شناسهٔ خبر: 62576393 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

لحظه به لحظه با روز سوم بازی‌های آسیایی هانگژو/ صید طلای ناب توسط شاگردان عطایی / شوک کیانی و شه‌بخش به کاروان ایران/حسین‌پور نقره گرفت

بازی‌های آسیایی هانگژو امروز چهارم مهرماه با برگزاری چندین مسابقه در رشته‌های مختلف ادامه یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی برنا، روز چهارم مهرماه، سومین روز رسمی از بازی‌های آسیایی هانگژو است که گزارش مسابقات رشته‌های مختلف آن را می‌توانید لحظه به لحظه از اینجا پیگیری کنید:

شطرنج

۱۱:۳۶/ تساوی طباطبایی، باخت مقصودلو و پیروزی ارزشمند مبینا علی‌نسب در دور پنجم

در دور پنجم رقابت‌های شطرنج بازی‌های آسیایی هانگژو سوپر استاد بزرگ سید محمدامین طباطبایی مقابل نوگری بک از قزاقستان به تساوی دست یافت، سوپر استاد بزرگ پرهام مقصودلو مقابل ویدیت از هند شکست خورد و استاد بزرگ مبینا علی نسب در دیداری جذاب موفق شد مقابل مونگن تول بت خویاگ از مغولستان به یک پیروزی ارزشمند دست یابد.

photo_2023-09-26_11-05-09

۱۲:۲۵/ در دور ششم رقابت‌های شطرنج بازی‌های آسیایی هانگژو ملی پوشان ایران، سوپر استاد بزرگ پرهام مقصودلو با پائول برسامینا از فیلیپین، سوپر استاد بزرگ سیدمحمدامین طباطبایی با ریموند سونگ از چین تایپه و استاد بزرگ مبینا علی نسب با ژانل فراینا از فیلپین به رقابت خواهند پرداخت.

13:45/  پیروزی طباطبایی  و تساوی مقصودلو و علی نسب در دور ششم 

 در دور ششم رقابت‌های شطرنج بازی‌های آسیایی هانگژو ملی پوشان ایران، سوپر استاد بزرگ سید محمدامین طباطبایی مقابل ریموند سونگ از چین تایپه به پیروزی دست یافت تا شرایط خود را در جدول بهبود ببخشد. در ادامه پرهام مقصودلو مقابل پائول برسامینا از فیلیپین به تساوی رضایت داد و  استاد بزرگ مبینا علی نسب مقابل ژانل فراینا از فیلپین به تساوی دست یافت.

 16:04/شکست مقصودلو  و علی نسب در دور هفتم رقابت‌های شطرنج

در دور هفتم رقابت‌های شطرنج بازی‌های آسیایی هانگژو، سوپر استاد بزرگ پرهام مقصودلو متاسفانه مقابل جواهرسین دارف از ازبکستان، تن به شکست داد.در دور هفتم رقابت‌های شطرنج بازی‌های آسیایی هانگژو، استاد بزرگ مبینا علی نسب با بی بی سارا آسابایوا از قزاقستان به رقابت پرداخت و در پایان مقابل این رقیب شکست را پذیرفت.

در دور هفتم رقابت‌های شطرنج بازی‌های آسیایی هانگژو، سوپر استاد بزرگ سید محمدامین طباطبایی مقابل بوجیانگ ذی از چین به تساوی رضایت داد.

ژیمناستیک؛ ژیمناست‌های ایران به مدال نرسیدند

۱۲:۲۵/ ادامه کار ملی‌پوشان ژیمناستیک

6

تا پایان راند چهارم رقابتهای ژیمناستیک ۶ اسباب خسرونژاد در جایگاه ششم و حمیدی در جایگاه پانزدهم قرار دارند. این رقابتها در ۲ راند دیگر و  ۲ اسباب باقی‌مانده ادامه دارد. دو ژیمناست ایران هم به ترتیب در بارفیکس و حرکت زمینی به کار خود ادامه می‌دهند.

13:30/ژیمناست‌های ایران به مدال نرسیدند

مسابقات فینال ژیمناستیک در ماده ۶ اسباب امروز در مجموعه ورزشی هانگ لانگ هانگژو برگزار شد.

در فینال ۱۸ ژیمناست حضور داشتند که در ۶ اسباب خرک حلقه، دارحلقه، پرش خرک، پارالل، بارفیکس و حرکات زمینی با یکدیگر رقابت کردند. از ایران نیز محمدرضا خسرونژاد و محمدرضا حمیدی در گروه دوم فینال حضور داشتند که کار خود را با خرک حلقه آغاز کرده و پس از رقابت در بقیه اسباب‌ها در حرکات زمینی به پایان بردند.

در پایان این مسابقه جذاب و طولانی که نزدیک به ۳ ساعت به طول انجامید، خسرونژاد با امتیاز ۷۶.۷۳۰ هفتم شد و حمیدی نیز با امتیاز ۷۵.۵۳۲ به رتبه دهم بسنده کرد.

در پایان رقابت‌های ژیمناستیک ۶ اسباب بازی‌های آسیایی ژانگ از چین با امتیاز ۸۹.۲۹۹ قهرمان شد و طلا گرفت، کیتازونو از ژاپن با امتیاز ۸۷.۰۳۲ به نایب قهرمانی رسید و لن دیگر ژیمناست چینی با امتیاز ۸۴.۹۶۵ به جایگاه سومی و مدال برنز دست یافت.

خسرونژاد :موفق شدم بهترین نتیجه تاریخ ژیمناستیک ایران را کسب کنم‌

محمدرضا خسرونژاد ژیمناست ایران پس از پایان رقابت‌های فینال ۶ اسباب بازی‌های آسیایی اظهار داشت: مسابقات فینال بسیار سنگین و فشرده بود. یکی از جذابترین مسابقات آرتیستیک همین مسابقات است. خوشبختانه موفق شدم بهترین نتیجه تاریخ ژیمناستیک ایران را کسب کنم‌. رتبه هفتمی در فینال ۶ اسباب و قهرمان قهرمانان تا به امروز در ژیمناستیک ایران نداشته‌ایم.

وی افزود: انتظارم از خودم بیشتر بود اما تمامی توان و انرژی خودم را گذاشتم تا یک نتیجه خوب کسب کنند. از کادر فنی تشکر می‌کنم که زحمت زیادی برای من کشیدند.

محمدرضا خیرخواه:ایران نتایج مان فوق العاده بود

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک در پایان رقابت‌های فینال ۶ اسباب اظهار داشت: برای نخستین بار ژیمناستیک ایران ۲ نماینده در فینال داشت و برای نخستین بار به مقام هفتم بازی‌های آسیایی رسیدیم. ژیمناست‌ها نمایش بی‌نقصی داشتند و بسیار خوب کار کردند.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک با اشاره به حریفان گفت: ژیمناست‌های چین، کره، ژاپن جملگی قهرمان جهان بودند. با این وجود کسب مقام هفتمی و دهمی توسط ۲ نماینده ایران نتیجه‌ای فوق العاده بود.

وی درباره مسابقات باقی مانده بیان کرد: در مسابقه تک اسباب مهدی الفتی را داریم که اگر بتواند عملکرد خودش را ارائه دهد، قطعا بین ۳ نفر نخست خواهد بود. متاسفم که احمد کهنی دیگر ژیمناست ایران با لغزش کوچک از حضور در فینال بازماند به ویژه اینکه وی نیز شانس مدال بود و اگر به فینال می‌رسید، قطعا جزو ۳ نفر برتر بود.

بسکتبال

۵:۵۲/ بسکتبالیست‌ها امروز به میدان می‌روند

تیم کشورمان در نوزدهمین دوره از بازی های آسیایی هانگژو در گروه A با تیم های امارات، عربستان وقزاقستان همگروه است. شاگردان هاکان دمیر در اولین گام امروز مقابل امارات صف آرایی می کند.

 همچنین تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران امروز ساعت ۱۷:۲۵ به وقت چین برابر مالدیو به میدان می رود.  آنها پس از شکست برابر کره جنوبی به کسب برد در جدال امروز نیاز دارند.

۸:۳۰/ ایران با برد شروع کرد

تیم ملی بسکتبال ایران که در گروه الف این بازی‌ها با تیمهای عربستان، امارات و قزاقستان همگروه است در اولین دیدار حود مقابل امارات به میدان رفت و توانست با حساب ۸۱ بر ۵۷ حریف را شکست دهد.

