شناسهٔ خبر: 62556241 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

به روز رسانی می‌شود ...

بازی‌های آسیایی هانگژو| ۲ مدال نقره و ۴ برنز در ادامه روز دوم/ از تاریخ‌سازی تنیس روی میز و دختر کابزن تا درخشش تکواندوکاران + عکس

روز دوم از بازی‌های آسیایی هانگژو با تداوم مدال‌آوری بانوان ایرانی همراه بوده، اما همچنان دست ورزشکاران کشورمان از کسب مدال طلا کوتاه مانده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - نمایندگان کشورمان در دومین روز از بازی‌های آسیایی در ۱۴ رشته ورزشی به رقابت با حریفان خود خواهند پرداخت که از صبح امروز(دوشنبه) بازهم با مدال‌آوری بانوان ایرانی همراه بوده و ۲ مدال نقره و برنز در رشته‌های روئینگ و دوچرخه‌سواری کسب شد. همچنین ۲ تکواندوکار دختر و پسر ایران موفق به کسب یک مدال برنز و نقره شدند و تیم ملی تنیس روی میز هم با شکست مقابل کره‌جنوبی در نيمه نهایی پس از ۶۵ سال به مدال برنز دست یافت. محمد رهبری هم با قبول باخت برابر رقیب کره‌ای به برنز بازی‌های آسیایی بسنده کرد.

به این ترتیب مجموع مدال‌های کاروان ورزشی ایران در روز دوم به ۳ مدال نقره و ۵ مدال برنز رسید، اما همچنان خبری از مدال طلا نیست‌.

*قایقرانی:

روئینگ| پایان دوئل انفرادی با ششمی محمودپور

پرونده رقابت‌های روئینگ انفرادی مردان در بخش فینال انفرادی برای کاروان ورزش ایران با ناکامی امیرحسین محمودپور، ملی پوش کشورمان در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو چین و بدون مدال برای کاروان کشورمان بسته شد.

رقابت قایقرانان فینالیست در بخش روئینگ انفرادی نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو چین با حضور امیرحسین محمودپور در خط یک و ۵ قایقران دیگر از کشور‌های چین، قزاقستان، هنگ کنک، ژاپن و هندوستان در مجموعه ورزش‌های آبی فویانگ سنتر شهر هانگژو برگزار شد. رقابتی جذاب و مهییج که نهایتا باقهرمانی میزبان (چین) و دور ماندن محمودپور از مدال بازی‌های آسیایی به اتمام رسید.

این رقابت برای کاروان ورزش ایران (کاروان شهید محسن حججی) مدالی را بدنبال نداشت و محمدپور در بین ۶ شرکت کننده عنوان ششمی را کسب کرد. ملی پوش کشورمان با ثبت رکورد  ۷ دقیقه و بیست و سه ثانیه و نود هفت صدم ثانیه ششم شد. قایقران چینی با ثبت زمان، ۶ دقیقه و پنجاه و هفت ثانیه و شش صدم ثانیه به مقام قهرمانی و طلای بازی‌های آسیایی هانگژو چین رسید.

*روئینگ چهارنفره بانوان نقره‌ای شد

تیم روئینگ چهار نفره بانوان کشورمان با درخشش خیره کننده خود در بین مدعیان آسیایی نایب قهرمان بازی‌های آسیایی هانگژو چین شد.

رقابت فینال روئینگ ۴ نفره بانوان صبح امروز از ساعت ۱۰/۳۰ دقیقه به وقت محلی هانگژو در مجموعه ورزشی اختصاصی این دوره از مسابقات (فویانگ سنتر) با حضور فینالیست‌های این بخش یعنی تیم ۴ نفره روئینگ بانوان ایران، چین، اندونزی، قزاقستان و ویتنام طبق زمانبندی طراحی شده آغاز شد.

ترکیب تیم ۴ نفره روئینگ بانوان ایران در فینال شامل (نازنین ملایی، مهسا جاور، زینت نوروزی و فاطمه مجلل) بود.

