شناسهٔ خبر: 62625073 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۴۶ طرح فعال و نیمه فعال گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری صدا و سیما

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: رئیس منابع طبیعی کشور برای تعیین تکلیف اختلاف های طرح پل معلق به یاسوج سفر می کند.

صاحب‌خبر -

۴۶ پروژه فعال و نیمه فعال گردشگری در کهگیلویه و بویراحمدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، طالبیان پور از فعال و نیمه فعال بودن ۴۶ طرح با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: این طرح پیشرفتی حدود ۲۰ تا ۸۰ درصدی دارند که با بهره برداری از آن‌ها زمینه اشتغال ۹۰۰ نفر فراهم می شود.
وی با بیان اینکه این سازمان در سه حوزه گردشگری، فرهنگی و صنایع دستی فعالیت دارد، افزود: استان با فعالیت‌های گردشگری شناخته شد که اصحاب رسانه برای معرفی و شناساندن استان می‌توانند تاثیرگذار باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ورود بخش خصوصی به گردشگری، گفت: عملکرد بخش خصوصی از بخش دولتی بهتر بوده و دولت باید زمینه را برای ورود بخش خصوصی فراهم کند.
طالبیان پور افزود: هم اکنون در استان ۳۰ مورد موافقت اصولی (ورود مردم به بخش گردشگری) برای فعالیت‌های گردشگری صادر شد و ۷۰ پرونده فعال برای صدور مجوز در دست اقدام و پنج پروانه بهره‌برداری نیز صادر شده‌ است.
وی با اشاره به اینکه باید گردشگری را از شهر به سمت روستا‌ها سوق دهیم، بیان داشت: روستای کریک پایلوت گردشگری در استان بود که ۱۶ روستای گردشگرپذیر هم به این طرح اضافه شدند و استقبال مردم از گردشگری روستایی زیاد است.
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با اشاره به نبود سرویس‌های بهداشتی مناسب در اماکن گردشگری گفت: ۶ سرویس بهداشتی از پارسال تاکنون در این اماکن ساخته شد و در سفر وزیر میراث فرهنگی به استان مبلغ یک میلیارد تومان به تجهیز و تعمیر سرویس‌های بهداشتی اختصاص یافت.
طالبیان پور با اشاره به اجرای طرح پل معلق یاسوج ،افزود: سنگ اندازی‌هایی در مسیر این طرح انجام شد رئیس منابع طبیعی کشور برای تعیین تکلیف اختلاف های طرح پل معلق یاسوج به کهگیلویه و بویراحمد سفرمی کند.
وی بیان داشت: در سفر اول ریاست جمهوری پنج میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت‌های گردشگری استان تخصیص یافت که این اعتبار در دور دوم سفر به ۲۱۰ میلیارد تومان رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با اشاره به برنامه‌های هفته گردشگری گفت: تور گرشگری جنگ، توزیع بسته‌های فرهنگی با موضوع حجاب، اجرای طرح کودک همیار گردشگر، نواختن زنگ گردشگری در مدارس و پاکسازی نمادین مسیر‌های منتهی به مراکز گردشگری از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.

نظر شما