۸:۵۰/ کاظمی: عربستان سخت‌ترین حریف ما در دور گروهی است

ارسلان کاظمی کاپیتان تیم ملی در خصوص برد مقابل امارات گفت: امروز اولین بازی در مرحله گروهی را انجام دادیم. هفت هشت سالی بود که تیم ملی ساعت ۱۱ صبح بازی نکرده و شرایط این بازی کاملا متفاوت بود. از طرفی مدل بازی تیم امارات نیز فرق می کرد. مدت ها بود رقیبی با این سبک از بازی روبه رو نشده بودیم. در نیمه اول بازی گره خورد ولی خوشبختانه در نیمه دوم توانستیم جبران کنیم.

کاظمی با اشاره به بازی بعدی با تیم ملی عربستان اظهار داشت: از نتیجه بازی عربستان خبر ندارم اما قطعا عربستان سخت ترین حریف ما در مرحله گروهی است.

۹:۲۵/ دمیر: نیمه دوم دفاع مان بهتر شد

هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال پس از اولین دیدار با امارات گفت: اولین بازی مان بود و دیدار سختی را پشت سرگذاشتیم.  در نیمه دوم شرایط مان تغییر کرد و دفاع مان بهتر شد. اولین بازی گروه را ایران انجام داد و بازی امارات تمام شد. از حالا برای مصاف با عربستان آماده می شویم.  عربستان تیم خوبی است و بازی این تیم مقابل قزاقستان را آنالیز می کنیم تا برای مصاف با عربستان آماده شویم.

وی همچنین گفت: همانطور که گفتم در نیمه دوم دفاع خوبی داشتیم و با قدرت بیشتری مقابل امارات ظاهر شدیم.

photo_2023-09-26_07-23-45

۹:۲۸/ رضایی‌فر: مطمئنم بهترخواهیم شد

نوید رضایی‌فر ملی پوش و یکی از بهترینهای بازی اول بعد از برد مقابل امارات در بازیهای آسیایی هانگژو گفت: بازی خوبی بود ولی در ابتدای بازی کمی تحت فشاربودیم. خدا را شکر در نیمه دوم میدان را در دست گرفتیم و روند به سمتی رفت که پیروز شدیم.

وی افزود: همانطور که گفتم تمرکز لازم را در ابتدای بازی نداشتیم و پرتاب‌های آنها بخصوص شماره های 11 و 23 تبدیل به گل شد. حالا باید برای بازی بعدی تمرین کنیم چرا که دیدار سخت و سنگینی خواهد بود.انشالله آنجا هم بتوانیم ببریم. مطمئنم در دیدار بعدی قطعا بهتر خواهیم شد و با تمرکز بیشتری به میدان می‌رویم.

بسکتبال سه نفره

13:33/ مالدیو حریف  دست گرمی  برای بسکتبال سه نفره 

7

تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران در بازی‌های اسیایی هانگژو 22- 6 از سد مالدیو گذشت.این تیم بعد از شکست برابر حریف مطرح خود کره جنوبی ،در روز دوم به مصاف تیم نه چندان مطرح مالدیو رفت.آنها در دقایق ابتدایی خیلی خوب ظاهر شدند و توانستند با امتیاز آوری محمد رحیمی پیشتاز شوند.تیم ملی کشورمان همچنان به روند امتیازاوری خود ادامه داد تا در دو دقیقه به پایان وقت قانونی بازی را 22- 6 به پایان برسانند.در این میدان احسان دلیرزهان برعکس بازی قبلی که حتی یک امتیاز نیاورد در برابر مالدیو 7 امتیاز کسب کرد.علیرضا شریفی 6 پوئن،رحینی 5 و امیرحسین یازرلو 4 امتیاز گرفتند.تیم ملی بسکتبال سه نفره فردا د ر دیداری حساس ساعت 13:25 به وقت محلی برابر ژاپن قرار می گیرد.

شریفی: امیدوارم به فینال برسیم

علیرضا شریفی ملی پوش تیم بسکتبال سه نفره پس از پیروزی این تیم برابر مالدیو گفت: بازی خوب و نسبتا آسانی داشتیم. عملکرد تیم ملی ایران بسیار بهتر از مالدیو بود. تمام تلاش مان را می کنیم تا بازی های بعدی را هم ببریم. فردا با ژاپن و پس فردا هم با ترکمنستان بازی داریم و امیدواریم نتایج خوبی به دست بیاوریم‌ و به فینال برسیم‌. ژاپن حریف فردای تیم ملی تیمی بسیار خوب است که بازیکنان سرعتی اش را به مسابقات آورده. آنالیز ژاپن را از امروز آغاز کردیم تا انشالا فردا این تیم را هم شکست دهیم.

والیبال 

صید طلای ناب توسط شاگردان عطایی

14

تیم ملی والیبال ایران با شکست چین در دیدار نهایی بازی‌های آسیایی برای سومین دوره متوالی به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت تا والیبال ایران نخستین مدال طلای کاروان ورزشی کشورمان را در هانگژو صید کند. 

 آخرین روز مسابقات والیبال مردان بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو امروز (سه‌شنبه چهارم مهر) با پنج دیدار پیگیری شد که تیم ملی والیبال ایران در فینال به مصاف چین رفت و میزبان را سه بر یک شکست داد.

شاگردان بهروز عطایی در ست نخست این مسابقه 25 بر 19 مغلوب چین شدند اما در ست‌های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 14 ، 25 بر 22 و 25 بر ... به پیروزی رسیدند تا برای سومین دوره متوالی به مقام قهرمانی دست یابند.

بهروز عطایی در ابتدای این مسابقه از ترکیب سیدمحمد موسوی، امین اسماعیل‌نژاد، شهروز همایونفرمنش، محمدطاهر وادی، امیرحسین اسفندیار و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد.

سیدمحمد پولادگر معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان، مناف هاشمی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیای، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال و وحید مرادی نایب رئیس فدراسیون والیبال از جمله تماشاگران این مسابقه در سالن بودند.

در دیدار رده‌بندی این مسابقات نیز تیم‌های ژاپن و قطر به مصاف یکدیگر رفتند که ژاپنی‌ها با شکست سه بر یک قطر به مدال برنز مسابقات والیبال مردان بازی‌های آسیایی دست یافت.

تیم ملی والیبال ایران در این دوره از بازی‌های آسیایی یازدهمین حضور خود را تجربه کرد که سومین قهرمانی و مدال طلای متوالی را به دست آورد.

مردان والیبال ایران در 10 دوره قبلی، دو مدال طلا (2014 و 2018)، سه عنوان نایب قهرمانی (1958، 2002 و 2010) و یک مقام سومی (1966) کسب کرده بودند. 

ملی‌پوشان والیبال ایران در مرحله مقدماتی رقابت‌های این دوره نپال و بحرین را شکست دادند و در مرحله نخست حذفی نیز تایلند را از پیش رو برداشتند و مستقیم به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند.

شاگردان بهروز عطایی در مرحله نیمه‌نهایی موفق به شکست قطر شدند تا در فینال حریف چین شوند و با شکست سه بر یک میزبان در دیدار نهایی به مدال طلا و عنوان قهرمانی نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی دست یافتند.

تیم ملی والیبال ایران پس از مراسم اختتامیه مسابقات والیبال بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو با سفری طولانی و بی‌سابقه به لحاظ مدت زمان سفر راهی برزیل می‌شود تا در مسابقات انتخابی گروه یک المپیک 2024 پاریس شرکت کند. 

چون کسب مدال و عنوان قهرمانی برای کاروان ورزشی ایران در هانگژو اهمیت زیادی داشت، مردان والیبال ایران قبل از انتخابی المپیک با تیم اصلی در بازی‌های آسیایی شرکت کردند.

سیدمحمد موسوی عراقی (کاپیتان)، محمد ولیزاده، مهدی جلوه، محمد طاهر وادی، جواد کریمی، امیرحسین اسفندیار، شهروز همایونفرمنش، میثم صالحی، پوریا حسین خانزاده، امین اسماعیلنژاد، صابر کاظمی، محمدرضا حضرتپور 12 بازیکن تیم ملی والیبال ایران در این رقابتها بودند.

مصطفی کارخانه به عنوان سرپرست، بهروز عطایی (سرمربی)، علیرضا طلوعکیان (مربی) یاناس ویچیچ (کمک مربی و بدنساز)، نیما دهپناه (فیزیوتراپ)، امین علی اکبری (آنالیزور) و مهدی فتحی به عنوان ماساژور کادر فنی تیم ملی ایران در این رقابت‌ها هستند.

