شناسهٔ خبر: 62190468 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ادامه وضعیت مبهم ژیمناستیک ایران در آستانه بازی‌های آسیایی

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

 

 

تلاش دیرهنگام مسئولان برای حل مشکل ژیمناستیک هنوز نتیجه مثبتی در پی نداشته است! در حالی که انتظار می‌رفت آقایان اقدام به برگزاری دوباره انتخابات کنند (براساس گفته‌های مناف هاشمی)، تنها کار انجام شده برای حل مشکلات این رشته برگزاری جلسه با اینچه‌درگاهی رئیس سابق و عابد حقدادی رئیس کنونی بود که راه به جایی نبرد.
فدراسیون جهانی بار‌ها تأکید کرده که انتخابات فدراسیون ژیمناستیک ایران را به رسمیت نمی‌شناسد و اینچه‌درگاهی را به عنوان رئیس قبول دارد. با این وجود به جای حل اساسی مشکل، دبیر کمیته ملی المپیک در آخرین اظهارات خود تأکید کرد در صورت عدم حل مشکل، ژیمناستیک اعزامی به بازی‌های آسیایی نخواهد داشت. رضا خیرخواه، مربی تیم ملی ژیمناستیک ایران در گفتگو با فارس تأکید کرد اظهارنظر اخیر شوک بزرگی به ملی‌پوشان وارد کرده است: «مسئولان صورت‌مسئله را پاک نکنند. اینکه اعزام نکنند، آیا وضعیت درست می‌شود؟ ورزشکاران ما زحمت کشیدند و کار کردند تا برای چنین روزی آماده شوند. از وزیر جدید خواهش می‌کنم رسیدگی کند. جمع کردن تیم واقعاً سخت بود. اگر همین امروز تکلیف تیم را مشخص کنند بچه‌ها مدال می‌گیرند. ما الان که می‌توانیم مدال بگیریم، فریادرس نداریم.»
توئیت اخیر عابد حقدادی، اما می‌تواند روزنه امیدی باشد. رئیس فدراسیون ژیمناستیک در صفحه شخصی خود نوشته است: «باید در حل مشکلات ورزش پیشقدم بود. از هر تصمیمی که به حل مسائل مختلف از جمله حضور مقتدرانه در بازی‌های آسیایی و رویداد‌ها منجر شود، استقبال می‌کنم. طلبکار نیستم و همواره بدهکار جامعه ورزش بوده و هستم. از هیچ کوششی دریغ نکرده و نخواهم کرد، کمااینکه در ظاهر به ضرر این کمترین باشد.» این اظهارنظر را می‌توان به استعفای احتمالی او تعبیر کرد. هرچند که استعفای حقدادی به تنهایی کارساز نیست اگر وزارت ورزش حاضر به برگزاری انتخابات جدید، آن‌هم با رعایت اصولی قانونی نشود.

برچسب‌ها:

نظر شما