِ» شریفی برابر حریف عنوان‌دار اردنی

در ادامه رقابت‌های بوکس بازی‌های آسیایی هانگژو، طوفان شریفی، نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران در نخستین مبارزه خود مقابل عدی الهنداوی از اردن، نایب قهرمان سال ۲۰۲۲ آسیا و همچنین دارنده مدال بازی‌های آسیایی اینچئون به پیروزی رسید.

 بعد از مصدومیت هر دو بوکسور در راند اول با نظر کات‌من (پزشک) بازی متوقف شد و بعد از بررسی امتیازات از سوی داوران، طوفان شریفی برنده شد. این اتفاق در حالی رخ داد که تنها ۵۶ ثانیه از راند اول مبارزه باقی مانده بود.

پیش‌تر شه‌بخش و حبیبی‌نژاد با شکست برابر رقبا از مسابقات حذف شده بودند و رمضانپور نیز راهی دور دوم شده است.

تیم ملی بوکس با پنج بوکسور شامل دانیال شه‌بخش، علی حبیبی‌نژاد، طوفان شریفی، ایمان رمضان‌پور و سید شاهین موسوی با هدایت حسین نهرودی (سرمربی) و همایون امیری (مربی) در این مسابقات شرکت کرد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| شروع روز چهارم با ۳ برنز تکواندو و ناکامی تیراندازان/ از صعود هندبال تا ۲ مدال ووشو

انتهای پیام/

نظر شما