امین اسماعیل نژاد: این مدال خوشرنگ تقدیم به همه مردم ایران

ملی پوش والیبال ایران بعد قهرمانی در نوزدهمین دوره بازی های آسیایی چین در هانگژو و دشت مدال اول طلای کاروان ایران گفت: خدا راشکر بعد این همه تلاش به مدال طلا برسم. این مدال خوشرنگ را به همه مردم ایران تقدیم می کنم و امیدوارم با روحیه خوبی که داریم  در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنیم، نتایج خوبی بگیریم.

وی ادامه داد: خوشبختانه یا متاسفانه چینی ها تماشگران خوبی دارند و در امتیازی گیری عقب یا جلو باشند، تیم شان را تشوق می کنند. پرواز سختی داریم و نزدیک به یک روز در راه هستیم و تنها 2 روز قبل مسابقات به برزیل می رسیم و امیدوارم خوب ریکاوری کنیم و در بازی اول با شرایط خوب وارد زمین شویم.

طلوع‌کیان: با کادر ایرانی رکورد زدیم

مربی تیم ملی والیبال ایران گفت: . پیش از این دو مربی خارجی در بازی‌های آسیایی طلا به دست آورده بودند و این مدال با حضور کادر فنی ایرانی یک رکورد محسوب می‌شود.

علیرضا طلوع‌کیان مربی تیم ملی والیبال ایران پس از این دیدار اظهار کرد: این اولین مدال طلای بازی‌های آسیایی با کادر ایرانی بود. پیش از این دو مربی خارجی در بازی‌های آسیایی طلا به دست آورده بودند و دریافت این مدال یک رکورد محسوب می‌شود. سطح بازی‌ها بسیار بالا بود و قطر که در قهرمانی مردان آسیا مدال برنز گرفته بود در این رقابت‌ها به تیم ژاپن باخت و سوم هم نشد. تیم اصلی چین به ارومیه نیامد و برای این مسابقات برنامه‌ریزی داشت.

وی افزود: بازیکنان بسیار تلاش کردند که این مقام به دست آید چرا که برای کاروان ورزشی ایران کسب مدال طلا اهمیت داشت و فدراسیون، کادر فنی و بازیکنان برای دریافت مدال طلا بسیار زحمت کشیدند و کسب این رتبه حاصل زحمات مجموعه گروه است.

مربی تیم ملی والیبال ایران با تاکید بر بالا بودن توقعات گفت: توقع از والیبال بالاست در حالی که باید این توقع معقول باشد. سال‌های سال چندین دلار به مربی خارجی پرداخت می‌کردیم که بتوانیم همین مدال طلا را کسب کنیم اما امروز با کادر ایرانی توانستیم این اتفاق را رقم بزنیم.

تنیس روی میز

 

اهدای مدال برنز تاریخی به ملی پوشان تنیس روی میز 

56

مراسم اهدای مدال به ملی پوشان تنیس روی میز در بازی‌های آسیایی برگزار شد.

تیم ملی تنیس روی میز کشورمان روز گذشته توانست به مدال برنز بازی های آسیایی برسد.

برهمین اساس مراسم اهدای مدال ایم رقابت‌ها امروز بعد از انجام بازی فینال برگزار شد و ملی پوشان مدال تاریخی خود را دریافت کردند.این مدال پس از ۶۵ سال تکرار شده بود. نوشاد و نیما عالمیان و امیرحسین هدایی با هدایت جمیل لطف الله نسبی در بازی‌های آسیایی شرکت کرده اند.

بازی‌های انفرادی و دوبل از فردا برگزار می‌شود.

ووشو

۶:۰۲۶/ مصدومیت مینا پناهی در هنگام اجرای فرم

روز‌ دوم رقابت‌های ووشو بازی‌های آسیایی هانگژو امروز هم پیگیری شد که نمایندگان کشورمان در مسابقات نوبت صبح در بخش تالو به مصاف حریفانشان رفتند.  مینا پناهی دورچه در هنگام اجرای فرم نانچوان - نن‌دائو دچار مصدومیت شد و نتوانست کار خود را به پایان برساند. وی توسط کادر پزشکی مسابقات با برانکارد از سالن مسابقات به خارج منتقل شد. با توجه مصدومیتی که برای پناهی پیش آمد وی ادامه مسابقات را از دست داد.

photo_2023-09-26_06-07-56

۸:۰۸/ مینا پناهی برای ادامه درمان راهی بیمارستان شد

 در فرم نان‌چوان مسابقات تالو زنان بازی‌های آسیایی هانگژو، مینا پناهی در هنگام اجرای فرم خود دچار مصدومیت شد و نتوانست کار خود را به پایان برساند. وی توسط کادر پزشکی مسابقات با برانکارد از سالن مسابقات به خارج منتقل شد. پس از بررسی شرایط پناهی توسط پزشکان داخل سالن مسابقه وی جهت بررسی دقیق‌تر و انجام ام‌ار‌ای زانو راهی بیمارستان شد. شرایط کلی مینا پناهی مساعد است.

۱۱:۱۵/ پایان کار مجیری و بنی‌طالبی در بازی‌های آسیایی

در ادامه پیکارهای ووشو بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو از ساعت ۹ به وقت محلی (۴:۳۰ صبح ایران) محمدعلی مجیری و شاهین بنی‌طالبی در رقابت‌های تالو و در بسته “نان چوان -نن گوئن” به مصاف حریفان خود رفتند. در این بسته که ۲۰ ورزشکار حضور داشتند، محمدعلی مجیری با نمره مجموع ۱۹.۳۸۰ در رده نهم ایستاد و شاهین بنی‌طالبی به امتیاز ۱۹.۳۷۹ در جایگاه دهم قرار گرفت و دست هر دو ورزشکار این فرم (بسته) کشورمان از رسیدن به مدال کوتاه ماند.

در بسته  “نان چوان -نن گوئن” نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی، نماینده اندونزی با امتیاز ۱۹.۵۰۶ قهرمان شد و ورزشکارانی از کره‌جنوبی و ماکائو به ترتیب با نمرات ۱۹.۴۷۲ و ۱۹.۴۶۳ دوم و سوم شدند.

۱۲:۲۶/ مجیری: تمام تلاشم را کردم ولی شرمنده شدم

محمدعلی مجیری گفت: عملکرد بدی نداشتم و سطح مسابقات بالا بود. برای حضور در این مسابقات دو سال است که داریم خودمان را آماده می‌کنیم. سال گذشته حدود چهار-پنج ماه در اردو بودیم که مسابقات بخاطر کرونا کنسل شد. مجددا با شرکت در مسابقات انتخابی به اردو آمدیم و تمام تلاشم را کردم ولی متاسفانه شرمنده شدم.

وی افزود: اولین تجربه حضورم در بازی‌های آسیایی بود البته پیش این در آخرین مسابقات جهانی که برگزار شد  اولین مدال طلا تاریخ تالو را کسب کردم. اینجا هم دوست داشتم یک اتفاق خوب را رقم بزنم که نشد. مسابقات جهانی آمریکا را در پیش داریم انشالله آنجا با یک نتیجه خوب بتوانیم اتفاقی که اینجا افتاد را جبران کنیم.

photo_2023-09-26_12-28-33

۱۲:۲۷/ پایان کار حانیه رجبی در تالو زنان

نماینده فرم نان  “نان چوان- نن دائو” زنان کشورمان به کار خود در بازی‌های آسیایی پایان داد. حانیه رجبی با نمره مجموع ۱۸.۹۶۶ به کار خود پایان داد. در این فرم ورزشکارانی از چین با امتیاز ۱۹.۵۹۰، ماکائو با امتیاز ۱۹.۴۱۹ و ازبکستان با نمره ۱۹.۴۰۳  اول تا سوم شدند.

۱۲:۵۰/ بنی‌طالبی: امیدوارم در قهرمانی جهان به مدال برسم

شاهین بنی‌طالبی بعد از پایان مسابقات تالوی بازی‌های آسیایی اظهار داشت: خدا را شاکرم که توانستم در اولین مسابقه‌ام، ۲ فرم را به خوبی و بدون خطا اجرا کنم و در مجموع رتبه دهم را کسب کردم. امسال به تازگی وارد رده بزرگسالان شده‌‎ام و بازی‌های آسیایی، نخستین مسابقه‌ای بود که به صورت رسمی در رده سنی بزرگسالان انجام می‌دادم.

