شناسهٔ خبر: 6247146 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

روز قدس نماد آزادی خواهی و همدلی امت اسلامی است

خبرگزاری شبستان: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در بیانیه روز قدس آورده است:روز قدس نماد آزادی خواهی، ظلم ستیزی، وحدت و همدلی امت اسلامی است تا با خروش یکپارچه علیه ظلم و بیداد، پرچم عدالت طلبی را در جهان برافراشته کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با صدور بیانیه ای در خصوص روز قدس، آورده است: قدس میراث گرانبهای بیانگذار کبیر انقلاب اسلامی می­باشد که نشانه عمق دور اندیشی و هوشمندی حضرت امام (ره) است که بیانگر اعتقاد و پایبندی به اندیشه وحدت و یکپارچگی مردم مسلمان است.

روز قدس روز تجلی وحدت اسلامی و انسجام ملی در برابر تجاوزگری و اشغال علیه مظلوم ترین مردم جهان است و فلسطین امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند عزم مسلمین برای رهایی از آوارگی و رنج است.

روز قدس نماد آزادی خواهی، ظلم ستیزی، وحدت و همدلی امت اسلامی است تا با خروش یکپارچه علیه ظلم و بیداد، پرچم عدالت طلبی را در جهان برافراشته و ظرفیت و توان خویش را به رخ زیاده خواهان عالم بکشند.

در ادامه بیانیه آمده است: صهیونیست‌های متجاوز و حامیان خائن شان بدانند که قدس جزء لاینفک فلسطین است و تمامی سرزمین‌های اشغالی باید از چنگال متجاوزان آزاد شود که به لطف خداوند با مقاومت ملت غیور و به پا خاسته فلسطین و پشتیبانی قاطع و یکپارچه مسلمانان در راستای حرکت انقلاب اسلامی ایران پیروزی نهایی و نصرت الهی در آینده ای بسیار نزدیک محقق خواهد شد.

اهالی فرهنگ و هنر نیز با حضور خود در تمامی صحنه‌ها و جلوه‌ های مبارزه و معارضه، بارزترین شکل تعهد را به نمایش خواهند گذاشت. نقش هنرمندان در ترسیم این میدان در قالب ادب و هنر «مداد العلماء» است.

نمایش چهره کریه و زشتی رفتار غاصبان قدس از یک ‌طرف و مظلومیت ملت فلسطین و زیبایی مقاومت امت ابراهیمی از طرف دیگر، در آثار هنرمندان، نماد و نشان تعهد ایشان به فرمان امیر مؤمنان است که: «دشمن ستمگر و یاور ستمدیده باشید».

تجدید میثاق با رهبر کبیر انقلاب و مبدع این حرکت مقدس، جوهر این روز را با خط ایثار بر در و دیوار باور دنیا نقش خواهد زد، علی الخصوص در این برهه از زمان که انقلاب های منطقه، به هم ریختن اوضاع اقتصادی در غرب، اعتصابات و تجمعات گسترده مردم در سرزمین های اشغالی و از همه مهمتر بیداری اسلامی همه و همه باعث شده است که روز قدس امسال رنگ و بویی دیگر داشته باشد.

در همین راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن دعوت از مردم خداجوی استان گیلان به حضور هر چه با شکوه‌تر و پرشورتر در راهپیمایی روز قدس، اعلام می‌دارد: همراه با امت مسلمان با رهبر فرزانه انقلاب پیمان می‌بندیم تا رهایی قدس شریف از چنگال غاصبان و به اهتزاز درآمدن پرچم پرافتخار «لااله‌الاّالله» بر بلندای قبله اول مسلمین جهان همواره حامی مقاومت اسلامی بوده و تا نابودی غده سرطانی رژیم غاصب صهیونیستی از پای نخواهیم نشست.

پایان پیام/

نظر شما