شناسهٔ خبر: 62482545 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طوفان شدید و تعطیلی ادارات منطقه سیستان

خبرگزاری صدا و سیما

طوفان شدید، ادارات منطقه سیستان غیر از دستگاه‌های خدمات رسان را به تعطیلی کشاند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان: به دنبال افزایش غلظت ذرات گردوغبار برخی اداره‌های منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون امروز تعطیل شدند.

 

سیستان همچنان درگیر طوفان ۱۲۰ روزه، سرعت طوفان در زابل به ۱۰۴ کیلومتر در ساعت رسید.
 مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۴ کیلومتر در ساعت بامداد امروز زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به ۸۰۰ متر کاهش داد.

حیدری افزود: همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۸۶ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۵۰۰ متر کاهش داد.
حیدری بیان کرد:تا اواسط هفته آینده وزش بادشدید تا خیلی شدید و طوفان گردوخاک در شمال استان رخ خواهد داد.

وی افزود: دراین مدت احتمال افزایش گرد و غبار و کاهش دید افقی در مناطق مرکزی و جنوبی استان وجود دارد و در نوارشرقی و غرب استان وزش باد نسبتاشدید تا شدید انتظار می‌رود.

حیدری گفت: همچنین به لحاظ دمایی، از چهارشنبه تا اواسط هفته آینده کاهش ۴ الی ۶ درجه‌ای دما مخصوصا در نیمه شمالی استان خواهیم داشت.
 محسن حیدری توصیه کرد:از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود. احتیاط در تردد‌های جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات توصیه می‌شود و از کار در ارتفاعات جدا پرهیز کنید.

<div id="video-display-embed-code_10156625"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3982842/10156625?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما