شناسهٔ خبر: 62259785 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خبر‌های خوش رئیس جمهور در دیدار با نخبگان خراسان جنوبی

تبدیل وضعیت ایثارگران، خام فروشی معادن، مالیات اصناف و کمبود ناوگان هوایی از جمله درخواست‌ها و دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با آقای رئیسی بود که وی برای آن‌ها خبر‌های خوشی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس جمهور در دیدار با نخبگان خراسان جنوبی، اربعین را خار چشم دشمنان و امیدواری امت حزب الله دانست وخبر‌های خوش رئیس جمهور در دیدار با نخبگان خراسان جنوبی گفت:از دولتمردان عراقی که در تسهیل شرایط زائران تلاش کردند و مردم عراق که سخاوتمندانه تلاش کردند، تشکر می‌کنم.

آقای رئیسی در ادامه با بیان اینکه امروز وظیفه همه افرادی که صاحب سخن و صاحب قلم هستند به روز کردن اطلاعات و جهاد تبیین است گفت: باید با جهاد تبیین درست گره‌های ذهنی امروز مردم بویژه جوانان گشوده شود تا افراد جامعه احساس کنند با دلی محکم و استوار در مسیر ترسیم شده حرکت می‌کند.

وی وجود بیش از ٢٠٠ مجموعه علم و فناوری و دانش بنیان در خراسان جنوبی را مایه خوشحالی دانست و افزود: باید شرکت‌های دانش بنیان به لحاظ کمی و کیفی افزایش پیدا کند و پیشران بودن این شرکت‌ها بسیار در توسعه کشور تاثیر گذار خواهد بود.

رئیس جمهور افزود: امروز ۴٠٠ هزار نفر در کشور با شرکت‌های دانش بنیان ارتباط دارند.

آقای رئیسی گفت:امسال موضوع بورسیه صنعتی را برای ظاهر شدن نتیجه دانشجویان در صنعت آغاز کردیم که با بخش‌های مختلف کاری دانشگاه ارتباط عملیاتی پیدا می‌کند.

وی درخصوص دغدغه اساتید دانشگاه پیام نورگفت: اساتید سرمایه‌های کشور هستند و ما هم شأن آن‌ها را مورد توجه داریم و این اساتید جذب سایر دانشگاه‌ها خواهند شد.

رئیس جمهور افزود: برای احداث خوابگاه‌های دانشجویی متأهلین استان‌ها برای اساتیدی که زمین را خود دانشگاه تأمین کند، تسهیلات قابل پرداخت است.

تبدیل وضعیت ایثارگران دیگر موضوعی بود که آقای رئیسی به آن اشاره کرد و گفت: در این خصوص اقدامات خوبی در این دولت آغاز شده و عدد قابل توجه و بی سابقه‌ای است.

وی درخصوص دغدغه اصناف برای مالیات هم گفت: باید اساس اخذ مالیات اعتماد به اصناف باشد و به تمام اصناف و اظهار آن‌ها اعتماد کرد.

رئیس جمهور با اشاره به شعار امسال رهبر معظم انقلاب، مهار تورم را در سایه رشد تولید دانست و افزود: مهار تورم با رکود پسندیده نیست و ما این راه را دنبال نمی‌کنیم و بایدعقب ماندگی‌ها را با کار جهادی جبران کرد.

آقای رئیسی با تاکید برورود بخش خصوصی به حوزه معدن گفت: معادن خراسان جنوبی نباید خام فروشی شود و باید تمام تلاش برای فرآوری و ارزش افزوده باشد، دولت باید پای بخش خصوصی را به بخش معادن باز کند.

وی مرز مشترک با افغانستان را فرصت برای هر دو طرف دانست و افزود: فعال شدن بازارچه‌های مرزی یک فرصت است که استاندار و مسئولان این موضوع را دنبال کنند و باید موانعی که نمی‌خواهد با افغانستان داد و ستد شود برطرف شود.

رئیس دولت سیزدهم درخصوص مشکل کمبود ناوگان هوایی در استان گفت:برای ناوگان هوایی خراسان جنوبی بخش خصوصی باید سرمایه گذاری کند و دولت هم آمادگی برای حمایت دارد، وزارت راه و شهرسازی با همکاری بخش خصوصی این کار را فعال کند تا مشکل پرواز‌های استان، اساسی حل شود.

آقای رئیسی افزود: دولت قرار است طرح‌های نیمه تمام را تمام کند، به اسم هر کسی باشد مهم نیست، این‌ها در سبد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و مهم آن است که طرح‌ها که ناتمام بودن آن مردم را رنج می‌دهد به اتمام برسد.

وی همچنین با اشاره به اینکه توجه به زن و خانواده مسئله محوری است گفت: خوشبختانه در استان آمار جرایم نسبت به استان‌های دیگر پایین است و این نشان از دینداری مردم این خطه است.

رئیس دولت سیزدهم همچنین بر ایجاد فضای مناسب برای بانوان در جای جای استان تاکید کرد و گفت: باید زمینه رشد برای بانوان فراهم شود.

وی همچنین بر مسئله حق مالکانه معادن و مالیات مازاد اشاره کرد و گفت: با ایجاد صندوق توسعه و پیشرفت این دغدغه رفع خواهد شد. اگر صندوق توسعه و پیشرفت اجرایی شود دست استان‌ها باز می‌شود.

رئیس جمهور با تاکید بر توجه ویژه به حقوق کارگران گفت: شرکت یا واحدی مربوط به دستگاه‌های اداری کشور و یا مرتبط با ادارات دولتی، کمبود اعتبارات را نباید سر کارگر خراب کند و کارگر یک روز هم نباید حقوق او عقب بیفتد و باید کمبود اعتبار از جا‌های دیگر تأمین شود.

آقای رئیسی افزود: توصیه رهبری به همه مسئولان ارتباط با همه مردم و دانشجویان است و ارتباط با دانشگاه به ما امکان می‌دهد که از ذهن‌های بیشتری استفاده کنیم و نقد‌ها باعث گره گشایی و اصلاح امور می‌شود.

رتبه بندی معلمان محور دیگر سخنان رئیس جمهور بود که در این خصوص گفت: این طرح ۱۱ سال عقب افتاد تا اینکه با همکاری مجلس در سال اول دولت اجرا کردیم و با عجله کار انجام شد، اما اعتراضات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: رتبه بندی معلمان صرفه‌ای مربوط به حقوق این قشر نیست بلکه مقدمه‌ای برای حفظ شان و منزلت آنان است.
آقای رئیسی با اشاره به اینکه هر جا با مردم پیش رفتیم کار انجام شده است گفت: دولت سه اصل هدایت، حمایت و نظارت را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی امسال به درصد قابل توجهی رسیده است گفت: کار‌های بزرگی در کشور در حال انجام است و تجهیزات پزشکی در جای جای کشور در حال ساخت است.

در ابتدای این مراسم جمعی از نخبگان استان در خصوص مشکلات و خواسته‌های قشر خود سخنانی  کردند.

تبدیل وضعیت و تامین مسکن ایثارگران، کمبود ناوگان هوایی، تسریع در طرح راه آهن، نبود صنایع تبدیلی، کمبود نقدینگی، بازگشت مالیات به استان، پررنگ شدن نقش بانوان در جامعه، جلوگیری از خام فروشی معادن، کمبود اعتبارات فرهنگی از مهمترین مشکلات و خواسته‌های این افراد در این جلسه بود.

نظر شما