بانوان ملی پوش کشورمان که در خط ۴ رقابت فینال پارو می‌زدند در خاتمه فینال چهار نفره با ثبت زمان و رکورد ۶ دقیقه و پنجاه و یک ثانیه و هشتاد و دو صدم ثانیه بعد از چین میزبان نایب قهرمان بازی‌های آسیایی شد. چین با ۶ دقیقه و چهل و دو ثانیه هشتادوچهار صدم ثانیه صاحب سکوی قهرمانی شد.

<div id="video-display-embed-code_188116" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4735874/188116?width=400&height=300"></script></div>

*تیراندازی| تیم تفنگ بادی ۱۰ متر چهارم شد

دومین روز مسابقات تیراندازی بازی‌های آسیایی به برگزاری رقابت‌های تفنگ بادی ١٠ متر مردان اختصاص داشت.

امیرمحمدنکونام، پوریا نوروزیان و مهیار صداقت نمایندگان ایران در این بخش از مسابقات بودند که از صعود به مرحله نهایی باز ماندند.

در پایان رقابت‌های مقدماتی این بخش از مسابقات تیراندازی که با حضور ٦٨ تیرانداز برگزار شد، پوریا نوروزیان با ٦٢٩٠٢ امتیاز در جایگاه دهم قرار گرفت، امیر محمد نکونام با ٦٢٨.٨ امتیاز در جایگاه دوازدهم ایستاد و مهیار صداقت هم صاحب رده هفدهم شد، وی با ٦٢٧.٦ امتیاز در این جایگاه ایستاد.

بدین ترتیب ملی پوشان تیراندازی ایران از صعود به مرحله نهایی بازماندند.

در رده بندی تیمی هم تیم تفتگ بادی ١٠ متر مردان با مجموع ١٨٨٥.٦ امتیاز بعد از چین، هند و کره جنوبی در رده چهارم ایستاد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز روز دوم با ۲ مدال بانوان و حذف کاپیتان سابر/ از نقره روئینگ ۴ نفره تا تاریخ‌سازی بانوی رکابزن + عکس

*دوچرخه‌سواری| تاریخ‌سازی پرتوآذر با برنز کوهستان

در ادامه بازی‌های آسیایی هانگژو از نخستین ساعات صبح مسابقات دوچرخه‌سواری کوهستان آغاز شد. در این رقابت فرانک پرتوآذر دوچرخه سوار ایران حضور داشت و با ۷ رکابزن دیگر رقابت سنگین و نزدیکی برگزار کرد.

دو رکابزن چینی به نام‌های لی هونگ‌فنگ و ما کای‌ژیا و آلینا سرکولووا از قزاقستان رقبای اصلی پرتوآذر در این مسابقه بودند.

مسیر پرپیچ و خم مسابقه در کوهستان‌های هانگژو و شرجی و دمای بالا کار رکابزنان را دشوار کرده بود به گونه‌ای که رکابزن فیلیپینی در پایان دور دوم مسابقه از حال رفت.

در این مسابقه دشوار و جذاب رکابزنان چینی با توجه به آشنایی مسیر و البته امتیاز میزبانی از ابتدا از بقیه پیش افتادند تا مدال‌های طلا و نقره را برای میزبان رزرو کنند.

در پایان لی با حدنصاب یک ساعت و ۳۰ دقیقه و ۵۹ ثانیه مدال طلا گرفت و ما با ۵ دقیقه و ۴۶ ثانیه اختلاف نقره‌ای شد.

برای جایگاه سوم و کسب مدال برنز رقابت نفسگیر و نزدیکی میان پرتوآذر و آلینا از قزاقستان برگزار شد و در پایان ۴ دور رقابت جانانه دختر رکابزن ایران توانست رقیب قزاق خود را که رنک ۱ مسابقات را داشت پشت سر گذاشته و با اختلاف ۱۱ دقیقه و ۴۵ ثانیه مدال باارزش برنز را کسب کرده و نام خود را به تاریخ سنجاق کند.

