شناسهٔ خبر: 61931346 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

ارائه انواع هد پرینتر و هد پلاتر با قیمت مناسب در فروشگاه الوکارتریج

صاحب‌خبر -

در الوکارتریج تمامی انواع هد پرینتر و هد پلاتر از برندهای hp, canon, Epson موجود است. برای جلب رضایت مشتریان عزیز همواره منصفانه‌ترین قیمت با بالاترین کیفیت به شما ارائه می‌شود.

هد پرینتر

در پرینترهای جوهر افشان، مهم‌ترین قطعه که نقش اصلی را در فرآیند چاپ بر عهده دارد هد پرینتر می‌باشد. انتقال جوهر به سطح چاپ توسط هد پرینتر انجام می‌شود.

این قطعه در دو نوع حرارتی و پیزو وجود دارد که بر حسب نوع، عملکرد متفاوتی دارد.

هد پرینتر حرارتی (Thermal printhead)

در این نوع هد، برای انتقال جوهر به ماده چاپی از گرما استفاده می‌شود. به این صورت که حرارت، جوهر را منبسط می‌کند و قطرات ریز جوهر با فشار از طریق نازل‌های هد پرینتر روی کاغذ منتقل می‌شوند.

هد پرینتر Canon و هد پرینتر HP از سیستم حرارتی استفاده می‌کنند.

هد پرینتر پیزو الکتریک (Piezo printhead)

در این نوع هد برای انتقال جوهر بر روی سطح چاپ به جای گرما از جریان الکتریسیته استفاده می‌شود. جریان الکتریسیته لایه نازکی را خم می‌کند و باعث ارتعاش لایه می‌شود و با این لرزش باعث خروج جوهر از نازل می‌شود.

دوام هدهای پیزو بیشتر از هدهای حرارتی است. هد پرینتر اپسون از نوع پیزو می‌باشد.

مزیت هد پیزو نسبت به حرارتی این است که طیف وسیعی از انواع جوهرها می‌تواند به کار برده شود.

برای چاپ بنرهایی که در فضای آزاد نصب می‌شوند از پرینترهایی با هد چاپ چیزو استفاده می‌شود. زیرا جوهرهای استفاده شده در این نوع هد (جوهر مبتنی بر روغن) در محیط نامساعد دوام بیشتری دارند.

الوکارتریج الوکارتریج

هد پلاتر

اصلی‌ترین قسمت هر دستگاه پلاتر، هد پلاتر است. همانند هد در پرینتر، در پلاترها نیز پخش جوهر روی کاغذ یا هر نوع ماده چاپی دیگر را هد پلاتر انجام می‌دهد.

دقت و کیفیت چاپ تا حد زیادی به هد پلاتر وابسته است. دسته‌بندی هدهای پلاتر نیز مشابه هد پرینتر به دو نوع حرارتی و پیزو تقسیم می‌شود:

هد پلاتر حرارتی

در این نوع هد، پخش جوهر روی کاغذ توسط گرما و حرارت انجام می‌شود.

در صورت خراب شدن هد حرارتی به راحتی خودتان به‌تنهایی می‌توانید آن را عوض کنید.

در پلاترهای Canon, HP و Brother از هد حرارتی استفاده می‌شود.

هد پلاتر پیزو الکتریک

در هدهای پیزوالکتریک با جریان الکتریکی و نیروی مکانیکی و با ایجاد لرزش و ارتعاش، قطرات جوهر روی کاغذ پخش می‌شود.

در پلاترهای اپسون از هد پیزو استفاده می‌شود.

یکی از ویژگی‌های مثبت و مهم هد پلاتر پیزو، کنترل اندازه‌ی قطره جوهر است. از این طریق میزان استفاده از جوهر و نوع چاپ را می‌توانید تعیین کنید.

خرید هد پرینتر و هد پلاتر از فروشگاه اینترنتی الوکارتریج

در الوکارتریج تمامی انواع هد پرینتر و هد پلاتر از برندهای hp, canon, Epson موجود است. برای جلب رضایت مشتریان عزیز همواره منصفانه‌ترین قیمت با بالاترین کیفیت به شما ارائه می‌شود.

با توجه به نیاز خود و همچنین مدل پرینتر و یا پلاتر خود می‌توانید اقدام به انتخاب هد کنید. در صفحه هر مدل هد پلاتر و پرینتر، تمامی دستگاه های ساٌزگار با هد لیست شده‌اند. پس می‌توانید به‌راحتی هد مناسب با پرینتر یا پلاتر خود را پیدا کرده و خریداری نمایید.

نظر شما