وی افزود: پیش از حضور در بازی‌های آسیایی موفق شده بودم در یونیورسیاد دانشجویان جهان به مدال برنز برسم و با اینکه دهم شدم، اما تمام برنامه‌های کادرفنی را اجرا کردم. سطح بازی‌های آسیایی هانگژو بالا بود و به نظرم سخت‌ترین بخش در تالو، مربوط به رقابت‌های فرم من بود. امیدوارم در مسابقات قهرمانی جهان که یک ماه و نیم دیگر برگزار خواهد شد به مدال برسم.

برگزاری نشست هیات رئیسه فدراسیون ووشو آسیا در حضور عضو کمیته بین‌المللی المپیک IOC /ایران میزبان نشست آتی هیات رئیسه

جلسه هیأت رئیسه کنفدراسیون ووشو آسیا امروز (سه‌شنبه) با حضور «یوزای چنگ» عضو کمیته بین‌المللی المپیک و نایب رییس سابق IOC برگزار شد.

در این جلسه پیرامون موضوعات مختلف ووشو و توسعه این رشته صحبت و تبادل نظر صورت گرفت. همچنین اعضای جدید هیأت رئیسه فدراسیون ووشو آسیا به «یوزای چنگ» رییس سابق فدراسیون جهانی ووشو معرفی شدند.

در جلسه امروز که مهدی علی‌نژاد نایب رئیس  این فدراسیون هم حضور داشت، مقرر شد ایران در فروردین 1403 میزبان جلسه هیأت رئیسه کنفدراسیون ووشو آسیا باشد.

برنز  الهه منصوریان قطعی شد

ملی‌پوش وزن 52- کیلوگرم ووشو ایران به مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی راه یافت.

در سومین روز از مسابقات ووشو در بازی‌های آسیایی هانگژو، الهه منصوریان در مرحله یک‌چهارم نهایی وزن 52- کیلوگرم به مصاف «سامرین التاف» از پاکستان رفت.

منصوریان در این مبارزه موفق شد حریف خود را شکست بدهد و ضمن صعود به مرحله نیمه نهایی، مدال برنز خود را قطعی کند.

ملی‌پوش کشورمان فردا (چهارشنبه) در مرحله نیمه نهایی به مصاف نماینده اندونزی خواهد رفت.

منصوریان پیش از این رقبایی‌ از نپال و پاکستان را شکست داده بود.

16:05/ طهماسبی: حریف الهه به او گفت از تو می‌ترسم!

سرمربی تیم ملی ساندای بانوان گفت: حریف پاکستانی الهه قبل از بازی به او گفت از تو می‌ترسم و مطمئناً حریف سرسختی نبود.

راضیه طهماسبی بعد از پیروزی الهه منصوریان مقابل حریف پاکستانی در مسابقات ساندای بازی‌های آسیایی هانگژو و صعود به مرحله نیمه‌نهایی و مسجل شدن مدال برنزش اظهار داشت: بچه‌ها تا الان بازی‌های خوبی داشتند؛ شهربانو و الهه به بهترین شکل در اردوهای تیم ملی آماده شدند. 

وی ادامه داد: حریف پاکستانی الهه قبل از بازی به او گفت از تو می‌ترسم و مطمئناً حریف سرسختی برای الهه نبود، اما چون این مسابقه پخش زنده بود دوست داشتیم زیبایی‌های ووشو و ساندا را به مردم ایران نشان دهیم.

سرمربی تیم ملی ساندای بانوان تصریح کرد: مدال برنز بچه‌ها قطعی شده و ان‌شاءالله فردا الهه در نیمه‌نهایی با نماینده اندونزی بازی خواهد کرد و شهربانو منصوریان نیز یک فینال زودرس با حریف چینی‌ دارد. خیلی امیدواریم که هر دو به فینال صعود کنند. 

طهماسبی گفت: این ۲ خواهر فعل خواستن را صرف کردند و چون مدال طلا را در کلکسیون مدال‌هایشان کم دارند، در این مدت با جان و دل‌ تمرین کردند. حریفان مرحله نیمه‌نهایی را آنالیز کردیم. حریف چینی‌ شهربانو اولین بار است که به این رقابت‌ها آمده، اما بازی او را هم ضبط کردیم تا آنالیز کنیم. امیدوارم بتوانند از پس حریفان خود بربیایند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خیلی تیم خوب و یکدستی داریم و امیدوارم همین تیم بودن کمک کند تا بدرخشیم.

الهه منصوریان: وقت درو کردن مدال است

الهه منصوریان با ناک اوت کردن ووشوکار پاکستانی مدال برنز خودش را قطعی کرد. منصوریان پس از این پیروزی درباره عملکرد توضیح داد.

الهه منصوریان ملی‌پوش ووشو ایران پس از کسب پیروزی در مقابل حریف پاکستانی خود گفت: این پیروزی را به همه مردم ایران، ورزشکاران و مسئولین فدراسیون تبریک میگویم.

منصوریان در پاسخ به این سوال که چرا کار حریفش را در همان راند نخست تمام نکرد گفت:  بعد از سال‌ها بدلیل اینکه حریف ما هم لباس مناسبی داشت مسابقه‌ام پخش زنده بود بخاطر همین دوست داشتیم ووشو را به مردم ایران نشان دهیم.مسلما اختلافم با ووشوکار پاکستانی زیاد بود ولی بدلیل اینکه مسابقه قبلی هم ناک اوت کرده بودم تصمیم بر این بود که ۲ راند مبارزه کنم تا در فضا مسابقه قرار بگیرم. در راند دوم تصمیم گرفتیم که خریفم را ناک اوت کنم.حریفان اصلی من از کشورهای چین،هند و فلیپین هستند و فرداباید با برنده چین تایپه و اندونزی مبارزه کنم.

منصوریان در پایان گفت: ما همه تلاشمان را می‌کنیم همه زحمت‌ها را کشیده‌ایم و حالا وقت دروکردن مدال‌هاست.انشالله نصیب ما بهترین مدال شود قطعا ما آمده‌ایم که مدال طلا را بگیریم.

قطعی شدن مدال برنز پناهی با حضور در  نیمه‌نهایی 

در ادامه سومین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو، امروز (چهارشنبه) مرحله یک‌چهارم نهایی وزن 60- کیلوگرم مردان برگزار شد.

در یکی از دیدارهای این مرحله شجاع پناهی مقابل «آسکات عمرزاکوف» از قرقیزستان قرار گرفت و با شکست این حریف، مقتدرانه گام به مرحله نیمه نهایی گذاشت و مدال برنز خود را قطعی کرد.

وی‌ در این مرحله و برای حضور در فینال به مصاف نماینده فیلیپین خواهد رفت.

شجاع پناهی: برای مدال طلا آمده‌ام

شجاع پناهی ووشوکار وزن منهای ۶۰ کیلوگرم با پیروزی مقابل حریف قرقیزستانی مدال برنز خود را قطعی کرد و به جمع چهار نفر برتر  راه یافت.

پناهی  پس از پیروزی در مقابل حریف قرقیزستان گفت: خداروشکر توانستم چیزهایی که مدنظر خودم و مربیان بود را در بازی اجرا کنم. مسابقات ما تک حذفی است و جدول شانس مجدد وجود ندارد برای همین هربازی برای ما حکم فینال را دارد‌. خوشحالم که توانستم این بازی‌ را با برد پشت سر و بگذارم و وارد چهار نفر شوم. 

پناهی درباره نحوه مبارزه‌اش در این دیدار گفت: مسابقات ما طوری است که باید از همان ابتدا برتری را به حریفانمان دیکته کنیم.  بازی‌ را باید محکم شروع کنیم تا مبارزه‌ گره نخورد. همه شرایط برای ما اماده بود ولی خیلی سخت بود.وزن زیادی کم کرده‌ام و تمرینات پرفشاری را پشت سر گذاشته‌ام و برای کسب مدال طلا آمده‌ام.

برنز افشین سلیمی هم قطعی شد

در ادامه مسابقات ووشو در بازی‌های آسیایی هانگژو، امروز (چهارشنبه) در مرحله یک‌چهارم نهایی وزن 65- کیلوگرم مردان، افشین سلیمی ملی‌پوش کشورمان به مصاف «ترانگ وان چونگ» از ویتنام رفت و با ارائه یک عملکرد مقتدرانه، این حریف را از پیش‌رو برداشت و گام به نیمه نهایی گذاشت.