مدال پرتوآذر نخستین مدال تاریخ دوچرخه‌سواری زنان ایران در بازی‌های آسیایی است. این چهارمین مدال کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو محسوب می‌شود و جالب اینکه همانند ۳ مدال قبلی باز هم به نام زنان ایران ضرب شد تا هر ۴ مدال ایران تا این لحظه را دختران ایران زمین کسب کرده باشند.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز روز دوم با ۲ مدال بانوان و حذف کاپیتان سابر/ از نقره روئینگ ۴ نفره تا تاریخ‌سازی بانوی رکابزن + عکس

جودو| تداوم سریال ناکامی‌ها با حذف فتحی‌پور و بربط

در روز دوم رقابت‌های جودو نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی در سالن شیائوشان لینپو، مهدی فتحی پور نمایند کشورمان که در نخستین مبارزه حریف عراقی را سه اخطاره کرده بود در مسابقه برابر آئن گربکف روسی الاصل از کشور بحرین ضربه فنی شد.

مهدی فتحی پور در وزن منفی ۸۱  کیلو گرم در مبارزه نخست خود موفق شد سحن سجس از عراق را سه اخطاره کند و به دور بعد راه یابد و در ادامه به مصاف آئن گربکف (روسی الاصل) از بحرین برود. 

در این مسابقه حساس نماینده جودو کشورمان مسابقه خوبی برابر این جودوکار روسی الاصل بنمایش گذاشت، ولی به دلیل کم تجربگی در نهایت نتیجه را به حریف واگذار و از دور رقابت‌ها حذف شد.

همچنین مریم بربط نماینده وزن منهای ۷۰ کیلوگرم در مبارزه نخست مایاکوا حریف قزاقستانی خود را ایپون کرد، ولی برابر ماتی یازورا از ازبکستان بازنده شد تا شانس خود را در گروه بازنده‌ها امتحان کند. وی در دور سوم مقابل نیام باتسوری از مغولستان در حالی که با امتیاز وازاری از حریف جلو بود  ضربه فنی و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

قاسم باغچقی تنها نماینده باقی مانده تیم ملی جودو فردا در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم بر روی تاتامی می‌رود.

جودو کشورمان با ۳ نماینده در بخش مردان و یک نماینده در بخش زنان بعد از چهار سال تعلیق و دوری از میادین مهم بین المللی با چهار نماینده راهی بازی‌های آسیایی هانگژو شد.

*تکواندو| حاجی‌موسایی نقره‌ای شد/ و قطعی شدن برنز نعمت‌زاده

در ادامه مسابقات تکواندو که با حضور ۲۲۳ تکواندوکار در سالن ورزشی مرکز فرهنگی شهر هانگژو جریان دارد، دوشنبه سوم مهرماه مبارزات اوزان ۵۸- کیلوگرم مردان، ۴۹- کیلوگرم زنان و بخش ترکیبی برگزار شد.

مهدی حاجی موسایی نماینده ایران در وزن ۵۸- کیلوگرم بعد از  برتری ۲ بر صفر مقابل حریف بنگلادشی در مرحله یک هشتم نهایی مقابل حریفی از ازبکستان قرار گرفت که این مبارزه نیز با برتری ۲ بر صفر حاج موسایی همراه بود تا نماینده ایران با کسب این پیروزی راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. ملی‌پوش تکواندوی کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی نیز نماینده قرقیزستان را با نتیجه ۲ بر صفر از پیش رو برداشت تا با کسب این پیروزی ضمن صعود به مرحله نیمه نهایی مدال برنز خود را قطعی کند.

حاجی‌موسایی در دیدار نیمه نهایی هم به سختی و با نتیجه ۲ بر یک از سد مبارز چینی گذشت تا با شکست حریفی از میزبان، مقتدرانه راهی فینال شود.

