شناسهٔ خبر: 62055565 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جریمه سنگین در انتظار دارندگان مواد مخدر و دارو‌های ممنوعه در مراسم اربعین

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از برخورد پلیس با حمل کنندگان مواد مخدر و دارو‌های ممنوعه در مراسم پیاده روی اربعین خبر داد.

صاحب‌خبر -
جریمه سنگین در انتظار حمل کنندگان مواد مخدر و دارو‌های ممنوعه در مراسم اربعینبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار کاکاوند گفت: کارکنان پلیس مبارزه با مواد مخدر در تمامی فرودگاه‌های کشور و پایانه‌ها و مرز‌های خروجی کشور حضور دارند و با بهره گیری از تجهیزات فنی پیشرفته، دستگاه‌ها و سگ‌های مواد یاب و نیز چهره زنی و رصد و بازرسی وسایل همراه زائران از خروج مواد مخدر جلوگیری می‌نمایند.
 
وی افزود: اگر از زائری مواد مخدر یا روانگردان به هر میزان کشف شود ضمن جلوگیری از ادامه سفر و توقیف گذرنامه فرد خاطی، در مرحله اول به مدت ۱ تا ۵ سال و در مرحله دوم ۵ تا ۱۵ سال از کشور ممنوع الخروج می‌شود و بر اساس قانون مبارزه با مواد مخدر کشور عراق، هرکس در حوزه مواد مخدر سنتی و صنعتی اعم از خرید، فروش، مصرف و ... دستگیر شود مجازات خواهد شد و جزای آن از ۱ تا ۳ سال حبس و جریمه نقدی آن از ۱۵ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان خواهد بود.
 
سردار کاکاوند گفت: حمل دارو نظیر قرص، شربت و آمپول که حاوی کدئین و یا مواد مخدر و دارو‌های بیماری صرع و سرطان و ... که به نوعی حاوی مقادیری مواد مخدر بوده، بر اساس قوانین کشور عراق جرم محسوب شده و در صورت کشف، ضمن ممانعت از ادامه سفر زائر، برای وی پرونده قضائی تشکیل و جهت تحمل حبس و جزای نقدی به مراجع قضائی معرفی می‌شود.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا به زائران توصیه کرد: از حمل و نگهداری دارو‌های گیاهی مانند شیرین بیان، قره قروت و... که از لحاظ ساختاری شباهت زیادی به مواد مخدر دارد و به دلیل عدم مصرف ممکن است برای ماموران کشور عراق ناشناخته باشد، خودداری نمایند.

نظر شما