سلیمی با برتری در این مبارزه، مدال برنز خود را نیز قطعی کرد. وی فردا (چهارشنبه) در مرحله نیمه نهایی مقابل نماینده کره جنوبی قرار می‌گیرد. پیش از این الهه منصوریان و شجاع پناهی با صعود به نیمه نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرده بودند.

سلیمی: امیدوارم موفقیت‌های ووشو تداوم داشته باشد 

افشین سلیمی بعد از پیروزی مقابل حریف ویتنامی در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات ساندای بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: ویتنامی‌ها حریفان خوبی هستند، اما با تمریناتی که انجام دادیم و تدابیری که مربیان داشتند نمایش خوبی مقابل این حریف داشتیم و مربیان هم راضی بودند.

وی ادامه داد: حریف را به خوبی آنالیز کرده بودیم و هدفم این بود که مسابقه را با قدرت شروع کنم و تاکتیک‌هایی که مد نظر داشتیم را اجرا کردیم. 

ملی‌پوش ساندای ایران درباره حریف مرحله بعدش گفت: حریف بعدی‌ام از کره‌جنوبی است که باید با حریفان او را آنالیز کنیم تا بتوانیم به پیروزی برسم. امیدوارم این موفقیت‌ها ادامه داشته باشد.

تداوم درخشش سانداکاران ایران با صعود محمدسیفی به نیمه نهایی

محسن محمدسیفی به مرحله نیمه‌نهایی وزن ۷۰- کیلوگرم ووشو بازی‌های آسیایی راه یافت.

شب درخشان ووشوکاران ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو با پیروزی محسن محمدسیفی همراه بود.

محمدسیفی که ۳ طلای بازی‌های آسیایی در سال‌های 2010، 2014 و 2018 را در کارنامه دارد، در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف «مِکان پالتایف» از ترکمنستان رفت و با شکست این ووشوکار،  ضمن صعود به نیمه نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد.

محمدسیفی که در مبارزه قبلی خود حریفی از کره جنوبی را شکست داده بود، در آخرین گام برای صعود به فینال مقابل نماینده چین تاپه قرار خواهد گرفت.

پیش از این، الهه منصوریان، شجاع پناهی و افشین سلیمی نیز با برتری در مبارزات امروز خود، راهی مرحله نیمه نهایی اوزان خود شده بودند.

 تکواندو

۵:۳۵/ صعود حسین‌پور به یک چهارم نهایی

در ادامه مسابقات تکواندو نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی هانگژو امروز سه شنبه چهارم مهرماه در روز سوم، علیرضا حسین پور نماینده کشورمان در وزن 63- کیلوگرم در اولین دیدار «محمد رایحان» از هند را 2 بر صفر از پیش رو برداشت او در ادامه و در مرحله یک هشتم نهایی نیز 2 بر صفر نماینده پاکستان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

۵:۵۶/ ناهید کیانی حذف شد

در ادامه مسابقات تکواندو نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی هانگژو امروز سه شنبه چهارم مهرماه در روز سوم، در وزن 53- کیلوگرم زنان، ناهید کیانی بعد از یک دور استراحت، در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف تکواندوکار تایلندی رفت. کیانی در این مرحله نتیجه را به حریف واگذار کرد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

ناهید کیانی

۶:۲۸/ حذف میرنوراللهی

در وزن 57- کیلوگرم نرگس میرنوراللهی در اولین دیدار مقابل «کیم یوجین» از کره جنوبی 2 بر صفر شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

۹:۴۰/ برنز حسینی پور قطعی شد

علیرضا حسین‌پور نماینده کشورمان در وزن 63- کیلوگرم با عبور از تکواندوکار کره‌ای در مرحله یک چهارم نهایی ضمن صعود به نیمه نهایی مدال برنز خود را قطعی کرد.

۱۱:۰۰/ حسین‌پور فینالیست شد

علیرضا حسین‌پور، نماینده کشورمان در نیمه نهایی به مصاف زید الهلوانی رفت و با شکست این تکواندوکار اردنی که مدال برنز جهان و نقره آسیا را دارد به فینال مسابقات صعود کرد.

۱۲:۱۶/ حسین پور صاحب مدال نقره شد

99

علیرضا حسین پور نماینده کشورمان در وزن 63- کیلوگرم در فینال بازی‌های آسیایی هانگژو مقابل حریف تایلندی و نایب قهرمان مسابقات قهرمانی جهان باکو شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.

۱۲:۵۲/ مقانلو: تغییر وزن در کسب نقره تاثیر داشت

بیژن مقانلو، سرمربی تیم ملی تکواندو پس از باخت علیرضا حسین‌پور در فینال وزن ۶۵- کیلوگرم مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا گفت: تغییر وزن علیرضا به او فشار آورد و باعث شد تا خسته شود. مسابقات امروز هم، خیلی سخت و فشرده بود. در نهایت همه این موضوعات روی بازی آخر تاثیر گذاشت و باعث شد که بازی را واگذار کند.

۱۲:۵۳/ حسین‌پور: تمام تلاشم را کردم

علیرضا حسین‌پور، مرد نقره‌ای تکواندو ایران در وزن ۶۵- کیلوگرم در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: تمام تلاشم را کردم تا طلا بگیرم اما نشد. سطح مسابقات خیلی بالا بود و این مساله را پیش‌بینی هم کرده بودیم اما متاسفانه نشد.

تیراندازی

۵:۲۰/ رقابت تیم تفنگ ١٠ متر میکس برای مدال برنز

 رقابت های تیراندازی تفنگ ۱۰ متر میکس امروز سه شنبه و در چارچوب روز سوم‌ بازی های آسیایی برگزار شد. شرمینه چهل امیرانی و امیرمحمد نکونام ترکیب ایران را در این بخش از مسابقات تشکیل دادند.

در پایان مرحله مقدماتی، چهل امیرانی و نکونام با مجموع ۶۲۹ امتیاز در میان ۲۰ تیم شرکت کننده در جایگاه پنجم قرار گرفتند و برای کسب مدال برنز باید با قزاقستان رقابت داشته باشد.

۶:۴۵/ ایران مقابل قزاقستان شکست خورد

در پایان این مرحله تیم ایران با نتیجه ١٧ به ١١ برابر حریف خود شکست خورد و از کسب مدال بازماند.

photo_2023-09-26_04-52-42

۸:۰۹/ صحبت‌های ملی پوشان تیراندازی پس از کسب رتبه پنجمی

امیرمحمد نکونام که روز گذشته در جدول ۱۰ متر انفرادی نیز با حریفانش رقابت داشت، گفت: در مرحله مقدماتی انفرادی دو‌ امتیاز از مسابقات قهرمانی جهان (باکو) که دو هفته پیش برگزار شد، بیشتر کسب کردم. از عملکردم راضی بودم اما برای فینال کافی نبود و نتوانستم به آن راه پیدا کنم.

نکونام در مورد عملکردش در رقابت های امروز نیز تصریح کرد: امروز هم تیرهای خوبی زدم و موفق شدیم در جمع ۶ تیم برتر و در کنار تیم‌هایی مانند چین ‌ کره جنوبی قرار بگیریم. این تیم ها جزو بهترین های جهان هستند. در مرحله فینال اما عملکرد خوبی نداشتم و نتوانستیم مدال بگیریم.

همچنین شرمینه چهل امیرانی نیز در مورد عملکردش در هر دو بخش تفنگ ۱۰ متر انفرادی و میکس توضیح داد.: در جدول انفرادی با اختلاف کمتر از نیم نتوانستم به فینال بریم. ویژگی تیراندازی همین است، گاهی یک تیر و خوب با بد زدن آن باعث جابه جایی در جدول می شود.

این ملی پوش تیراندازی با بیان اینکه رقبای اصلی ما همه آسیایی هستند، خاطرنشان کرد: هند، چین و کره جنوبی از رقیبان اصلی ما هستند. در حضور همین تیم ها عملکرد خوبی داشتیم اما نه به قدری که مدال بگیریم.

چهل امیرانی که سهمیه المپیک را هم کسب کرده است، در مورد برنامه های آماده سازی خود برای این بازی ها نیز گفت: قطعا هر مسابقه و رویدادی به اندازه ۲۰ و حتی ۳۰ جلسه تمرینی تاثیرگذار است و باعث بالا رفتن تجربه و کم شدن فشار روانی و استرس ها می شود. من هم بعد از بازی های آسیایی باید در مسابقات قهرمانی آسیا ‌جهان شرکت کنم.

