شناسهٔ خبر: 62462721 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بیش از ۸ هزار تن کود اوره در ایلام توزیع شد

خبرگزاری صدا و سیما

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام گفت: تاکنون بیش از ۸ هزار و ۱۶۵ تن کود اوره به منظور کشت پاییزه توزیع شده است.

صاحب‌خبر -

سیامک بیگی اظهار کرد: با توجه به  نزدیک شدن به زمان کشت پاییزه کشاورزان، نسبت به استفاده از کود‌های شیمایی در افزایش بهره‌وری محصولات بیش از ۸ هزار تن کود اوره در ایلام توزیع شدخود اهتمام ویژه داشته باشند.  

وی افزود: از مهم‌ترین ویژگی‌های مصرف کود مناسب می‌توان به حاصلخیزی و بهره‌وری خاک، مقاومت گیاه در مقابل آفت‌ها و کیفیت محصول تولیدی اشاره کرد.  

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام تشریح کرد: یکی دیگر از ضروریات مصرف انواع کود‌های شیمیایی، افزایش تولید محصولات است و در این امر می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.  

بیگی تصریح کرد: عمده کود‌های مؤثر در کشت پاییزی شامل سولفات پتاسیم، کلرورپتاسیم، سولفات آمونیوم، فسفات آمونیوم و اوره هستند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.  

این مقام مسئول با اشاره به این‌که پرمصرف‌ترین کود "ازته" در دنیا کود اوره است، عنوان کرد: تأمین نیتروژن گیاهان و سرسبزی آنان، کمک به فرایند فتوسنتز از مهم‌ترین کاربرد‌های اصلی این کود به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: همچنین دی آمونیوم فسفات از دیگر کود‌های مؤثر در بهبود رشد رویشی، یکنواختی شکوفه‌ها، افزایش مقاومت در برابر سرما و افزایش تولید در محصولات زراعی و باغی است که در هر مرحله‌ای از رشد گیاهان می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام افزود: موجودی کود در انبار‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام کاملاً مطلوب بوده و هیچ‌گونه کمبودی از بابت تأمین و توزیع کود در استان ایلام نداریم.

وی توضیح داد: برای کشت پاییزه استان حدود ۲٠ هزار تن انواع کود پیش بینی می‌شود که تمامی این میزان تامین خواهد شد.  

بیگی گفت: توزیع کود اوره تاکنون بیش از  ۸ هزار و ۱۶۵ تن بوده است و مقدار کل توزیع انواع کود هم حدودا ۱۰ هزار تن است.

بیش از ۱۱ هزار تن انواع کود یارانه‌ای سه‌گانه کشت پاییزه، ذخیره سازی شده است.

نظر شما