شناسهٔ خبر: 61995524 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای طرح الگویی سایبان باغ‌ها در کازرون

طرح الگویی احداث سایبان باغ‌ها در یک انارستان تجاری واندرفول در شهرستان کازرون اجرا شد.

صاحب‌خبر -

اجرای طرح الگویی سایبان باغ‌ها در کازرونبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: ساخت سایبان باغ انار برای اولین بار در این شهرستان کازرون با همراهی جهاد کشاورزی و شخص باغدار در سطح ۴۰۰ متر مربع اجرا شده است.
به گفته وی؛ این سایبان با پایه‌های فلزی و پوشش توری با تراکم ۵۰ درصد طراحی و با استفاده از کمک‌های اعتباری از محل اعتبارات اصلاح و نوسازی باغات و مشارکت باغدار ساخته شده است.
رشیدی با بیان اینکه رقم واندرفول یکی از ارقام تجاری و صادراتی انار است، اضافه کرد: انار یکی از سه محصول عمده باغی شهرستان کازرون است که سالانه به دلیل شدت تابش نور خورشید درصد زیادی از محصول دچار آفتاب سوختگی، دانه سفیدی و افت کیفیت و در نتیجه کاهش در آمد می‌شود.
وی افزود: یکی از راهکار‌های کنترل شدت تابش نور خورشید و کاهش دما ساخت سایبان بر روی درختان است که یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی به شمار می‌آید.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه سایبان‌ها موجب تعدیل شدت نور، کاهش دما، صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری در مصرف آب می‌شوند، گفت: این طرح منجر به بهبود رشد رویشی درخت، جلوگیری از هجوم آفات، جلوگیری از آفتاب سوختگی، افزایش راندمان و کیفیت محصول و کاهش میوه‌های درجه دو و سه و قطعا منجر به افزایش درآمد می‌شود.

نظر شما