شناسهٔ خبر: 62422982 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همزمان با دهه پایانی صفر؛

استفاده ۱۰۹ هزار زائر سالمند و کم‌توان از خدمت صندلی چرخ‌دار و ماشین‌های زائربر

به همت بخش صندلی چرخ دار و زائربر حرم مطهر رضوی، بیش از ۱۰۹ هزار و ۲۰۰ زائر سالمند و کم‌توان در دهه پایانی ماه صفر در این آستان جابه‌جا شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، بخش صندلی چرخ دار و زائربر معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی با هدف تسهیل زیارت زائران سالمنداستفاده ۱۰۹ هزار زائر سالمند و کم‌توان از خدمت صندلی چرخ‌دار و ماشین‌های زائربر و کم‌توان در ایام پایانی ماه صفر با ۷۵ زائربر برقی در ۶ محور در اماکن متبرکه رضوی فعالیت داشت که در مجموع افزون بر ۳۶ هزار و ۴۶۰ زائر توسط این زائربر‌ها جابه‌جا شدند. 
 
همچنین با استفاده از ظرفیت صندلی‌های چرخدار حرم مطهر در مجموع بیش از ۷۲ هزار و ۷۴۰ زائر سالمند و کم‌توان در دهه آخر صفر در بارگاه ملکوتی رضوی جابه‌جا شدند. 
 
معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی با توجه به گسترش روزافزون فضا‌های اماکن متبرکه رضوی، طولانی شدن مسیر ورودی‌ها تا روضه منوره و به ویژه افزایش خیل عظیم زائران در دهه آخر صفر، نگاه ویژه‌ای به زائران سالمند و کم‌توان در راستای تسهیل زیارت آنان در این ایام داشت و بر تعداد صندلی‌های چرخ دار حرم مطهر افزود. 
 
در مجموع نزدیک به ۱۷۰۰ صندلی چرخ دار امانی و حدود ۷۰۰ صندلی چرخ دار خودخدمتی و گشت سیار در دهه پایانی صفر در اماکن متبرکه رضوی آماده خدمت بود که در سالروز شهادت امام رضا (ع) نیز همچنان خدمات‌رسانی آن‌ها ادامه دارد. 
 
ارائه خدمات در بخش صندلی چرخدار و زائربر حرم مطهر رضوی در ایام پایانی ماه صفر با حضور روزانه ۷۰۰ خادمیار استانی و ۴۰۰ خادمیار مشهدی به دوستداران خاندان عصمت و طهارت (ع) ارائه شد.

نظر شما