حاج موسایی در فینال این بازی‌ها با مقابل نماینده کره نتیجه را واگذار کرد و صاحب مدال نقره شد.

هدایت تیم ملی مردان ایران بر عهده بیژن مقانلو است و مجید افلاکی مربی تیم ملی است.

همچنین مبینا نعمت‌زاده نماینده وزن ۴۹-کیلوگرم تکواندو پس از استراحت در دور نخست در مرحله یک هشتم به مصاف کاریز از کشور فیلیپین رفت که در دیدار با برتری ۲ بر صفر پیروز شد تا با کسب این پیروزی راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. نعمت‌زاده در مرحله یک چهارم نهایی نیز حریف قزاقستان را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد و مدال برنز خود را قطعی کرد.

نماینده ایران در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه ۲۵ بر ۸ برابر گینگ گو حریف عنوان‌دار جهان و آسیا از چین شکست خورد و به نشان برنز بسنده کرد.

هدایت تیم ملی در بخش بانوان به عهده مینو مداح است و مهروز ساعی نیز به عنوان  مربی او را همراهی می‌کند.

سابر| حذف ناباورانه پاکدامن/ رهبری به مدال برنز رسید

رقابت‌های شمشیربازی بازی‌های آسیایی هانگژو در اسلحه سابر از صبح امروز آغاز شد که علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی کشورمان که در گروه اول این رقابت‌ها با نمایندگان کشور‌های قزاقستان، هنگ کنگ، ازبکستان، نپال، عربستان و عراق قرار گرفته است در نخستین مبارزه خود برابر ممدوف از ازبکستان با رنکینگ ۸۹ به برتری ۵ بر ۴ دست یافت، اما به حریف عربستانی ۵ بر ۲ باخت. وی سپس به مصاف هوتین از هنگ کنگ با رنک ۱۰ رفت و ۵ بر ۳ پیروز شد. پاکدامن در دیدار‌های بعدی نیز ابتدا سرکیسیان از قزاقستان را ۵ بر ۲ برد و سپس مقابل نپال با همین نتیجه پیروز شد.

محمد رهبری دیگر ملی‌پوش شمشیربازی ایران در مرحله مقدماتی بازی‌های آسیایی ۵ برد و یک باخت را ثبت کرد.

او که در گروه دوم رقابت‌ها با شمشیربازانی از کشور‌های از کره جنوبی، ازبکستان، تایلند، ویتنام، اردن و عربستان قرار دارد در اولین مسابقه‌اش برابر شمشیرباز کره‌جنوبی با نتیجه ۵ بر صفر شکست خورد. رقیب او در سه دوره رقابت‌های جهانی صاحب مدال طلا شده بود. نماینده کشورمان در بازی دوم آیموراتوف از ازبکستان را ۵ بر ۴ برد و سپس وورایگن از تایلند را ۵ بر ۲ شکست داد و شمشیرباز ویتنامی را نیز با نتیجه ۵ بر ۴ مغلوب کرد. شمشیرباز عربستانی عامر محمد هم حرفی برای گفتن برابر محمد رهبری نداشت تا شمشیرباز کشورمان ۵ بر ۲ پیروز شود.

بعد از پایان مرحله مقدماتی که با حضور علی پاکدامن و محمد رهبری برگزار شد، رده بندی بازیکنان مشخص شد و محمد رهبری در جایگاه پنجم ایستاد. وی در مرحله بعد ابتدا با قرعه استراحت روبرو شد و در جمع ۱۶ بازیکن برتر باید برنده عربستان و ژاپن بازی کند، اما پاکدامن رده هفتم را به خود اختصاص داد و او هم پس از استراحت به مصاف شن چن پنگ از چین می‌رود.

