شناسهٔ خبر: 62439396 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

سخنگوی وزارت دفاع: سقوط شیء‌ ناشناس در گرگان مربوط به آزمایش‌های پهپادی و آفندی بود

پس از اعلام خبر سقوط شی ناشناس در گرگان منابع رسمی درباره ماهیت این شی و دلایل سقوط آن اظهارات متفاوت و ضد و نقیضی بیان کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، پیش از ظهر دوشنبه بر اثر سقوط یک شیء ناشناس در بلوار استاندارد گرگان، صدای مهیبی در شهر شنیده شد.

گزارش‌های اولیه حکایت از این دارد که در اثر موج انفجار سقوط ناشی این شیء شیشه منازل اطراف و اتومبیل‌های واقع در اطراف محل حادثه شکسته است.

فرمانده سپاه نینوا و فرمانده نیروی انتظامی گلستان در صحنه حضور پیدا کردند.

سید علی مهاجر معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستاندر گفت و گو با  ایرنا افزود: این پهپاد حوالی ساعت ۹ صبح ساقط شد و تکه های آن در مناطقی از شهر گرگان سقوط کرد.

وی شایعه ساقط شدن هشت فروند پهپاد را تکذیب کرد و گفت این تکه ها مربوط به یک پهپاد است .
معاون سیاسی ، امنیتی ، اجتماعی استاندار گلستان اظهار داشت: نیروهای نظامی و امنیتی مشغول بررسی ابعاد این حادثه هستند.
وی گفت: بر اثر سقوط این پهپاد در مناطق مسکونی دو شهروند مجروح شدند.

خبرگزاری فارس به نقل از منبع آگاه گفت: این حادثه در فرایند آزمایش موشک وزارت دفاع رخ داده است و اخبار منتشر شده درباره سقوط و یا ساقط کردن پهپاد صحت ندارد.

این منبع آگاه افزود: در فرایند آزمایش این موشک سرجنگی منحرف می شود و به محلی غیر از مکان معین شده برخورد می‌کند.

سر جنگی این موشک قابلیت چند تکه شدن  برای اصابت به اهداف مختلف را دارد که همین امر برداشت اشتباه و تلقی 8 انفجار را ایجاد کرده است.

تت این لحظه حادثه خوشبختانه تلفاتی نداشته است.

سخنگوی وزارت دفاع: سقوط شیء‌ ناشناس در گرگان مربوط به آزمایش‌های پهپادی و آفندی بود 

به گزارش تسنیم، سردار محمدرضا طلایی نیک سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره سقوط شی ناشناس در شهر گرگان در صبح امروز (27 شهریور)، اظهار داشت: در مناطق کویری داخل کشور، آزمایش‌های سامانه پهپادی و آفندی انجام می‌شود که در یکی از این آزمون‌های تحقیقاتی، یکی از سامانه‌ها دچار نقص و متلاشی شدن  شد که در اطراف شهر گرگان سقوط کرده است.

وی افزود: خوشبختانه این مسئله تلفات جانی نداشته و اگر خسارت مادی به هموطنان وارد شده باشد از طرف وزارت دفاع جبران می‌شود.

طلایی نیک با بیان اینکه تیم های امدادی و عملیاتی در حال جمع آوری قطعات فرودآمده هستند، گفت: ضمن تشکر از اهالی شریف گرگان انتظار داریم اگر قطعات باقی مانده‌ای را مشاهده کردند از دستکاری و جابجایی خودداری کنند تا تیم ها عملیاتی وظایف خود را در اسرع وقت به اتمام برسانند.

نظر شما