شناسهٔ خبر: 61971618 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توزیع ۶۰ هزار تن کود شیمیایی در ایلام

خبرگزاری صدا و سیما

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام گفت: در سال جاری ۶۰ هزار تن کود شیمیایی در مناطق مختلف استان توزیع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ بیگی با اشاره به توزیع ۶۰ هزار تن کود شیمیایی در استان اظهار داشت: بر اساس اقدامات ترویجی سازمان جهاد کشاورزی استان و اجرای طرح‌هایی همچون کشت قراردادی گندم و طرح جهش تولید در دیمزار‌ها میزان مصرف کود‌های فسفاته و پتاسه افزایش یافته است.
 
وی با تاکید بر ضرورت مصرف متعادل کود‌های شیمیایی به منظور افزایش عملکرد در واحد سطح مزارع افزود: در سال گذشته شاهد جهش مناسبی در توزیع و مصرف کود‌های پایه فسفاته و پتاسه به همراه کود‌های ازته بودیم که در کنار سایر عوامل موثر در تولید، افزایش عملکرد و بهره وری بیشتر در تولید محصولات اساسی کشاورزی را در سال زراعی جاری به همراه داشته است.
 
سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه ۵۸ کارگزاری فعال شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در اقصی نقاط استان کار توزیع کود‌های شیمیایی را بر عهده داشته اند، عنوان کرد: در زمان حاضر توزیع کود‌های شیمیایی برای استفاده در کشت‌های بهاره و ذخیره سازی آن‌ها به منظور استفاده در کشت پاییزه استان در دست اقدام است.

 

<div id="video-display-embed-code_10038244"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3952784/10038244?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما