شناسهٔ خبر: 67566214 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیگیری مشکل کم آبی فصل تابستان در یزد/ ۱۵ حلقه چاه تجهیز و وارد مدار می‌شود

حمید رضا دهقان

نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن درمجلس شورای اسلامی، از پیگیری حل مشکل کم آبی فصل تابستان در یزد خبر داد.

صاحب‌خبر -

«محمدصالح جوکار» در نشست هم اندیشی بررسی مدیریت تامین، توزیع و پیشگیری از وقوع بحران آب یزد در فصل تابستان که با حضور مدیرعامل شرکت آبفا و مدیر عامل آب منطقه ای استان برگزار شد، گفت: امسال برای استان یزد تابستان سختی در حال سپری شدن است و با توجه به افزایش دمای هوا و مصرف آب با محدودیت منابع آبی روبه رو هستیم.

وی افزود: در سال‌های گذشته بر مبنای منابع آب استانی و آب انتقالی، توزیع و شبکه گذاری به مناطق مختلف صورت گرفته است و با توجه به اینکه ظرفیت جدید دیگری وارد استان نشده است، در حال حاضر مردم با مشکلاتی از جمله کمبود فشار و قطعی آب مواجه هستند.

نماینده مردم یزد در مجلس یادآور شد: این موضوع از طریق معاون وزیر پیگیری شد و ایشان قول مساعد داد تا شرایط برای آبگیری مخازن استان تسهیل شود.

«جلال علمدار» مدیر عامل آبفای استان نیز در این نشست به تجهیز ۱۵ حلقه چاه آب شرب در استان اشاره کرد و گفت: این اقدام حدود ۱۰۰ میلیارد تومان منابع لازم دارد که تامین منابع آن را دنبال می‌کنیم تا این تابستان آب مناسب برای پاسخگویی به نیاز مصرفی مردم تامین شود.

وی با بیان اینکه بخشی از آب استان از طریق ۷۰ حلقه چاه تامین می شود، افزود: ۱۵۵ حلقه چاه اضطراری در سطح استان مورد بررسی کیفی قرار گرفت که از این تعداد کیفیت آب ۵۶ حلقه چاه تایید شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آبفا، علمدار به مصرف بیش از ۲۵ میلیون متر مکعب آب در کولرهای آبی در تابستان اشاره کرد و ادامه داد: ناپایداری شبکه برق، گرمای هوا و همچنین مصرف زیاد آب با گسترش و مهاجرپذیری استان که موجب عدم تعادل تولید و مصرف آب شده است را از جمله دلایل کمبود آب در استان عنوان کرد.

انتهای پیام

نظر شما