شناسهٔ خبر: 62569183 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون سیاسی استانداری مرکزی تاکید کرد؛

آموزش‌های مقابله‌ای مواد مخدر از سنین پایین مورد توجه قرار گیرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه تمرکز بر آموزش‌های مقابله‌ای با موادمخدر باید در آموزش و پرورش باشد و از سنین پایین مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید دانش‌آموزان از سنین ابتدایی با مخاطرات سوءمصرف این مواد آشنا شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهنام نظری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی، افزود: در این رابطه باید این موضوع را در نظر داشت که برای مبارزه با موادمخدر، آموزش در دانشگاه‌ها نتیجه مطلوب به همراه ندارد و چنین آموزش‌هایی در مدارس خروجی بهینه‌تری دارد.

وی ادامه داد: در برخی از عملکردهای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی، گلایه‌مندی‌ وجود دارد. اما این به معنای ضعف در تمامی ارکان شورا نیست. برای مثال در حوزه آموزش، امور فرهنگی و هماهنگی‌های بین‌بخشی، اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: در حوزه مبارزه با موادمخدر، آموزش و فرهنگ‌سازی باید پیش از مقابله مورد توجه ویژه قرار گیرد. در این راستا باید برنامه‌های ویژه‌ای تدوین و اجرایی شود.

نظری تصریح کرد: این استان در حوزه بازسازی و بازتوانی که کمپ ماده 16 است، با مشکل مواجه است. باید این معضل حل شود تا بیش از این شرمنده مردم نباشیم. بروکراسی اداری باعث شده تا ساختمان آموزش و پرورش نیز برای راه‌اندازی کمپ ماده 16 با مشکل همراه شود که این تأخیر پذیرفتنی نیست.

وی به فرایند نگهداری معتادان متجاهر توسط بهزیستی اشاره کرده و بیان داشت: اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی مکلف به نگهداری 500 نفر از معتادان متجاهر است و این موضوع به طور قطع در شورای تأمین استان مرکزی مصوب می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: اجرای طرح‌های مبارزه با موادمخدر این استان در 6 ماه گذشته نبست به مدت مشابه سال گذشته، 10 درصد و تعداد دستگیری‌ها 7 درصد افزایش دارد.

سرهنگ نورالدین ناظمی با بیان اینکه مبارزه با خرده‌فروشان در اولویت برنامه‌های این پلیس قرار دارد، افزود: پلیس مبارزه با موادمخدر این استان آمادگی اجرای برنامه‌های مختلف در راستای کاهش اعتیاد و مبارزه با این معضل را دارد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات پیش‌رو در راستای مبارزه با موادمخدر ظرفیت کمپ‌های موجود است، ادامه داد: راه‌اندازی کمپ ماده 16 در استان مرکزی یک ضرورت است و باید هرچه سریعتر راه‌اندازی شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر بیش از 12 مرکز تبصره 2 در استان مرکزی وجود دارد که افراد دستگیر شده پس از غربالگری در این مراکز نگهداری می‌شوند.

اکبر شایسته‌فرد افزود: نبود مکان مرکز اقامتی درمانی اعتیاد بانوان در اراک، یکی از چالش‌های استان مرکزی است. در این راستا زمین مناسبی در منطقه کشتارگاه تخصیص پیدا کرده و به زودی اقدامات اجرایی احداث ساختمان آن انجام می‌شود. 

نظر شما