شناسهٔ خبر: 62101797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون وزیر نیرو: شبکه ملی بازار آب در کشور شکل می‌گیرد

معاون وزیر نیرو از برنامه‌ریزی این وزارتخانه برای تشکیل شبکه ملی بازار آب در کشور خبر داد و گفت: در دولت آیت‌الله رئیسی تا پایان سال قبل تعداد شرکت‌های فعال دانش‌بنیان در حوزه آب و برقبه بیش از ۱۰۰۰ مورد رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، مریم کارگر نجفی  عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما در وزارت نیرو به دنبال این هستیم که با فراهم کردن یک بستر و فضای رقابتی تحت عنوان بازار آب، بتوانیم منابع حاصل از بهره‌وری و صرفه‌جویی اب را به خود کشاورزان بازگردانیم.

وی افزود: هدف از تشکیل بازار اب این است که کشاورز این امکان را داشته باشد در صورت صرفه‌جویی ناشی از افزایش بهره‌وری آب کشاورزی، میزان مازاد بر آب مصرفی خود را به صورت رقابتی و با قیمت مناسب برای مصارف دیگر به فروش برساند.

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری ارتباطات وزارت نیرو اضافه کرد: کشاورزان در اجرای طرح بازار آب باید بتوانند روش‌های نوینی اعمال کرده و با حفظ میزان تولیدی سال‌های قبل، در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و صرفه‌جویی حاصله را در بازار به قیمت عادلانه بفروشند.

کارگر نجفی عنوان کرد: منافع ناشی از اجرای این طرح در بخش تخصیص آب نیز به تولید و بخش‌های تولیدی دیگر اختصاص می‌یابد.

وی گفت: در این حوزه هم کشاورز منفعت می‌برد و هم آب موردنیاز صنعت (بدون فشار بیشتر به منابه آب زیرزمینی)  تأمین می‌شود و هم منافع آن به خود استان باز می‌گردد و ایجاد اشتغال در کشور مهم‌ترین منفعت اجرای طرح بازار آب است.

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری ارتباطات وزارت نیرو با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در حوزه آب و برق حدود 30 تا 40 درصد در مجموعه وزارت نیرو افزایش یافته است.

کارگر نجفی گفت: وزارت نیرو برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در آیین‌نامه "حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان" خود، تنها دستگاهی است که علاوه بر بندهای مختلف حمایتی که از طریق تسهیل در امور در قالب آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌ها صورت می‌گیرد؛ بندهای مرتبط با حمایت مالی در قالب اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان

وی اضافه کرد: تا پایان سال گذشته تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال کشور در حوزه آب و برق به بیش از یک هزار مورد رسید.

انتهای پیام/363/

 

نظر شما