شناسهٔ خبر: 6248419 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد:

رژیم غاصب اسرائیل محور ناامنی ها در جهان است

مشهد - ایرنا - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت : رژیم غاصب صهیونیستی محور ناامنی ها در جهان است و امروز بخش عمده ای از این معضلات به اسرائیل بر می گردد.

صاحب‌خبر -

دکتر عباس شیخ الاسلامی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : امروز تمامی آتش افروزی ها در منطقه خاورمیانه و مسائلی چون داعش ، بوکوحرام ها و مانند آن به نوعی مرتبط با این رژیم جنایتکار است تا جایی که طی روزهای اخیر به رسانه های خود اعلام کردند علیه داعش مطلب ننویسند.

وی اظهار کرد : در موضوع هسته ای جمهوری اسلامی ایران هم امروز رژیم غاصب صهیونیستی است که کارشکنی می کنند.

وی با بیان اینکه شروع و تولد این رژیم سفاک با غصب سرزمین های فلسطین و جنایت علیه این ملت شروع شد، عنوان کرد : این رژیم سیری ناپذیر است و اگر بتواند تمام دنیا را غصب می کند و نمود آن جنایت هایی است که امروز در فلسطین ، لبنان ، سوریه و غیره انجام می دهد.

وی افزود : در مقابل این خلق و خوی غاصبانه و وحشیانه که به طور مستقیم در فلسطین، لبنان و غیر مستقیم توسط گروه های تندرو و افراطی در سوریه و عراق و مانند آن بروز یافته، برگزاری باشکوه و گسترده روز جهانی قدس نمادی از وحدت، انسجام و قدرت جهان اسلام می باشد.

وی ادامه داد : راهپیمایی پرشور روز جهانی قدس اعلام علنی و یکپارچه مخالفت جهان اسلام با این پدیده شوم است در عین آنکه وحدت و اتحاد و همدلی جهان اسلام و نیز در درون کشور دولت و ملت و حاکمیت اسلامی ما را به تصویر می کشد.

وی ادامه داد : امروز دشمنان برای آسیا و جهان اسلام خواب های مشوشی دیده اند مبنی بر اینکه جهان اسلام را پاره پاره کرده در زیر سایه این اختلافات و دشمنی ها بدون هیچ هزینه ای به اهداف خود برسند.

وی با بیان اینکه روز جهانی قدس پاسخی به این توطئه ها است ، افزود : برگزاری گسترده و پرشور این مراسم در تمامی کشورهای اسلامی، نشان دهنده آن است که ملت اسلامی در باطن به صورت ماهوی و ریشه ای وحدت و یکپارچگی دارد که این خود هم بر سیاست های کشورهای اسلامی و هم سیاست های علیه این کشورها بسیار اثرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه راهپیمایی روز جهانی قدس ، نمایش اقتدار و قدرت جهان اسلام و نیز ایران اسلامی است ، افزود : امروز اگر جهان اسلام وحدت نداشته باشد و کشورهای مسلمان و منقه درگیر شده و به جان هم بیافتند عملا اجازه داده ایم گروه های تندرو نفوذ کرده و بروز و ظهور یافته که این خود منجر به شکست می شود.

وی اظهار داشت : در داخل کشور هم ما بیش از هر زمان نیازمند نمایشی قدرتمند از همراهی دولت و ملت و حاکمیت و به تبع آن اقتدار و قدرت نظام داریم که حضور همه جانبه و گسترده همه اقشار جامعه آن را رقم می زند.

وی گفت : امروز رژیم اسرائیل در موضوع هسته ای با کارشکنی ها و توطئه ها نسبت به این مذاکرات اعتراض خود را نشان می دهد و نمی خواهد اجازه دهد ایران اسلامی وارد معادلات جهانی شده و نقش موثر خود را ایفا نماید.

دکتر شیخ الاسلامی افزود :در این شرایط ضرورت دارد این راهپیمایی که نمادی از قدرت و اقتدار ایران اسلامی هم می باشد هر چه باشکوهتر برگزار شود ضمن آنکه قوت قلبی برای ملت مظلوم فلسطین است که امروز از حقوق انسانی در سرزمین خود برخوردار نیستند و صهیونیست ها ضمن غصب خاک و موطن آنان فجایع و جنایت های بسیار در حق آن روا داشته اند.

وی با اشاره به اینکه فلسفه نامگذاری این روز از سوی امام (ره) حمایت از این ملت مظلوم بود ، اظهار کرد : حمایت از مظلوم وظیفه همه انسان ها است و ارتباطی به دین ندارد و ما باید از آنان حمایت کنیم و به طور طبیعی تلاش در راستای احقاق حقوق این مردم منوط به حمایت و پشتیبانی از آنان می باشد.

1906/1211

نظر شما