شناسهٔ خبر: 62102684 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

مخالفت کارگران با واگذاری دوباره تراورس به بخش خصوصی

صاحب‌خبر -

شماری از کارگران پیمانی خطوط ابنیه فنی راه‌آهن کشور مخالفت خود را با واگذاری دوباره شرکت ابنیه فنی تراورس به بخش خصوصی اعلام کردند.

این کارگران به ایلنا گفتند: شرکت خدمات خط و ابنیه تراروس در نیمه دوم دهه ۸۰ طبق اصل ۴۴ قانون اساسی به گروه امیرمنصور آریا از طریق شرکت آهن و فولاد لوشان واگذار شد. پس از اعدام مالک اصلی گروه آریا، مشکلات بسیاری برای شرکت‌های زیرمجموعه این گروه ازجمله تراورس ایجاد شد که در نتیجه آن حدود ۷ هزار کارگر شاغل در مجموعه ابنیه فنی تراورس با مشکلات زیادی در زمینه امینت شغلی و دریافت حقوق مواجه شدند. البته در اسفند ماه سال ۹۸، رئیس وقت قوه قضاییه دستور پیگیری وضعیت سهام این شرکت را به‌صورت مستقیم و ویژه به معاون خود صادر کرد که در نهایت نهم آذر ماه سال ۹۹ دادگاه تجدیدنظر رای به واگذاری مجدد شرکت تراورس به راه‌آهن داد.

کارگران این واحد خدماتی با بیان اینکه در حال حاضر نگرانی ما قرار گرفتن دوباره شرکت تراورس در لیست واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی بعد از حدودا 10 سال تجربه ناموفق است، افزوند: شرکت «خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن» یکی از بنگاه‌های خیلی بزرگ و کلان است که ۱۰۰درصد سهام آن متعلق به راه‌آهن وابسته به وزارت راه و شهرسازی است. آنها افزودند: متاسفانه در طول 10 سال تجربه ناموفقی که با پیمانکار تراورس همکاری داشته‌ایم، این شرکت به تعهدات خود در قبال کارگران عمل نکرده و درنتیجه کارگران با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده‌اند. کارگران تصریح کردند: طی چند سال گذشته تمام تلاش خود را برای نگهداری مدیریت بخش دولتی به کار گرفته‌ایم تا امنیت شغلی و معیشت‌مان تامین شود اما به یک‌باره با اخباری که اخیرا شنیده‌ایم امیدمان از دست رفت. در رسیدگی به این موضوع مهم، روز یکشنبه (۵ شهریور ماه) شاهد مراجعه تعدادی از کارگران برخی نواحی مختلف ریلی در مقابل ساختمان وزارت اقتصاد در تهران بودیم و هنوز هم این پیگیری‌ها ادامه دارد.

این کارگران با بیان اینکه شرکت پیمانکاری تراورس هر ماه حقوق کارگران را با تاخیر چند ماهه و به‌صورت ناقص پرداخت می‌کرد، افزودند: ما در زمینه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی و نیز دریافت برخی مزایای قانونی و عرفی دیگر نیز دچار مشکل بودیم. کارگران در پایان گفتند: امیدواریم همچنان با حمایت مسئولان به ویژه قوه قضاییه، شرکت تراوس از لیست واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی خارج شود تا بدین ترتیب نگرانی حدود ۷ هزار کارگر ابنیه فنی تراورس در ارتباط با این تصمیم عجولانه و غیرکارشناسی برطرف شود.

 

نظر شما