شناسهٔ خبر: 62123662 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خدمت‌رسانی دستگاه پت‌اسکن؛

۷۰ درصد مراجعه کنندگان از خارج استان بوشهر بودند

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی بوشهر گفت: ۷۰ درصد بیمارانی که از دستگاه تصویربرداری پزشکی پت‌اسکن استفاده کرده‌اند از خارج استان بوده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، دکتر مجید اسدی افزود: از زمان راه‌اندازی دستگاه تصویربرداری پت‌اسکن در استان بوشهر تاکنون بیش از ۵۰۰ بیمار در زمینه‌های سرطان، قلب و عروق، مغز و اعصاب و بیماری‌های التهابی این خدمت را دریافت کرده‌اند که بیش از ۷۰ درصد این بیماران از خارج استان مراجعه کرده‌اند.
 
او ادامه داد: تصویربرداری پت‌اسکن از پیشرفته‌ترین روش‌های تصویربرداری پزشکی است که با تشخیص دقیق بیماری‌ها زمینه‌ساز درمان هدفمند و موفق در راستای پزشکی فرا دقیق است.
 
اسدی گفت: بوشهر به‌عنوان دارنده دومین دستگاه پت اسکن در نیمه جنوبی کشور از سال گذشته این خدمت  را به بیماران نیازمند ارائه می‌دهد.
 
رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی بوشهر  عنوان کرد: مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی و ترانوستیکس بوشهر علاوه بر به‌کارگیری رادیو دارو ۱۸F-FDG (رادیو داروی معمول) به‌عنوان جامع‌ترین مرکز، از دیگر رادیو دارو‌های پت اسکن مانند ۶۸Ga-Pentixafor، ۶۸Ga-DOTATATE، ۶۸Ga-PSMA، ۶۸Ga-DOTATATE نیز برای تصویربرداری استفاده می‌کند.
 
 

نظر شما