شناسهٔ خبر: 61971448 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از پایان مرداد تا امروز

اسکان بیش از ۶ هزار گردشگر فرهنگی در گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از پذیرایی بیش از هزار و ۸۰۰ خانوار فرهنگی از پایان تیر تاکنون خبر داد.

صاحب‌خبر -

اسکان بیش از ۶ هزار گردشگر فرهنگی در گیلانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما گیلان ؛ محمد فائزی گفت : از ۳۰ تیر تا کنون، هزار و ۸۴۳ خانوار فرهنگی به تعداد ۶ هزار و ۸۹۰ نفر در مراکز رفاهی آموزش و پرورش گیلان و ۱۶۵ مدرسه استان اقامت کرده اند.

وی از تجهیز ۱۴۰ سوییت با ۵۱۲ تخت در ۱۱ مرکز رفاهی آموزش و پرورش گیلان خبر داد و افزود : این مراکز در شهر‌های لاهیجان ، تالش ، کومله ، رضوانشهر ، فومن ، بندرانزلی ، رشت ، آستانه اشرفیه و دهکده ساحلی انزلی میزبان گردشگران فرهنگی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت : ۱۶۵ مدرسه با هزار و ۳۵۳ کلاس با وسایل سرمایشی ، لوازم خواب ، یخچال ، با درجه اسکان بیش از ۶ هزار گردشگر فرهنگی در گیلانبندی ویژه ، الف و ب در ایام تابستان در اختیار میهمانان فرهنگی استان قرار گرفته است.

محمد فائزی با بیان اینکه در صورت خالی بودن برخی مدارس و مراکز رفاهی در استان، از گردشگران غیرفرهنگی استان هم پذیرایی می‌شود، افزود : فرهنگیان دیگر استان‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه اسکان آموزش و پرورش، درخواست خود را برای سفر به گیلان ثبت کنند.

وی گفت: تابستان پارسال، ۲۶۰ هزار و ۷۴۹ مسافر فرهنگی در قالب ۵۸ هزار و ۱۲۹ خانوار از امکانات مراکز راهی و مدارس گیلان استفاده کردند.

نظر شما