شناسهٔ خبر: 61955385 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

قدردانی ارتش و خانه ملت از خادم حرم شاهچراغ

روزنامه جوان

فرزاد بادپا را امروز همه ملت ایران به عنوان یک قهرمان ملی می‌شناسند که آوازه او مرز‌ها را درنوردیده است. او هفته پیش در ماجرای حمله تروریستی به زائران و مجاوران حرم مطهر شاهچراغ در شیراز، با دستان خالی به عنصر تروریستی شورید و مانع وقوع یک فاجعه بزرگ تروریستی شد.

صاحب‌خبر -

خادم دیروز حرم شاهچراغ، از آن روز نام خود را در فهرست قهرمانان کشور ثبت کرده و در قلب ملت بزرگ ایران جای گرفته است. فرزند ایران به پاس این اقدام شجاعانه و فداکارانه، ابتدا به افتخار پوشیدن لباس پاسداری از انقلاب نائل آمد و با موافقت فرمانده کل سپاه، عضو رسمی این نهاد انقلابی شد. سپس رئیس‌جمهور با اهدای لوح زرین از او قدردانی کرد و دیروز میهمان نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی بود. خادم حرم حضرت احمدبن موسی (ع) همچنین به ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران دعوت شد و نشان فداکاری ارتش به او اهدا شد. خادم حرم، اما اکنون یک آرزو دارد: دیدار با رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا.

در نشست دیروز مجلس شورای اسلامی، دکتر قالیباف رئیس قوه مقننه به همراه نمایندگان مردم در مجلس از بادپا قدردانی کردند. دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در این خصوص گفت: امروز ما در خانه ملت این توفیق را داریم که میزبان یکی از فرزندان این ملت باشیم، ملت شجاع، ملت شهادت طلب و ملت ایثارگر. انصافاً جناب آقای فرزاد بادپا برادر گران‌قدر و مجاهدمان و خادم اهل بیت (ع) در حرم شاهچراغ نشان داد که به تمام معنا ایثارگر است. شاید هیچ وظیفه قانونی نداشت، ولی وظیفه اسلامی، روحیه شهادت طلبی، فرهنگ شهادت و شجاعت این فرزند ملت در دفاع از امنیت در حرم اهل بیت (ع) و دفاع از امنیت و جان زائران اهل بیت (ع) بود که شجاعانه به میدان آمد. امروز توفیق داریم از این برادر عزیز و گران‌قدر در مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از مردم ایران قدردانی و تشکر کنیم. در جریان قدردانی از خادم حرم احمد بن موسی (ع)، شعار مرگ بر اسرائیل، مرگ بر امریکا و مرگ بر انگلیس نمایندگان در صحن علنی طنین انداز شد.
اهدای نشان فداکاری ارتش به خادم شاهچراغ
همچنین طی مراسمی با حضور معاون هماهنگ‌کننده ارتش، نشان فداکاری ارتش به خادم شاهچراغ (ع) اهدا شد. در این دیدار امیر دریادار سیاری با قدردانی از بادپا، اقدام این خادم فداکار را مصداق یک کار شایسته و بزرگ دانست که باید به آن توجه شود و به‌عنوان یک حرکت ایثارگرانه و فداکارانه در سطح جامعه فرهنگ‌سازی شود. وی خطاب به خادم فداکار حرم شاهچراغ (ع) افزود: با این اقدام مهم، آبروی ایران و ایرانی را خریدید و نشان دادید که دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید بدانند همواره مغلوب غیرت، ایمان و تعهد جوانان فداکار ایرانی خواهند بود.
دریادار سیاری خاطرنشان کرد: هرکسی مانند فرزاد بادپا در مقابله با تروریست‌ها قد علم کرده و سینه سپر می‌کند، تداعی‌گر ازخودگذشتگی و ایثار جوانان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس است که چگونه در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و بزرگ‌ترین سرمایه خود یعنی جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند تا از دین، ناموس و وطنشان دفاع کنند.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه بادپا به معنی واقعی کلمه یک قهرمان ملی محسوب می‌شود، تصریح کرد: اگر این خادم فداکار در مقابل تروریست مسلح ایستادگی نمی‌کرد، فاجعه جبران ناپذیری به بار می‌آمد. وی با اشاره به اظهارات بادپا که عنوان کرده بود سال ۸۸ در مرکز آموزش پیاده ارتش در شیراز سرباز بوده و آموزش تکاوری دیده است، گفت: این خادم فداکار و سرباز تکاور ارتشی، هویت تازه‌ای به خدمت سربازی بخشید و یقیناً آموزش‌های دوران سربازی تأثیر بسیار زیادی در آمادگی جسمانی و اعتماد به نفس ایشان داشته که چگونه توانستند با دست خالی به مصاف یک تروریست مسلح بروند.
بادپا تنها خواسته و آرزوی خود را دیدار با رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا عنوان کرد.

نظر شما