شناسهٔ خبر: 62334618 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

روایتی شنیدنی از نفوذ به موساد در گفتگوی خبری

نمایش رادیویی مظنونین همیشگی درباره نفوذ به سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی (موساد) است، داستان این نمایش رادیویی بر اساس رمان ۴ جلدی خانه عنکبوت نوشته شده است و از پر فروش‌ترین کتاب‌ها در جهان عرب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای فرید قبادی بازیگر تئاتر، تلویزیون و رادیو و بازیگر این نمایش در گفتگو با شبکه خبر در خصوص نقش خود در این نمایش رادیویی گفت: من نقش رافت علی الحجان را برعهده دارم که جاسوسی با اسم‌های مختلف است، یک شهروند مصری است که برحسب اتفاقاتی که می‌افتد و برای به دست آوردن اطلاعات وارد اسرائیل می‌شود و در تل آویو نفوذ می‌کند بین مقامات مهم رژیم صهیونیستی و خیلی اطلاعات مهم و جالب و جذابی را در روز‌های حساسی به مصر منتقل می‌کند.

روایتی شنیدنی از نفوذ به موساد در گفتگوی خبری

آقای قبادی افزود: من در رادیوبازیگر مهمان هستم و جای دوستان رادیو که حدود ۱۷ نفر در این نمایش رادیویی بازی می‌کردند، در اینجا خالی است، و من به لطف و دعوت آقای فریدون محرابی کارگردان این نمایش در خدمت این برنامه بودم.
وی ادامه داد: برای نزدیک شدن به این نقش‌ها که مبتنی بر آثار نمایشی و رمان‌های خارجی است، خیلی سخت است این جور نقش‌ها را بازی کردن و بازیگر مجبور است برای بازی کردن این جور نقش‌ها از قوه تخیلش بیشتر استفاده کند.
وی در خصوص این که کدام کار سخت‌تر است؟ نمایش رادیویی یا تئاتر؟ هم گفت: هر کدام از کار‌ها ویژگی‌ها و سختی‌های خودش را دارد و نمی‌شود موردی را برمورد دیگر برتری داد، یا گفت سخت‌تر است، ما در رادیو با پدیده‌ای به اسم میکروفن مواجه هستیم که همان کارکرد لنز و دوربین را در سینما و تلویزیون دارد، ولی خوب حساس‌تر و سخت‌تر شاید به نوعی، چون دوربین و لنز یک مدیری به اسم مدیر فیلمبرداری دارد که کار را کنترل می‌کند و در واقع با بازیگر هماهنگ است، ولی در رادیو شما هستی و یک میکروفن در رادیو که واقعا کار سختی است تئاتر و سینما هم سختی‌های خودشانرا دارند و تجربه بازیگر است که کمک می‌کند با سختی‌های کار کنار بیایند.
وی در خصوص انتقال تجربه به دیگران هم افزود: تکنیک دارد، یعنی فقط این نیست که یک سری نکات را تیتر وار گفت، باید حتما همان طور که در خصوص بازیگری باید آموزش دید در حوزه نمایش رادیویی هم به صرف این که یک بازیگر باشی کافی نیست، باید حتما در زمینه تکنیک‌های رادیویی تخصص داشت.

                                                                                               
<div id="video-display-embed-code_10120775"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3973570/10120775?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما