شناسهٔ خبر: 62610106 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۴۶ طرح فعال و نیمه فعال گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، از فعال و نیمه فعال بودن ۴۶ طرح با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما کهگیلویه و بویراحمد ، طالبیان پور در نشست با خبرنگاران پیشرفت کاری این طرح ها را بین 20 تا 80 درصد عنوان کرد وگفت : با بهره برداری از این طرح ها ، زمینه اشتغال 900 نفر فراهم خواهد شد.
وی با بیان اینکه این سازمان در سه حوزه گردشگری، فرهنگی و صنایع دستی فعالیت دارد  ازاصحاب رسانه خواست در معرفی آثار گردشگری و صنایع دستی استان بیش از پیش تلاش کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ورود بخش خصوصی به حوزه گردشگری گفت: عملکرد بخش خصوصی از بخش دولتی بهتر بوده است و دولت باید زمینه را برای ورود بخش خصوصی بیشتر فراهم کند.
طالبیان پور  با بیان اینکه هم اکنون در استان 30 مورد موافقت اصولی  در زمینه ورود  بخش خصوصی به حوزه گردشگری صادر شده است افزود: در مجموع 70 پرونده فعال در دست اقدام برای صدور مجوز داریم و پنج پروانه بهره‌برداری نیز صادر شده ‌است.
وی با اشاره به اینکه باید گردشگری را از شهر به سمت روستاها ببریم اضافه کرد: علاوه بر روستای کریک به عنوان یکی از روستاهای گردش پذیر کشور ، 16روستای گردش پذیر استان هم به این طرح اضافه شدند و استقبال مردم از گردشگری روستایی بسیار زیاد است.
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان، با اشاره به نبود سرویس های بهداشتی مناسب در اماکن گردشگری گفت: 6 سرویس بهداشتی از سال گذشته تاکنون در این اماکن احداث و در سفر وزیر میراث فرهنگی به استان مبلغ یک میلیارد تومان به تجهیز و تعمیر سرویس‌های بهداشتی اختصاص یافت.
طالبیان پور با اشاره به اجرای طرح پل معلق یاسوج افزود : سنگ اندازی هایی در مسیر این طرح انجام شده است که رئیس منابع طبیعی کشور برای تعیین تکلیف این پل به یاسوج سفرمی کند.
وی بیان داشت : در سفر اول ریاست جمهوری پنج میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت‌های گردشگری استان تخصیص یافت که این اعتبار در دور دوم سفر به 210 میلیارد تومان رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به برنامه های هفته گردشگری گفت: تور گرشگری جنگ، توزیع بسته های فرهنگی با موضوع حجاب ، اجرای طرح کودک همیار گردشگر، نواختن زنگ گردشگری در مدارس و پاکسازی نمادین مسیرهای منتهی به مراکز گردشگری از مهم ترین برنامه های این هفته است.

نظر شما