شناسهٔ خبر: 62377274 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

هشدار زرد هواشناسی به این استان‌ها/ مسافران این توصیه‌ها را جدی بگیرند

صدا و سیما نوشت: سازمان هواشناسی با پیش بینی تداوم فعالیت سامانه بارشی از ۲۲ تا ۲۶ شهریور، برای برخی استان‌ها هشدار سطح زرد صادر کرد.

صاحب‌خبر -

از چهارشنبه هفته کنونی تا یک‌شنبه هفته آتی، در برخی مناطق کشور رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و بارش تگرگ رخ خواهد داد.

این مناطق عبارتند از:

چهارشنبه: آذربایجان های غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، نیمه غربی مازندران، ارتفاعات در جنوب غرب کرمان، هرمزگان و جنوب و شرق فارس
پنج‌شنبه: گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات در جنوب غرب کرمان، هرمزگان و جنوب و شرق فارس
جمعه: گیلان، گلستان، مازندران و ارتفاعات در شمال و شرق هرمزگان
شنبه: ارتفاعات در شرق مازندران، گلستان و شرق و شمال هرمزگان
یک‌شنبه: گیلان، مازندران، گلستان، شرق اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی و ارتفاعات در شرق و شمال هرمزگان

بر این اساس لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، ایراد خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهن‌سال و وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی دور از ذهن نیست. خودداری از برپا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و اجتناب از توقف خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، در نظر داشتن احتیاط هنگام عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سفرهای بین شهری و برون شهری به ویژه در عبور از گردنه‌های کوهستانی و فعالیت‌های کوه‌نوردی از توصیه‌های مهم به هموطنان است.

همچنین لازم است عشایر هنگام جابجایی احتیاط ورزند؛ دستگاه‌های اجرایی و امدادی در آمادگی باشند؛ دهانه پل‌ها پاک‌سازی و کانال‌ها و آب‌روها لایروبی شوند و در فعالیت‌های کشاورزی محدودیت صورت گیرد.

۴۷۲۳۶

نظر شما