شناسهٔ خبر: 62511189 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

پايان روز اول برای کشتی فرنگی، یک شوک و دو فینالیست

صاحب‌خبر -

دو روز بعد از پايان كار تيم ملى كشتى آزاد در صربستان، از روز پنجشنبه شاگردان حسن رنگرز در چهار وزن اول مسابقات كشتى فرنگى روى تشک رفتند. پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم، محمدعلی گرایی در ۷۷ کیلوگرم، علیرضا مهمدی در ۸۲ کیلوگرم و امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم در روز اول به مصاف حریفان خود رفتند که ماحصل آن صعود دو فرنگی کار به فینال، حضور یک نفر در رده بندی و حذف کا‌پیتان تیم ملی بود.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی در دور اول با  نتیجه 2 بر صفر آدلت تیولیوبایف از روسیه را مغلوب کرد. گرایی در دومین مسابقه خود با نتیجه 5 بر 5 مقابل حریف ژاپنی شکست خورد. با توجه به شکست 5-7 کوزاکای ژاپنی مقابل آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک و قهرمان جهان از قرقیزستان، محمدعلی گرایی شانس حضور در گروه بازنده‌ها را از دست داد و حذف شد.

در ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر ادوارد سوقومونیان از برزیل را شکست داد. او در دومین کشتی  با نتیجه 2 بر 1 حریف اوکراینی را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. در مرحله یک چهارم نهایی میرزازاده با نتیجه 1 بر 1 روماس فریدریکاس از لیتوانی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. در این مسابقه هم میرزازاده با نتیجه 1 بر 1 به دلیل کسب امتیاز آخر حریف کوبایی و سرشناس خود را شکست داد و راهی فینال شد. او در فینال به مصاف رضا کایالپ قهرمان بزرگ ترکیه خواهد رفت.

در 82 کیلوگرم علیرضا مُهمدی پس از استراحت در دور اول، مقابل کوواسویچ از صربستان با نتیجه 8 بر 0 به برتری رسید و راهی یک‌ چهارم شد. در‌ این مرحله مقابل یاروسلاو فیلچاکوف دارنده مدال برنز جهان از اوکراین با نتیجه 4 بر 1 به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. علیرضا مُهمدی با نتیجه 5 بر 1 برابر حریف خود از مولداوی به برتری رسید و راهی فینال شد. او در فینال با رفیق حسینوف از آذربایجان روبرو خواهد شد.

در 55 کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور اول، در یک‌هشتم وزن 55 کیلوگرم مقابل سابولس لوسونس از صربستان با نتیجه 8 بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله یک‌ چهارم شد. دادمرز در این مرحله با نتیجه 3 بر 0 برابر نماینده ترکیه و قهرمان اروپا به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. پویا دادمرز در  بک قدمی فینال با نتیجه 3 بر 1 برابر نماینده آذربایجان شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند تا راهی رده‌بندی شود.

نظر شما