۸:۱۰/ طالبی: این رقابت‌ها برای ما نتایج مثبتی داشت

مریم طالبی پس از پایان رقابت های تفنگ میکس در خصوص عملکرد شاگردانش، اظهار داشت: متاسفانه امروز به مدال نرسیدیم اما این رقابت برای ما نتایج مثبتی داشت مانند عملکرد بهتر نکونام در این ماده نسبت به دو مسابقه‌ای که پشت سر گذاشته بود. فشار بازی‌های آسیایی بسیار بالاست. بچه‌های ما آماده هستند و عملکرد آنها گویای این مطلب است. در این مورد می توانم به رکوردشکنی تفنگ مردان توسط نوروزیان در این سطح از مسابقات و رکوردهای خوب صداقت و نکونام در تفنگ بادی و رکورد خوب شرمینه چهل امیرانی و الهه احمدی اشاره کنم.

وی در ادامه تاکید کرد: نتایجی که در سه مسابقه اخیر کسب شده است نشان دهنده رشد منطقی و سیر صعودی نتایج انفرادی و تیمی تفنگ است. امیدواریم همین روند را ادامه دهیم تا حداکثر سهمیه را از مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی و اندونزی به دست آوریم و برای اولین بار با تیم کامل عازم المپیک شویم. در این مسیر به تک تک مسابقاتی که در آن شرکت می کنیم به چشم آماده سازی نگاه می‌کنیم.هدف نهایی ما این است که در المپیک حرف زیادی برای گفتن داشته باشیم و تیم آماده ای به مسابقات اعزام کنیم.

بوکس

۵:۰۷/ شانس کم شه بخش و رمضانپور برای مدال

در ادامه رقابت های بوکس بازیهای آسیایی هانگژو دو نماینده بوکس کشورمان امروز با حریفان سرسختی مواجه می شوند. بعد از ظهر امروز دانیال شه بخش نماینده وزن منهای 57 کیلوگرم در ساعت 15:30 به وقت هانگژو با لیو‌پینک از کشور میزبان یعنی چین مبارزه خواهد داشت. ایمان رمضانپور در وزن مثبت 92 کیلو گرم هم ساعت 16:30 در مبارزه نخست خود با جوتیونگ از کره جنوبی مبارزه می کند. با توجه به قرعه سخت نمایندگان بوکس کشورمان خیلی سخت می توان شانسی برای کسب مدال حتی از نوع برنز برای آنها متصور بود.

۱۱:۲۳/ باخت شه بخش و حذف از مسابقات

در ادامه  مسابقات بوکس نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی هانگژو دانیال شه بخش در وزن منهای 57 کیلو گرم در نخستین مبارزه خود به مصاف نماینده کشور چین رفت. شه بخش، نماینده بوکس کشورمان در وزن منهای 57 کیلو گرم در همان مبارزه نخست خود با لیوپینگ از کشور چین مواجه شد. وی در این مسابقه به رغم تلاشی که داشت راند اول را 10بر9, راند دوم را 10بر9 و راند سوم را هم 10 بر 9 واگذار کرد تا با شکست از حریف چینی خود از دور رقابت ها حذف شود. در این مبارزه همچون دیگر سالن های ورزشی تماشاگران چینی به شدت به تشویق ورزشکار خود پرداختند و دانیال شه بخش به رغم تلاشی که داشت اسیر سرعت عمل حریف در زدن ضربات نهایی شد.

۱۱:۳۹/ شه‌بخش: شه بخش: میزبانی چینی‌ها در داوری بی‌تاثیر نبود/ حریف قبل از ورود به رینگ از من جلو بود

شه‌بخش پس از شکست مقابل حریف چینی و حذف از بازی های آسیایی در‌ حالی که رمقی برای حرف زدن نداشت گفت: حریف قبل از اینکه روی رینگ بیاید از من جلو بود. آنها میزبان بودند و‌ خواسته یا ناخواسته امتیازها را جلو افتاد اما این را بگویم من چیزی کم نگذاشتم. ناداوری؟ مطمئنا میزبانی چینی‌ها بی‌تاثیر نیست! یک بوکسور وقتی می خواهد روی رینگ بیاید تنها چیزی که نباید برایش مهم باشد عناوین یک رقیب است. من به مدال اینجا و کسب سهمیه المپیک فکر می‌کردم اما نشد. من هم چیزی کم نگذاشتم.

وی در خصوص فرم خود در این مسابقات گفت: تنها چیزی که یک ورزشکار را می‌سازد مسابقه است. بهانه نمی‌آورم اما ما فقط یک اردوی‌ مشترک با اردن داشتیم و تورنمنت های زیادی را به هر‌دلیلی از دست دادیم. اینجا همه رقبا خوب هستند و هیچ حریف آسانی حضور ندارد. اینجا نباید دست من به عنوان بازنده بالا می‌رفت.

photo_2023-09-26_11-35-29

۱۲:۰۴/ رمضانپور با شکست حریف کره ای به دور بعد راه یافت

ایمان رمضان پور دلاور نماینده وزن مثبت 92 کیلو گرم کشورمان در مبارزه نخست خود در راند اول مسلط بر حریف بود. او ناگهان با حمله آسیب زای حریف مواجه شد که با اخطار داور مواجه شد و در ادامه داور دستور به قطع مبارزه و برد نماینده کشورمان داد.

۱۲:۲۸/ رمضان‌پور: سخت است اما طلا می‌خواهم

ایمان رمضان‌پور ملی پوش بوکس دسته۹۲+ ایران پس از شکست دادن حریف کره‌ای اش گفت: خدا را شکر بازی خوبی بود. این بازی اول من بود و هنوز بدنم جا نیفتاده است.امیدوارم بتوانم در بازی های بعدی عملکرد بهتری داشته باشم و مدال خوبی بگیرم. تمرینات‌مان منظم بوده و به صددرصد آمادگی رسیده‌ایم.دوست دارم مدال خوشرنگی بگیرم.تیم ما خوب است.با شاهین موسوی و علی و بقیه بچه ها بیش از پنج -شش سالی است که در اردو های مختلف هستیم.شب و روزمان با هم یکی شده است.هر کدام مان که می‌بریم دیگری خوشحال می شود و شکست بچه ها از ته دل ما را ناراحت می کند.من متاسف می شوم برای دوستانم وقتی نمی توانند بازی های خودشان را ببرند.

وی افزود: حریفم اخطار گرفته بود و در راند دوم داوران اخطار دیگری را به او دادند. آن هم به دلیل اینکه آن سعی داشت به من آسیب بزند و داوران تشخیص بازی خطرناک را دادند و نتیجه به نفع من رقم خورد. قول طلا؟ امیدوارم این برد امروز تاثیر گذار باشد و بتوانیم بازی های بعد را بهتر و سرحال‌تر ادامه بدهیم. در وزن من قهرمان المپیک و نایب قهرمان المپیک حضور دارند اما خب من هم برای مدال طلا آمده ام،سخت است اما نشد ندارد.می خواهم پرچم را در آسمان بالا ببرم.

جودو

۴:۵۸/ آخرین نماینده جودو ایران به مصاف فلسطین می‌رود

قاسم باغچقی به عنوان آخرین نماینده جودو کشورمان امروز در وزن منهای 90 در نخستین مسابقه با فاریس بدوی از فلسطین مسابقه دارد و در صورت برد می بایست در دور دوم با "حمزه دیدار" از قزاقستان مصاف دهد.

سالن شیائوشان لینپو میزبان رقابتهای جودو بازیهای آسیایی بوده و امروز 18 جودو کار از کشورهای ازبکستان، بحرین، کره جنوبی، ژاپن، ترکمنستان، قزاقستان، فلسطین، ایران، مغولستان، قرقیزستان، افغانستان، چین، لبنان، تایلند، تاجیکستان، چین تایپه، امارات، قطر و ویتنام در وزن منهای 90 کیلو گرم مردان به مصاف هم خواهند رفت.

۵:۴۶/ باغچقی  حریف فلسطینی را اپیون کرد

 قاسم باغچقی به عنوان آخرین نماینده جودو کشورمان امروز در وزن منهای 90 در نخستین دیدار فاریس بدوی از فلسطین  را ایپون و ضربه فنی کرد تا در دور دوم با "حمزه دیدار" از قزاقستان مصاف دهد.