 پاکدامن که مرحله گروهی را با ۴ برد و یک باخت پشت سرگذاشته بود با قرار گرفتن در رده هفتم جدول رنکینگ در مرحله حذفی با قرعه استراحت روبرو شد. وی در جمع ۱۶ بازیکن برتر با نفر دهم این جدول شین چن پنگ از چین روبرو شد و با نتیجه ۱۵ بر ۸ باخت و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

محمد رهبری در این مرحله با یوشیتا کنتو از ژاپن روبرو شد با نتیجه ۱۵ بر ۹ به پیروز رسید و به مرحله بعدی راه پیدا کرد. وی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف یانگ ینگ یو رفت و در حالی که از ناحیه زانو کمی آسیب دیده بود و ۱۰ – ۶ عقب افتاد، اما خودش را رساند و ۱۱- ۱۱ برابر کرد و در نهایت ۱۵-۱۲ صاحب برتری شده و به جمع چهار نفر برتر راه پیدا کرد.

وی که با غلبه بر نماینده چین به مرحله نیمه نهایی راه یافت، با شکست در این مرحله به مدال برنز مشترک بازی های آسیایی دست یافت.

شمشیربازی ایران در دوره پیشین بازی های آسیایی نیز توسط علی پاکدامن صاحب مدال برنز انفرادی شده بود.

«گو» از کره جنوبی و «یوسف الشملان» از کویت برگزارکننده دیگر دیدار نیمه نهایی هستند.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز روز دوم با ۲ مدال بانوان و حذف کاپیتان سابر/ از نقره روئینگ ۴ نفره تا تاریخ‌سازی بانوی رکابزن + عکس

*شنا| عبدلی رکورد ملی ۵۰ متر آزاد را شکست

روز دوم مسابقات شنا نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ صبح امروز (دوشنبه) با حضور نمایندگان ایران در ماده‌های ۵۰ متر کرال پشت و ۵۰ متر آزاد پیگیری شد.

ابتدا هومر عباسی در مقدماتی ماده ۵۰ متر کرال پشت به آب زد. عباسی ۵۰ متر را در مدت زمان ۰۰:۲۶.۳۲ شنا کرد و با ایستادن در جایگاه ۱۵ به کار خود پایان داد.

در ادامه سامیار عبدلی و متین سهران دو شناگر جوان تیم ملی ایران بودند که در ماده ۵۰ متر آزاد با حریفان قدرتمند آسیایی خود به رقابت پرداختند. عبدلی پیش از این در اردیبهشت ماه سال جاری موفق شده بود با زمان ۰۰:۲۲.۸۴ رکورد این ماده را به نام خود ثبت کند. این شناگر سرعتی ایران صبح امروز موفق شد با ثبت زمان ۰۰:۲۲.۸۰ رکورد این ماده را باردیگر جابجا کند و در مجموع در رده ۱۰ قرار گیرد. به کار خود پایان دهد. متین سهران دیگر نماینده ایران در این ماده با زمان ۰۰:۲۳.۴۷ در جایگاه ۱۵ قرار گرفت.

در این ماده ۴۲ شناگر باهم به رقابت پرداختند که تنها ۸ نفر از آنان جواز حضور در فینال را یافتند. بهترین شناگر دور مقدماتی ۵۰ متر آزاد جی یوچان از کره با زمان ۰۰:۲۱.۸۴ بود.

در ادامه شناگران ایران روز چهارشنبه (پنجم مهر ۱۴۰۲) در مرحله مقدماتی ماده‌های ۱۰۰ متر پروانه و ۲۰۰ متر آزاد با حریفان خود به رقابت خواهند پرداخت.

مسابقات شنا نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۳ دوم الی هفتم مهر ماه ۱۴۰۲ در سالن ورزش‌های آبی مرکز المپیک هانگژو برگزار می‌شود.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز روز دوم با ۲ مدال بانوان و حذف کاپیتان سابر/ از نقره روئینگ ۴ نفره تا تاریخ‌سازی بانوی رکابزن + عکس

*تنیس| حذف مقیمی با شکست مقابل حریف تایپه‌ای

سینا مقیمی، ملی‌پوش تنیس مردان ایران در نخستین دیدارش در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو به مصاف وو تانگ لین از چین تایپه رفت که در ۲ ست متوالی مغلوب وی شد.

