شناسهٔ خبر: 61973182 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

پیشتازی ۴۶ درصدی ترامپ در برابر دیس ان تیس

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد دونالد ترامپ با ۴۶ درصد از رقیب اصلی خود ران دیس ان تیس در بین جمهوری خواهان پیش است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج نظرسنجی های جدید که در سطح ملی از بین رای دهندگان جمهوری خواه انجام شده، دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا به رغم پرونده های کیفری متعدد، با 46 درصد از اصلی ترین رقیب خود در حزب جمهوری خواه، ران دیسانتیس، پیش است.

 براساس نتایج این نظرسنجی که توسط شبکه سی بی اس انجام شده، دونالد ترامپ 62 درصد رای اولیه احتمالی جمهوری خواهان را به خود اختصاص داده در حالی که این رقم برای نزدیکترین رقیب وی ران دیسانتیس، تنها 16 درصد است.

همچنین این نظرسنجی نشان داد تمام دیگر نامزدهای جمهوری خواه در رقابت اولیه، کمتر از 10 درصد محبوبیت دارند. ویوک راماسوامی کارآفرین میلیاردر آمریکایی تنها 7 درصد، مایک پنس معاون سابق رئیس جمهور آمریکا تنها 5 درصد، سناتور تیم اسکات تنها 3 درصد، نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی و کریس کریستی فرماندار سابق نیوجرسی هر کدام تنها 2 درصد و داگ برگام فرماندار داکوتای شمالی و آسا هاچینسون فرماندار سابق آرکانزاس، هر کدام تنها 1 درصد محبوبیت دارند.

بر این اساس، 61 درصد رای دهندگان اولیه احتمالی حزب جمهوری خواه معتقدند ترامپ بیشترین شانس را برای شکست جو بایدن دارد. در حالی که 35 درصد در مورد این موضوع به دیسانتیس اعتقاد دارند. این در حالی است که در نظرسنجی های ماه ژوئن 50 درصد شرکت کنندگان معتقد بودند که دیسانتیس می تواند بایدن را شکست دهد.

علاوه بر این، این نظرسنجی نشان می دهد ترامپ در برابر حملات مخالفانش حمایت می شود. همچنین حدود 91 درصد رای دهندگان اولیه جمهوری خواه ترجیح می دهند که مخالفان رئیس جمهور سابق به جای مخالفت با ترامپ، دلیل مخالفت خود را برای آنها  ثابت کنند.

در این نظرسنجی از رای دهندگان احتمالی اولیه جمهوری خواه درباره اصلی ترین دلیل نگرانی شان با توجه به آخرین مورد اتهامی علیه ترامپ در ایالت جورجیا پرسیده شد. نتیجه اینکه 71 درصد معتقدند این اتهامات تنها انگیزه سیاسی دارد در حالی که تنها 8 درصد از طرح این اتهام علیه ترامپ به منظور تلاش برای تغییر نتایج انتخابات 2020 نگران هستند.

همچنین نتایج این نظرسنجی نشان داد تقریبا سه چهارم معادل 73 درصد رای دهندگان به ترامپ افرادی هستند که حمایت خود را از وی در مبارزات قانونی اش نشان داده و آن را دلیلی برای نگرانی ترامپ دانسته اند.

بر این اساس 52 درصد افرادی که در سال 2020 به ترامپ رای داده بودند، اظهار کردند ترامپ و اعضای تیمش قصد داشتند از طریق فرآیندهای قانونی و حقوقی در روزها و هفته های پس از انتخابات 2020 به عنوان رئیس جمهور باقی بماند. اما حدود 12 درصد این افراد گفتند که ترامپ قصد داشته با اقدامات غیرقانونی به عنوان رئیس جمهور باقی بماند. و حدود 36 درصد نیز بیان کردند که ترامپ نمی خواسته بیشتر از دوران ریاستش، رئیس جمهور باشد.

علاوه بر این، 68 درصد رای دهندگان اولیه جمهوری خواه معتقدند سیستم سیاسی آمریکا فاسد است و طرفداران ترامپ وی را قربانی این سیستم فاسد می دانند.

در همین حال دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا با اشاره به پیشتازی چشمگیر خود در نظرسنجی ها، اعلام کرد که در مناظره های انتخاباتی اولیه جمهوری خواهان شرکت نخواهد کرد.

وی در پستی در شبکه اجتماعی تروث سوشیال نوشت: مردم می دانند من چه کسی هستم و چه رئیس جمهور موفقی بودم. در نتیجه نیازی نیست در این مناظره ها شرکت کنم.

انتشار نتایج این نظرسنجی در حالی است که یک مقام ارشد اجرایی دولت آمریکا اظهار کرد دونالد ترامپ احتمالاً در 24 یا 25 اوت (2 و 3 شهریور 1402) خود را تسلیم زندان ایالت جورجیا کند.                     

پیشتر فانی ویلیس دادستان منطقه فالتون کانتی اظهار کرده بود که ترامپ و دیگر مظنونان پرونده تلاش برای تغییر نتایج انتخابات 2020 تا تاریخ 25 اوت فرصت دارند خود را تسلیم کنند، پس از این تاریخ، زمان دقیق دادگاه اولیه آنها اعلام خواهد شد، این تاریخ توسط قاضی مشخص می‌شود.

هیئت منصفه عالی دادگاه جورجیا سه‌شنبه 15 اوت (24 مرداد) در کیفرخواستی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و مشاورانش را به تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و شکست او مقابل جو بایدن متهم کرد.

ترامپ به‌عنوان یکی از نامزدهای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 با اتهاماتی مانند توطئه برای فریب ملت، تلاش برای ممانعت از اقدام کنگره در تأیید پیروزی جو بایدن و سلب حقوق رأی‌‌دهندگان روبه‌رو است.

این سومین پرونده قضایی است که علیه ترامپ در سال جاری تشکیل شده است اما نخستین پرونده‌ای است که تلاش می‌کند او را به‌دلیل تکاپو برای ماندن در قدرت در هفته‌های بین شکست انتخاباتی و حمله به کنگره مسئول بداند.

 

آنچه دیگران می خوانند

نظر شما