۶:۵۸/ باغچقی حذف شد

باغچقی در مبارزه دوم مقابل حمزه دیدار از قزاقستان در ثانیه های پایانی ایپون شد تا در نهایت پرونده تیم ملی جودو در هانگژو بسته شود.

photo_2023-09-26_05-51-07

۸:۲۰/ باغچقی: دوباره پرچم ایران را در مسابقات جودو به اهتزاز درخواهیم آورد

قاسم باغچقی پس از یک رویارویی هوشمندانه و نفس گیر برابر حریف قزاقستانی گفت: جودو‌کاری که امروز با آن مبارزه کردم قهرمان دوره قبل بازی های آسیایی بود و شاید اگر با حریف دیگری روبرو‌ می شدم راحت‌تر می‌توانستم به مرحله بعدی صعود کرده و حتی مدال کسب کنم. متاسفانه با وجود اینکه تمام تلاش خود را کردم که بعد چهار سال دوری از مسابقات، بتوانیم دل جامعه جودو و مردم را شاد کنیم ولی نشد.

عضو تیم ملی جودوکشورمان دلیل باخت خود برابر حریف قزاق را چهار سال دوری از میادین بین المللی دانست و گفت: انشالله با توجه به اتمام دوران محرومیت از این پس تلاش بیشتری برای کسب موفقیت های  خواهیم کرد تا انگیزه بین نوجوانان و جوانان جودو کار کشورمان نیز بیشتر شود. جودوکاران ایرانی چیزی کمتر از قهرمانان جهان ندارند  و پس از رفع تعلیق  با تلاش و کوشش بیشتر خواهیم توانست در رقابت های مهم بین المللی جودو، پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در آوریم.

۸:۲۵/ حسین قمی: کم تجربگی باعث باخت باغچقی شد

سرمربی تیم ملی جودو‌کشورمان، از جودوکار قزاق به عنوان ورزشکاری با تجربه و میدان دیده یاد کرد و گفت: باغچقی به تجربه حریف بازی را واگذار کرد و گرنه تا ثانیه های پایانی به حرف امتیاز نداد.او بازی را در برابر قهرمان دوره قبل بازی های آسیایی بسیار خوب شروع کرد

وی ادامه داد: آنچه که برای قاسم برنامه ریزی کرده بودیم، این بود که ویابتدا حریفش را بسنجد و سپس به انجام تکنیک بپردازد. او تا آخرین لحظات بسیار خوب بازی کرد و در ثانیه های آخر بازی به لحظه جسمانی تحلیل رفت ونتوانست بازی را جمع کند.  باغچقی می توانست برنده این میدان باشد ولی  متاسفانه کمی دیر شروع کرد واگر زودتر استارت جنگیدن در این مسابقه را میزد، صددرصد پیروز این رقابت بود.

قمی در ادامه سخنانش تعلیق جودو ایران در ناکامی ها را مورد توجه قرار داد و گفت: ناگفته نماند غیبت بزرگ ما در رویدادهای بزرگ دلیل مهمی در واگذاری نتیجه بود. به هرحال حریفی که امروز  رودروی ورزشکارمان قرار گرفت، بسیار باتجربه ودر میادین بزرگی حضور یافته بود و در این مسابقه نیز از تجربه خود بهره گرفت در واقع هر تیمی که بازیکنان تجربه بین المللی داشته باشند در چنین رقابت‌هایی بهتر نتیجه می‌گیرند ما که پس از چهار سال تازه یک هفته است از تعلیق در امدیم.

۸:۲۸/  سرمربی تیم ملی جودو بانوان: بربط با انگیزه مبارزه کرد

تکتم بیدل سرمربی تیم ملی جودو بانوان با ابراز رضایت از عملکرد مریم بربط گفت: مریم بربط عملکرد خوبی داشت و تاکنون مدال های خوبی در سطح بین الملل به دست آورده است و اصلا در مبارزاتش کم نگذاشت و تمام تلاشش را کرد اما بخت با او یار نبود. نمی‌توان از رشته ای که چهار سال در میادین بین المللی حضور نداشت انتظار مدال داشت اما چیزی که برای ما ارزش دارد این بود که بچه ها خیلی با انگیزه در برابر حریفان ظاهر شدند و اگر ما محروم نبودیم مریم امروز حتما می توانست به مدال برسد.

سرمربی جودو بانوان خاطر نشان کرد: فدراسیون خیلی برای آماده سازی ملی پوشان زحمت کشید و دیدید که حریفان به سختی نماینده ما را شکست دادند. از عملکرد بربط راضی هستیم. بااینکه حریفش آخرش قدر بود اما با یک امتیاز وازاری از او پیش افتاد. در جودو هرلحظه ممکن است اتفاقی رخ دهد و شرایط تغییر کند. عملکرد مریم بربط استارت خوبی خواهد بود برای درخشش جودو بانوان. همه حریفان چهار سال از ما جلو هستند و هر کدام از حریفان  را آنالیز می کردیم می دیدیم در ۴۰ تا ۶۰ مسابقه حضور داشته است. در چهار سال گذشته آخرین مسابقه مریم در رده جوانان بود اما به رغم کمبود تجربه خیلی با انگیزه و جسورانه مبارزه کرد.

photo_2023-09-26_05-51-00

۱۰:۳۰/ میراسماعیلی: بچه ها هم تجربه نداشتند هم خودباوری

رییس فدراسیون جودو با بیان اینکه  بعد از چهار سال بازگشتن به کوران مسابقات کار بسیار سختی است، اظهار داشت: برای جبران فاصله زمانی از دست رفته باید بیشتر از سایر کشورها تلاش کنیم. ورزشکارمان  سه دقیقه ونیم در برابر حریف قزاق به خوبی مبارزه کرد و می توانست پیروز میدان باشد، ولی چند ثانیه آخر بازی را به خاطر  عدم خودباوری و اعتماد به نفس لازم  در برابر قهرمان بازی‌های دور گذشته آسیا  شکست را پذیرا شد.

وی افزود: مضاف بر اینکه دوری از میادین بزرگ بین المللی و عدم تجربه کافی در کار بچه ها، تاثیر گذاربود. رقبای ایران چهار سال است که در میادین مختلف حضور داشتند و رنکینگهای بالایی را هم کسب کردند ولی  آنچه که به بچه های ما ضربه زد این بود که آنها رنکینگ نداشتند.  انتظار من از تمامی بچه‌ها به غیر از مریم بربط، در این مسابقات بیش از این بود. بچه های ما به نوعی خود را باور نکردند اگر غیر از این بود نتایج بسیار خوبی را کسب می کردند. انتظار ما از فتحی پور بیشتر بود. ابوالفضل محمودی کار خود را کرد و در برابر حریف کره ای به دلیل خستگی  بازی را واگذار کرد. قاسم باغچقی بسیار خوب کار کرد اگر کمی خود را باور می کرد برنده میدان و جز مدالیستها بود.

وی افزود: مریم بربط به لحاظ فنی ورزشکار فوق العاده‌ای است بسیار باهوش است و شخصیت قهرمانی دارد و قطعا در آینده از مریم بربط بسیار خواهید شنید. در بازی آخر هم  این ملی پوش کشورمان، به خاطر کم تجربگی بازی را واگذار کرد.

میراسماعیلی خاطر نشان ساخت: در مجموع  جودوکاران کشورمان در این چهار سال گذشته میدان بزرگی ندیدند  و شرایط سختی را پشت سرگذاشتند، در واقع تنها یک هفته از رفع تعلیق جودو ایران می‌گذرد. می‌توانم بگویم این مسابقات سرآغاز جودو ایران است. جودوکاران کشورمان باید در رویدادهای مختلفی حضور پیدا کنند باید میدان ببینند باید تحت آموزش مربیان خارجی قرار بگیرند.

رییس فدراسیون جودو توضیح داد: من اینجا با چند مربی خارجی صحبت کردم تا کادر فنی را تقویت کنیم انشالله با کمک کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان و حمایت آنها بتوانیم مربی خارجی برای ملی پوشان کشورمان بیاوریم. قطعا برای ورزش بانوان به ویژه مریم بربط برنامه خاصی را خواهیم داشت و  با برنامه ریزی بتوانیم در مسابقات قهرمانی آسیا در سال آینده مریم بربط را جزو مدالیستها ببینیم.

میراسماعیلی تاکید کرد: وقتی یک دوره طولانی جودوکاران کشورمان از کوران مسابقات دور باشد باز گشتن به آن شرایط، بسیار سخت است. ضمن اینکه همه تلاش مان این بود که بچه ها در رویدادهای غیررسمی حضور پیدا کنند در واقع سعی کردیم جودو را سرزنده نگه داریم اما به ما بسیار سخت گذشت.

