شناسهٔ خبر: 62275032 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تبدیل خروجی اجلاس تهران به سند پشتیبان سازمان ملل متحد

رئیس مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیست: خروجی اجلاس بین‌المللی تهران در زمینه مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار، تبدیل به سند پشتیبان سازمان ملل متحد خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیستتبدیل خروجی اجلاس تهران به سند پشتیبان سازمان ملل متحد درباره میزبانی ایران از اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار گفت: از آنجا که نشست منطقه‌ای سال گذشته در تهران نتایج مثبتی داشت، سازمان ملل متحد از جمهوری اسلامی ایران خواست که اجلاس را در سطح بین‌المللی برگزار کند.

سید حسین موسوی‌فر ادامه داد: طبق قطعنامه سازمان ملل متحد که با رأیی نزدیک به اجماع به تصویب رسید، بنا شد که ایران از تمام کشورهای عضو سازمان ملل متحد با پشتیبانی این سازمان برای شرکت در اجلاس اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه گرد و غبار دعوت کند.

وی افزود: اجلاس امسال یک اجلاس فنی و تخصصی در مورد گرد و غبار است و پیش بینی می شود ۱۴ آژانس زیرمجموعه سازمان ملل متحد که در بخش‌های مختلف با موضوع گرد و غبار و یا آثار آن مرتبط هستند، در این اجلاس شرکت کنند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: معاون دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این اجلاس حاضر است و شخص آقای گوترش، دبیرکل سازمان نیز پیامی ویدیویی برای اجلاس فرستاده است.

موسوی‌فر یادآور شد: سازمان ملل از خروجی این اجلاس حمایت می‌کند و این خروجی قطعاً به عنوان سند پشتیبانی مباحث مربوط به گرد و غبار در سازمان ملل متحد قرار خواهد گرفت که خواسته مجمع عمومی سازمان ملل متحد است.
وی خاطرنشان کرد: اینکه خروجی این اجلاس بعدها به قطعنامه مجمع عمومی و یا سندی الزام‌آور مانند کنوانسیون تبدیل شود، مسیری زمان‌بر است که آغاز آن اجلاس منطقه‌ای سال گذشته بود و به طور حتم سازمان ملل متحد با محوریت ایران، ادامه مسیر را پیگیری می‌کند.

 

 

نظر شما