مقیمی که ست اول را با نتیجه ۶ بر ۲ واگذار کرده بود، در ست دوم هم با نتیجه ۶ بر یک مغلوب حریفش شد تا بازنده این دیدار لقب بگیرد و از گردونه مسابقات حذف شود.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز روز دوم با ۲ مدال بانوان و حذف کاپیتان سابر/ از نقره روئینگ ۴ نفره تا تاریخ‌سازی دختر رکابزن + عکس

*والیبال| ایران برای ششمین بار فینالیست بازی‌های آسیایی شد

مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو امروز (دوشنبه سوم مهر) با دو دیدار پیگیری می‌شود که تیم ملی والیبال ایران در این چارچوب به مصاف قطر رفت.

شاگردان بهروز عطایی در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیاز‌های ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسیدند تا برای ششمین بار به دیدار نهایی بازی‌های آسیایی راه یابد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| از نقره روئینگ ۴ نفره تا تاریخ‌سازی دختر رکابزن/ حذف کاپیتان سابر و قطعی شدن برنز ۲ تکواندوکار + عکس

*شطرنج| یک تساوی و ۲ شکست حاص کار نماینده‌های ایران در دور سوم

در دور سوم رقابت‌های شطرنج بازی‌های آسیایی هانگژو که از ساعت ۱۵ امروز به وقت محلی با حضور سه نماینده ایران آغاز شد، ملی پوشان کشورمان با یک تساوی و دو شکست به کار خود پایان دادند. 

سوپر استاد بزرگ پرهام مقصودلو مقابل نگربک کلزی بک از قزاقستان به تساوی دست یافت و سوپر استاد بزرگ سید محمدامین طباطبایی در یک‌رقابت سخت و نفس‌گیر مقابل عبدالستاروف از ازبکستان (قهرمان اسبق بازی‌های سریع جهان) متحمل شکست شد.

همچنین در بخش بانوان استاد بزرگ مبینا علی نسب مقابل سکاندار ارنه از اندونزی متحمل شکست شد.

شطرنج بازان کشورمان تا دقایقی دیگر کار خود را در دور چهارم مسابقات آغاز می‌کنند.

*بسکتبال سه نفره| ملی‌پوشان ایران با باخت شروع کرد

تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران با ترکیب علیرضا شریفی، احسان دلیرزهان، محمد مهدی رحیمی و امیرحسین یازرلو و یک سرمربی برزیلی به نام لوکا رامیرز کاروالیو به مصاف تیم ملی کره‌جنوبی رفت و در نهایت در روزی که ایران پرخطا و بدون دفاع ظاهر شد نتیجه را ۲۱ بر ۱۲ واگذار کرد. 

ایران با تیم‌های کره جنوبی، مالدیو، ژاپن و ترکمنستان همگروه است و فردا در دومین بازی خود از ساعت ۱۷:۲۵ با مالدیو بازی خواهد کرد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| از نقره روئینگ ۴ نفره تا تاریخ‌سازی دختر رکابزن/ حذف کاپیتان سابر و قطعی شدن مدال ۲ تکواندوکار + عکس

*تنیس روی میز| پایان کار ایران با کسب مدال تاریخی برنز 

تیم ملی تنیس روی میز کشورمان که ردزوز گذشته یک پیروزی تاریخی رقم زده و با شکست ژاپن مدال برنز خود را قطعی کرده بود، امروز برای صعود به فینال به مصاف کره جنوبی رفت و ۳ بر صفر نتیجه را واگذار کرد.

همانند بازی روز گذشته نیما عالمیان نخستین بازیکن تیم ملی بود که به میدان رفت و در حالی که شانس برد مقابل حریف خود را داشت ۳ بر ۲ نتیجه را واگذار کرد.

در دومین مسابقه نوشاد مقابل بازیکن کره‌ای قرار گرفت. او هم همانند برادرش بازی خوبی را انجام داد و در یک جدال نزدیک ۳ بر ۲ مغلوب حریفش شد. 

امیرحسین هدایی سومین ملی پوش کشورمان مقابل پارک کره‌ای قرار گرفت و او هم ۳ بر صفر بازنده شد.

بدین ترتیب تیم ملی تنیس روی میز کشورمان پس از ۶۵ سال به مدال برنز بازی‌های آسیایی دست یافت.

دیگر بازی نیمه نهایی را چین و تایوان برگزار می‌کنند.

هدایت تیم ملی کشورمان را در این مسابقات جمیل لطف الله نسبی برعهده داشت.

رقابت‌های انفرادی و دوبل از روز چهارشنبه آغاز خواهد شد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| ۲ مدال نقره و ۴ برنز در ادامه روز دوم/ از تاریخ‌سازی تنیس روی میز و دختر کابزن تا درخشش تکواندوکاران  + عکس

*ووشو| قطعی شدن مدال برنز شهربانو منصوریان و یوسف صبری با ناک اوت رقبا

در روز دوم پیکارهای ووشو بازی‌های ووشو بازی‌های آسیایی هانگژو، شهربانو منصوریان نماینده وزن ۶۰- کیلوگرم ساندا زنان ایران به مصاف “گوزل رحمدوفا” از ترکمنستان رفت.

نماینده کشورمان در این دیدار موفق شد حریف خود در کمتر از یک دقیقه ناک اوت کند و راهی مرحله نیمه‌نهایی این وزن شود. منصوریان با این برد نیز مدال برنز خود را قطعی کرد.

همچنین یوسف صبری، نماینده وزن ۷۵- کیلوگرم ووشو ساندا مردان ایران با ناک اوت کردن حریف ازبکستانی راهی مرحله نیمه‌نهایی شد تا مدال برنزش همانند شهربانو منصوریان مسجل شود.

بازی‌های آسیایی هانگژو| ۲ مدال نقره و ۴ برنز در ادامه روز دوم/ از تاریخ‌سازی تنیس روی میز و دختر کابزن تا درخشش تکواندوکاران  + عکس

*هندبال| شکست ایران مقابل سامورایی‌ها در نبردی سرنوشت‌ساز 

تیم ملی هندبال ایران که در نخستین دیدار این تیم در  نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی با شروعی فوق‌العاده مغولستان را با نتیجه ۵۰ بر ۱۶ شکست داده بود، در دومین بازی برابر ژاپن به میدان رفت و در پایان با نتیجه ۳۳ بر ۲۱ مغلوب حریف خود شد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| ۲ مدال نقره و ۴ برنز در ادامه روز دوم/ از تاریخ‌سازی تنیس روی میز و دختر کابزن تا درخشش تکواندوکاران  + عکس

*والیبال ساحلی| صعود ایران ب به نیمه‌نهایی با شکست نایب قهرمان دوره قبل/ ایران الف پنجم شد

تیم ملی ب والیبال ساحلی ایران با شکست اندونزی به مرحله نیمه‌نهایی و چهار تیم برتر بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ صعود کرد تا برای نخستین بار نماینده ایران در جمع چهار تیم برتر این بازی‌ها قرار گیرد.

همچنین تیم ملی الف والیبال ساحلی ایران با پذیرش شکست برابر تیم قدرتمند و سرشناس قطر یک، از راه‌یابی به مرحله نیمه‌نهایی و چهار تیم برتر بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ بازماند و در نهایت به عنوان پنجمی اکتفا کرد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| ۲ مدال نقره و ۴ برنز در ادامه روز دوم/ از تاریخ‌سازی تنیس روی میز و دختر کابزن تا درخشش تکواندوکاران  + عکس

انتهای پیام/

نظر شما