وی به تشریح برنامه های فدراسیون برای آماده سازی ملی پوشان کشورمان پرداخت و گفت: انشالله در ماه آینده تیم کاتای  ما عازم مسابقات جهانی می‌شود و تیم های نوجوانان و جوانان هم به مسابقات قهرمانی آسیا می‌روند. واقعیت این است که ما باید بیشتر از سایر کشورها تلاش کنیم و بتوانیم این فاصله زمانی را جبران کنیم.

والیبال ساحلی

پورعسگری: امیدوار به کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی هستیم

عباس پورعسگری ملی‌پوش والیبال ساحلی ایران با اشاره به پیروزی تیم ملی ب (عباس پورعسگری – علیرضا آقاجانی) مقابل اندونزی یک گفت: در این دوره از رقابت‌ها شرایط خوبی داشتیم و حریفان را یکی پس از دیگری با شکست پشت سرگذاشتیم. در بازی حذفی تیم تایلند یک را شکست دادیم. امروز هم تقابل سختی مقابل اندونزی یک داشتیم. اندونزی مقام دو و‌سوم بازی‌های آسیایی جاکارتا را دارد. امروز با بازی خوب و آنالیز دقیقی که داشتیم موفق به پیروزی مقابل این شده و به جمع چهار تیم برتر صعود کردیم.

وی افزود: با تیم چین یک دیدار داریم. امیدوارم موفق به شکست این تیم شویم. به امید کسب مدال طلا در کشور چین.

آقاجانی امیدوار به کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال هانگژو

علیرضا آقاجانی ملی‌پوش والیبال ساحلی ایران پس از صعود تیم ملی ب به مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی گفت: ما ۶ روز زودتر از شروع مسابقات به هانگژو آمدیم و در این شهر اردو‌ زدیم. طی این مدت با شرایط آب‌وهوایی و غذایی این شهر هماهنگ شدیم و توانستیم برای نخستین بار به جمع ۴ تیم برتر صعود کنیم. از این بابت از فدراسیون والیبال و موحدی سرمربی تیم تشکر می‌کنم.

وی افزود: از موقعیتی که پیش آمده نهایت استفاده را می‌کنیم تا بتوانیم مدال خوش رنگی برای ایران کسب کنیم. دست تمام مردم و کسانی که برای‌مان انرژی مثبت فرستادند را می‌بوسم. به امید کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال بازی‌های آسیایی.

موحدی: امیدوارم به فینال بازی‌های آسیایی صعود کنیم

حمید موحدی سرمربی تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران بعد از نخستین صعود تیم ملی ب ایران به نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی گفت: در این دوره از رقابت‌ها ۲۷ تیم شرکت داشتند. والیبال ساحلی ایران نیز با دو تیم در مسابقات حاضر شد و هر دو تیم ایران الف و ب در دور مقدماتی با شکست حریفان به عنوان سرگروه به دور بعدی راه یافتند. در این مرحله که به صورت تک حذفی بود، ملی‌پوشان کشورمان در دو مرحله صعود کردند تا به مرحله نهایی حذفی رسیدند. در این بخش تیم ملی ب ایران با پیروزی مقابل اندونزی یک موفق شد برای نخستین بار به جمع ۴ تیم برتر بازی‌های آسیایی صعود کند.

وی افزود: تیم ملی الف با وجود بازی بسیار درخشانی که مقابل تیم قطر یک داشت، نتوانست این تیم قدتمند و صاحب مقام سوم المپیک است را شکست دهد و از صعود باز ماند. امیدوارم موفق شویم به فینال صعود کنیم.

13:10/  شکست والیبال ساحلی برابر میزبان و تلاش برای برنز در آخرین دیدار

مسابقات والیبال ساحلی نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی که با شرکت ۲۷ تیم از روز دوشنبه ۲۸ شهریور آغاز شده بود، امروز (سه‌شنبه چهارم مهرماه) با دو دیدار مرحله نیمه‌نهایی پیگیری می‌شود.

در نخستین دیدار این مرحله تیم‌ ملی والیبال ساحلی ایران ب (عباس پورعسگری – علیرضا آقاجانی) به مصاف چین یک (لیکجیانگ – وو) رفت و دو بر صفر مغلوب حریف قدرتمند خود شد.

ملی‌پوشان ساحلی ایران با امتیازهای 26 بر 24 و 21 بر 16 نتیجه را به حریف واگذار کردند تا از صعود به دیدار نهایی بازبمانند.

تیم ملی والیبال ساحلی ایران که امسال برای نخستین بار در جمع چهار تیم برتر این رقابت‌ها حضور یافته است، ساعت 9:30 دقیقه روز پنج‌شنبه ششم شهریور در آخرین دیدار خود برای نخستین مدال برنز ایران در این بازی‌ها به میدان می‌رود.

در دیگر مسابقه مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال ساحلی بازی‌های آسیایی 2022 و از دقایقی دیگر دو تیم قزاقستان یک و قطر یک به مصاف یکدیگر می‌روند که برنده این مسابقه حریف چین یک در فینال خواهد بود و تیم بازنده در جدال با ایران ب برای مدال برنز و مقام سومی به میدان می‌رود.

تیم ملی والیبال ساحلی ایران یک (بهمن سالمی – سینا شوکتی) در مرحله مقدماتی این بازی‌ها موفق به شکست تاجیکستان، عمان دو و ماکائو دو شد و به عنوان صدرنشین گروه به مرحله حذفی صعود کرد. ملی‌پوشان کشورمان در مرحله نخست حذفی موفق به شکست ژاپن شدند اما در مرحله دوم با پذیرش شکست برابر قطر از راه‌یابی به جمع چهار تیم برتر مسابقات بازماندند.

هدایت تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران در این بازی‌ها را حمید موحدی به عنوان سرمربی برعهده دارد.

سایر اخبار

۸:۰۸/ در ادامه حضور ورزشکاران تیم های مختلف ورزشی در نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی هانگژو مسئولین و ورزشکاران هفت تیم ورزشی ساعت 14 بعد از ظهر امروز وارد هانگژو می شوند.

۹:۲۰/ همزمان با ورود برخی رشته های حاضر در نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی به شهر هانگژو که مسابقاتشان در روزهای آینده برگزار می‌شود تیم‌هایی که مسابقاتشان به اتمام رسیده است این شهر را به مقصد تهران ترک می کنند. به همین منظور گروه 17 نفره ای متشکل از کادر فنی و ورزشکاران رشته های تنیس، دوچرخه سواری کوهستان و قایقرانی روئینک بعد از ظهر امروز از سوی واحد تشریفات کمیته ملی المپیک محل برگزاری بازیهای آسیایی را به مقصد تهران ترک کرده و فردا وارد کشور عزیزمان می شوند.

۱۱:۳۶/ صنم کوهی که به دعوت فیبا آسیا به‌عنوان ناظر در مسابقات بسکتبال بازی‌های آسیایی هانگژو حضور خواهد داشت‌ ازساعت ۱۷/۳۰امروز به وقت چین ناظر مسابقه دو تیم  ژاپن با قطر واز  ساعت ۲۰ناظربازی چین با مغولستان خواهدبود.

‌گفتنی است فیبا آسیا از صنم کوهی برای نظارت در مسابقات بسکتبال بازی‌های آسیایی هانگژو ازتاریخ  ۴ لغایت ۱۵ مهر‌  دعوت به عمل آورده است.

photo_2023-09-26_11-35-22

۱۲:۰۲/ افتتاح خط ویژه بازیهای آسیایی در خیابان‌های هانگژو

لاین مخصوص حرکت خودروهای بازیهای آسیایی هانگژو افتتاح شد. میزبان برای حرکت خودروهای مخصوص بازیها که ورزشکاران، کادر اجرایی، رسانه‌ها و... را به مکان برگزاری رقابتها و سالن‌ها می‌رساند، یک لاین حرکت مخصوص در خیابان‌های  هانگژو در نظر گرفته تا خودروهای اختصاص یافته برای بازی‌ها بدون دردسر و ترافیک از این خط ویژه حرکت کرده و سریعتر و در سر وقت برسند. این خط ویژه با خط کشی زرد و لوگو مخصوص بازیها در خیابان‌ها مشخص و جداسازی شده و از همین رو خودروها با سرعت بیشتر و حرکت در مسیر بدون ترافیک خود را به سالن‌ها، دهکده بازی‌ها، مدیاسنتر و... می‌رسانند.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نظر شما