شناسهٔ خبر: 62509125 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشتی فرنگی قهرمانی جهان؛ میرزازاده با عبور از بدل لوپز فینالیست شد

تهران- ایرنا- ملی‌پوش وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران با شکست غول کوبایی به فینال رقابت‌های قهرمانی جهان رسید و سهمیه المپیک را برای ایران در این وزن قطعی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر پنجشنبه ایرنا، مسابقات مرحله نیمه‌نهایی کشتی فرنگی قهرمانی جهان در سالن اشتارک آرنا شهر بلگراد برگزار شد. مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان نخستین گزینشی المپیک به شمار می‌رود که در آن ۳۰ سهمیه بین کشورهای مختلف تقسیم می‌شود. پنج نفرات برتر ۶ وزن المپیکی جواز حضو در پاریس را کسب خواهند کرد.

در مسابقات مرحله نیمه‌نهایی وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده به مصاف اسکار پینو هندز کوبایی رفت. نماینده کوبا دارنده نشان نقره قهرمانی جهان را در سال ۲۰۱۹ را در کارنامه دارد و از وی به عنوان بدل میخائین لوپز یاد می‌شود. نماینده ایران چندی پیش و در مسابقات رنکینگ‌دار قرقیزستان موفق به شکست این حریف قدر کوبایی شده بود.

میرزازاده در این مبارزه سخت با نتیجه یک بر یک موفق شد اسکار پینو هندز را شکست داده و به فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم این دوره از رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان برسد. میرزازاده با حضور در فینال سهمیه المپیکی این وزن را برای کشتی ایران قطعی کرد. او در مبارزه فینال همچون سال گذشته باید با مصاف رضا کایالپ نماینده عنوان‌دار ترکیه برود.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر ادوارد سوقومونیان از برزیل را شکست داد. وی که یکی از شانس‌های اصلی ایران برای کسب سهمیه المپیک و سکوی مدالی جهان است در دور دوم با نتیجه ۲ بر یک میخایلو ویشنویتسکی از اوکراین را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. دارنده مدال نقره دوره گذشته مسابقات جهانی که با برتری برابر نماینده اوکراین به یک‌چهارم نهایی رسیده بود در یک دیدار سخت و با نتیجه یک بر یک برابر فریدریکاس از لیتوانی به برتری رسید تا به جمع چهار نفر برتر این وزن صعود کند.

نمایندگان ایران در چهار وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان عصر فردا برای کسب ۲ نشان طلا و یک نشان برنز برابر حریفان خود صف‌آرایی خواهند کرد.

نظر شما