شناسهٔ خبر: 6239794 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راهپیمایی روز قدس ابهت و عظمت امت اسلام را به نمایش می گذارد

زاهدان - ایرنا - قدس متعلق به همه مسلمانان در سرتاسر این پهنای گیتی بوده و امت اسلامی با شرکت در آیین راهپمایی روز جهانی قدس عظمت و ابهت شان را به نمایش می گذارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روزی است که مومنان روزه دار عالم احساس تکلیف نموده و یکپارچگی و همبستگی، همدلی و همزبانی خود را به اثبات می رسانند.

سرزمین پاک بیت المقدس و قبله نخست مسلمانان بعنوان مکان معراج در بیش از شش دهه اخیر مورد آماج حملات وحشیانه دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمانان قرار گرفته و عزت، شرف و انسانیت امت اسلامی با تجاوز صهیونیستهای جهانخوار به جان، مال، ناموس و آبروی فلسطینیان لگدمال شده است.

امام جمعه شهرستان خاش گفت: شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس یک وظیفه و تکلیف شرعی محسوب شده و همگان با شور و حال قابل وصفی در این عرصه حضور پیدا می کنند.

حجت الاسلام محمدحسین میری به خبرنگار ایرنا افزود: قدس به همه مسلمانان تعلق دارد و این تعلق خاطر وظیفه عموم مسلمانان را برای اعاده حیثیت و نمایش شکوه و عظمت اسلام سنگین تر می کند.

وی اظهار داشت: مومنان روزه دار با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس نابوی اسراییل را فریاد می زنند و ابهت خود را به رخ جهانیان می کشند.

امام جمعه خاش با اشاره به اینکه روز جهانی قدس یادگاری ارزشمند امام امت است گفت: همه مسلمانان با حفظ وحدت و یکپارچگی در راهپیمایی روز جهانی قدس با شکوه حضور خواهند داشت.



** امام خمینی یادگار بزرگی برای آزادی خواهان به ارمغان گذاشت



امام جمعه مسجد جامع توحیدیه اهل سنت خاش اظهار داشت: راهپیمایی روز جهانی قدس هدف و آرمان بزرگ امام خمینی ره بود که تلاش برای گرفتن حقوق مظلومان را از خود به یادگار گذاشتند و درس بزرگی به تمام آزادخواهان دادند.

مولوی محمدعلی شهنوازی ادامه داد: آزادی قدس شریف هدف بزرگی بود که امام خمینی(ره) نهال آن را بر زمین نشاندند.

وی با اشاره به اینکه قدس متعلق به مسلمانان است گفت: به تعبیر زیبای امام راحل ره اگر دولت های اسلامی و مسلمانان هر کدام یک سطل آب بریزند اسرائیل را سیل خواهد برد و نابود می شود.

امام جمعه اهل سنت خاش تصریح کرد: توصیه ما نیز همین است که هر فرد از امت اسلامی که آرمان آزادی قدس شریف را در دل دارد در روز جهانی قدس برای تجلی وحدت و یکپارچگی و برای آزادی قدس در راهپیمایی روز جمعه حضور یابد.



**

فرماندار شهرستان خاش نیز بیان کرد: قشرهای مختلف مومنان روزه دار اعم شیعه و سنی در این شهرستان آماده شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس هستند.

محمداکبر چاکرزهی افزود: همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان حضور مردم در راهپیمایی روز قدس تن مستکبران را به لرزه می اندازد.

وی اظهار داشت: مردم ایران همواره با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس ثابت کرده اند که سیاست و دیانت را در کنار هم دارند و حضور مردم در راهپیمایی امسال نیز سبب ایجاد دلگرمی در قلب ملت فلسطین و ترس در جبهه صهیونیست ها می شود.



**

مدیران و مدرسان حوزه های علمیه اهل سنت شهرستان خاش نیز در بیانیه ای از اقشار مختلف مردم در کشورهای اسلامی و ملت بزرگ ایران بویژه مردم شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان و مومنان روزه دار خاش در خواست کردند تا در راهپیمایی روز قدس با حضور گسترده و پرشور حمایت و همبستگی خود را با فلسطینیان مظلوم اعلام کنند و با فریادهای مرگ بر اسراییل، تنفر و انزجار خود را از جنایتهای رژیم اشغالگر قدس ابراز دارند.

دراین بیانیه تصریح شده است: روز جهانی قدس روز همه مسلمانان و اسلام و اعلام انزجار عمومی علیه استکبار به عنوان یک تکلیف الهی و اعتقادی است و حضور یکپارچه مردم در این روز نمایان گر وحدت ملی و انسجام درونی نظام و تجدید پیمانی دوباره با مقام معظم رهبری خواهد بود.

این بیانیه می افزاید: حمایت ها و اعلام همبستگی امت اسلامی در سرتاسر این جهان پهناور برگ برنده ای برای مردم فلسطین و مقاومت آنان در مقابل رژیم اشغالگر قدس محسوب می شود.

دفاتر امامان جمعه شیعه و سنی، فرماندار، نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، مدیران و مدرسان حوزه های علمیه اهل سنت، شوراهای اسلامی شهر و روستا، کارکنان ادارات و نهادها، شهرداران خاش و نوک آباد، بخشداران، جامعه اصناف و بازاریان، ورزشکاران، فرهنگیان و دانشگاهیان، خانواده های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران،سران قبائل و طوایف و معتمدان شهرستان خاش در بیانیه هایی جداگانه آمادگی خود را برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، آیین باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان خاش از ساعت 9 صبح روز جمعه از چهار راه راهنمایی و رانندگی (مرکزشهر) تا میعادگاه نماز جمعه ˈحسینیه صاحب الزمان (عج)ˈ و نیز در بخشهای نوک آباد و ایرندگان خاش نیز برگزار می شود.

خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان وبلوچستان واقع شده است.

7310 / 6081

نظر شما